Testrecept Juli

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor cijfer geef je dit gerecht?

1
Geen stemmen
2
Geen stemmen
3
Geen stemmen
4
Geen stemmen
5
Geen stemmen
6
Geen stemmen
7
Geen stemmen
8
Geen stemmen
9
Geen stemmen
10
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Testrecept Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:46

Xfjord schreef:
wij vonden dit erg lekker en willen we dus als testrecept aanbieden
is van allerhande



Ingrediënten
2 aubergines
200 g bulgur
1 ui
1 teen knoflook
2 el olijfolie
200 g braadworsten
70 g tomatenpuree
400 g tomatenblokjes (blik)
75 g Parmezaanse kaas
50 g pistachenoten
1 citroen (schoongeboend)
2 rode paprika's

Verwarm de oven voor op 200 ˚C. Halveer de aubergines in de lengte en snijd het vruchtvlees kruislings in, maar zorg dat schil intact blijft. Leg de auberginehelften met de snijkant naar boven op een met bakpapier beklede bakplaat. Zet in het midden van de oven en bak ca. 20 min. in de oven.
Bereid de bulgur volgens de aanwijzingen op de verpakking. Doe in een zeef en laat uitlekken. Snijd ondertussen de ui in dunne halve ringen en snijd de knoflook fijn. Verhit de olie in een hapjespan en fruit de ui en knoflook op laag vuur 3 min. Haal ondertussen het vel van de worst en snijd in stukken. Voeg het worstvlees toe en bak 3 min. mee op middelhoog vuur. Voeg de tomatenpuree en tomatenblokjes toe, roer door en bak nog 10 min. op laag vuur. Breng op smaak met peper en eventueel zout.
Neem de aubergines uit de oven (laat de oven aan staan). Schep het vruchtvlees eruit, laat ½ cm van de rand zitten. Snijd het vruchtvlees fijn en voeg met de bulgur toe aan het vleesmengsel. Schep om en neem van het vuur.
Rasp de kaas, hak de pistachenoten fijn en meng in een kom. Rasp de gele schil van de citroen en pers de vrucht uit. Voeg het rasp toe aan het kaas-notenmengsel. Voeg naar smaak citroensap toe aan het bulgur-gehaktmengsel.
Halveer de paprika’s in de lengte en verwijder de zaadlijsten. Leg ze met de aubergines op een met bakpapier beklede bakplaat. Vul de aubergine- en paprikahelften met het bulgurmengsel en bestrooi met het kaas-notenmengsel. Bak ca. 15 min. in het midden van de oven.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Testrecept Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:16

Hahaha dat wad lang geleden... Inmiddels al BeSen :P

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:24

BeSen schreef:
Hahaha dat wad lang geleden... Inmiddels al BeSen :P

Huh?
Hoe bedoel je?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Testrecept Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:33

Dat ik m zo lang geleden al ingezonden heb dat ik t al was vergeten :j

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Testrecept Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:35

Hahaha wie wat bewaard heeft wat hahaha

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:13

Is er iemand die dit recept al heeft gemaakt? Mij lijkt het erg lekker, maar ik gebruik eigenlijk nooit aubergine. Niet eens omdat ik het niet lekker vind, maar omdat ik gewoon vergeet dat het bestaat :+

Zou je ipv bulgur ook gewoon couscous kunnen gebruiken? Dat heb ik eigenlijk standaard wel in huis. Bulgur is alleen grover toch, dan couscous?

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Testrecept Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:03

Ik gebruik inderdaad ook vaak couscous in plaats van bulgur, net wat ik op dat moment in huis heb :j .