Lekker gebak als afscheid?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Lekker gebak als afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 20:35

Ik dacht, ik vraag de bakkoningen van bokt eens om raad.

Ik heb de afgelopen 4jaar als dietist gewerkt in een verpleeghuis. Deze maand ben ik voor het laatst en ik wil graag iets op de afdelingen trakteren (voor de zorg, niet de bewoners).
Voor de zorg ben ik op zoek naar iets niet te bewerkelijk aangezien ik aardig wat moet maken...en aangezien ik dietist ben heb ik 2 keuzes. Of een heel verantwoord tussendoortje, or het meest dirty schandalig lekkere taartje ooit. Ik zat zelf te denken aan een beetje van beide, zodat mensen zelf kunnen kiezen. Best dietistisch verantwoord toch? :+
Ik zat zelf te denken aan kleine varianten van de kinderbueno milka oreo taartjes van jelmer, maar volgens mij is dat best wel veel werk... Iemand die goede andere suggesties heeft? Mag taart zijn, cake of 1 persoons vormpjes...
Als gezonde keuze nog geen inspiratie, dus ben nog druk aan het zoeken...

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 20:52

Hazelnoot schuimtaart gaat het niet worden, ik moet op woensdag voor het laatst werken en als het even kan wil ik het op zondag maken.
Bovendien kan ik niet op tegen de hazelnoten schuimtaart van maison kelder bij ons om de hoek, hahaha.

Jezzi, check! Die gaat direct op het lijstje, haha. Lekker voor mijn collega's behandelaren denk ik ook _/-\o_
Kwarktaart vind ik niet zo leuk, dat maak ik al heel vaak en vind ik te gewoontjes. Heb wel even gedacht aan se vezelrijke verantwoorde kwarktaart, maar wil dan dat het gezond er wel heel erg bovenop ligt. Beetje spot met mezelf drijven mag wel en vind ik ook leuk. Mensen voelen zich altijd opgelaten als ze ongezond eten als ik er ben, dus wil er een kaartje bij doen dat nu ik weg ben ze los kunnen gaan zonder bang te zijn voor de dietist.

Worteltjestaart vind ik wel een leuke, paar worteltjes erop enzo, haha.

Is rocky road een beetje vervoerbaar? Het ziet er wel ultiem uit!

Arretjescake had ik ook al over gedacht, maar wordt zo ongelooflijk messy op de afdeling, tenzij ik 1 persoons porties ga maken...

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 20:58

Had zelf ook nog brownie wafels gevonden, met een bus slagroom erbij, maar jullie suggesties zijn nog veel beter. Ultieme verleiding.
Die mloentaart is leuk, maar die zou ik dan ter plekke moeten maken, anders wordt jet niks.. Maar wel heel leuk...
Millionaires shortbread ook genoteerd, ga later deze week wel kiezen wat ik ga maken, nu even verzamelen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Lekker gebak als afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 21:01

Dat krijg ik nooit in 1 persoons porties... Bovendien wil ik eigenlijk dat het gezonde er heel erg bovenop ligt. Heb zelf nog een recept liggen voor kikkererwtenbrownies. Gewoon iets heel overdreven, of havermoutkoekjes met fruit oid.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 21:11

Jezzi schreef:
Lege cupcakevormpjes dan maar :')

Ik zou dan inderdaad gaan voor kikkererwtenbrownies of black bean brownies oid.


Ooooh, dat zou ook hilarisch zijn. Of een mandje appels ofzoiets.. Misschien is dat nog wel makkelijker, scheelt me een hoop werk :')

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 18:48

Voor nu wordt het voor de afdelingen brokken rocky road. Zag hem ook in taartvorm, wellicht doe ik dat en dat in blokken snijden, want het lijkt me echt een hel om te snijden...
En millionaires shortbread en de taartjes met nutella/milka enzo. Als gezond wil ik wat zacht fruit halen zoals aardbeien en kersen en lege cupcakes. Zacht fruit is duur en onze bewoners vinden het wel heel lekker, dus denk dat ik daar de bewoners een plezier mee doe. Een krat appels gaat niet opgegeten worden en dat vind ik ook zonde.

Voor mijn collega's behandelaren de cheesecake met caramel en waarschijnlijk blijft er nog wat rocky road en shortbread over en nutelladingestaartjes over.

Komt helemaal goed :D andere recepten zijn overigens nog steeds welkom hoor ;)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25680
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-15 17:13

Nog even update :)

Uiteindelijk heb ik mezelf even op de rem getrapt met alles wat ik wilde. Ik zit op het moment halve dagen thuis door overspannenheid na een auto-ongeluk en realiseerde me net op tijd dat ik die tijd dat ik thuis zit niet moet gebruiken door uren in de keuken te gaan staan stressen.
Dus uiteindelijk voor de afdelingen een doosje chocolaatjes gehaald en voor de bewoners lekkere aardbeien. Voor mijn directe collega's heb ik 2 cheesecakes gemaakt. De seasalt caramel cheesecake van jezzi en een nutella cheesecake: http://www.homecookingadventure.com/rec ... cheesecake

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GrapeshotBot, Melanie_D, scrabbel en 11 bezoekers