Nachtschade slecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Nachtschade slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:52

Ik was wat op het internet aan het opzoeken over gezonde voeding en toen kwam ik dit artikel tegen: http://www.voedingisgezondheid.nl/Nachtschade.html
Nu heb ik al jaren last van mijn schouders/nek en ben ook bij verschillende behandelaars geweest, maar mocht niet baten. Iemand ervaring met het elimineren van voeding uit de nachtschadefamilie en verbetering van pijnklachten?

De kleine dierentuin is een zootje.


kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:25

moonfish13 schreef:
Voeding kan heel goed de oorzaak zijn.
Ik eet wel aardappelen trouwens maar geen gluten en melk, soja en varkensvlees ook niet.
Verder beperk ik suikers.
Dat werkt heel goed, dus eens een tijdje dingen elimineren kan best aanslaan.


Dat heb ik wel gemerkt, want ik heb vaak jeuk op mijn hoofd en door het laten staan van verschillende tarweproducten is het totaal weggegaan. Nu ben ik weer stiekem aan de tarwe gegaan en ja, dan krijg je het al. Ik vind het wel lastig om te minderen met suiker, vooral omdat het overal in lijkt te zitten. Gisteren wilde ik gezonde volkoren crackers kopen met speltmeel. Klinkt goed toch? Ik keek op de achterkant en ik zag dat ze er suiker in hadden gedaan....Waarom?

De kleine dierentuin is een zootje.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:25

oomens schreef:
Geen ervaring mee, maar ik mis op de door jou aangehaalde site betrouwbare bronnen. De schrijver beweert heel veel (iedereen krijgt er op den duur last van, schadelijk voor iedereen, etc.) maar ik zie hem dat nergens direct onderbouwen.


Klopt, die mis ik ook, dus ik was op zoek naar ervaringen.

De kleine dierentuin is een zootje.


kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:42

Sonja_vR schreef:
weet je wat het is, het mijden van nachtschade (tomaat , aubergine, aardappels) heeft verder geen negatieve gevolgen, er blijven meer dan voldoende groenten etc over om gewoon gezond te eten,
dus je zou het allicht kunnen proberen om te zien of het wat doet voor je .
ipv aardappel gewoon pasta's en rijst, noodles, gierst, boekweit, zoete aardappel, aardperen en andere knolgroente


aubergine mis je sowieso weinig aan(heb dat spul nog nooit lekker gekregen ondanks aardig wat geëxperimenteer in de keuken )
en tomatensaus kun je eventueel nog vervangen door paprikasauzen :)


Jakkes, aubergine vind ik ook echt niet lekker! Maar paprika is ook van de nachtschadefamilie, dus tomaten en tomatensaus ga ik wel heeeel hard missen. En een lekker stuk rode paprika rauw, eigenlijk ook. Maar ik kan het inderdaad proberen.

De kleine dierentuin is een zootje.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 16:09

@ oomens:

Natuurlijk zou het ook aan andere factoren kunnen liggen, maar ik heb ongeveer een half jaar geen tarweproducten gegeten en weg was de jeuk (het gaat hierbij om jeuk op de hoofdhuid en ik gebruikte tevens dezelfde shampoo). Of dat nou alleen aan het niet eten van tarwe te wijten valt, dat kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk.

Wat betreft de crackers, het was geraffineerde suiker en met minder suiker eten bedoel ik dan ook geraffineerde suiker en geen complexe koolhydraten. Overigens waren het geen koekjes, het waren crackers, oftewel knäckebröd.

De kleine dierentuin is een zootje.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 17:14

Sonja_vR schreef:
maar dat iets als gezonder word gezien , wil niet zeggen dat je het dan ook maar moet eten...ik mijd geraffineerde toegevoegde suiker als de pest, ik reageer er gewoon sterk op..
dan mag het als gezonder worden gezien, maar zonder die toegevoegde suiker lijtk het me gewoon gezonder dan met.

tuurlijk is een keer wat suiker niet erg...maar suiker zit in brood, crackers, vleesbeleg, bliksoep, en ga zo maar door...als je van alle producten de suiker die er in zit bij elkaar op telt, kom je uiteindelijk toch nog op een flinke schep zinloze suiker uit.


Ja precies! Jammer hoor, we zijn met zn allen steeds meer gewend aan die kunstmatige zoete smaak van alles!

De kleine dierentuin is een zootje.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 15:39

Ik ga maandag ermee beginnen, kijken of het helpt. Waarom maandag? Nou vanavond nog even een lekkere slechte afhaalpizza naar binnenwerken! :+

De kleine dierentuin is een zootje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers