Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:54

Na het espresso potje (te klein en onpraktisch daardoor), cafetiere (altijd prut in de koffie), senseo (gewoon niet zo lekker..) en filterapparaat (echt minder lekker, haalt de power uit de koffie) zijn we ondertussen wel toe aan een nieuw koffie apparaat.

Ik ben al een tijdje aan het lezen maar ongelofelijk wat een mogelijkheden! We zijn eruit dat we een bonenapparaat willen (cupjes systemen vind ik echt te duur), dat makkelijk schoon te maken is en bij voorkeur ook een melk functie heeft want zelf cappucino maken lijkt me fantastisch (of kan dat ook los? Ooit eens een klopper bij de blokker gekocht dat werkte in elk geval totaal niet). En niet idioot duur, ik zie ook apparaten staan van meer dan 500 euro, dat is echt te veel voor ons helaas :o

Zijn er hier ervaren koffie mensen die ons wat tips kunnen geven waar op te letten bij de aanschaf en wat te vermijden??

Bij voorbaat dank!


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 21:56

Iedereen bedankt voor het advies! Het is me al wel duidelijk dat mijn originele plan van een goede bonenmachine onder de 500 euro erg lastig wordt en dat ik goed moet nadenken of ik niet toch voor een cup/pad apparaat moet gaan.

Ik vind de laatste optie, die van phillips van 120 euro natuurlijk ook heel interessant, maar die is zoveel goedkoper dan wat de anderen zijn dat ik me afvraag hoe dat kan. Of is dat toch een filterapparaat? Misschien eens bij iemand een kopje uitproberen. En ik ga de optie senseo + melkopschuimer ook uitproberen.

Ik heb in elk geval veel ideeen gekregen, alvast mijn dank!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 22:49

Poe, moeilijk hoor! Me toch even verdiept in de nespresso apparaten maar dat is nog lang niet makkelijk.. Minstens drie merken met minstens vier typen per merk.. Lastig hoor!

Ik ga geloof ik de komende periode vooral bij veel vrienden in de keuken gluren welke koffieapparaten ze hebben en veel proeven!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 08:52

Kent iemand de phillips saeco? Die is onder de 400 en heeft beste koop in een consumenten bond test van een paar maanden geleden gewonnen. Incl cappucino functie. Lijkt me wel een interessante optie eigenlijk.


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 12:54

Na even goed op marktplaats gekeken te hebben kan ik voor 25 euro een magimix essenza van iemand overnemen. Ik denk dat ik dat maar doe. Ik ga wel even voor de koop een kopje proberen natuurlijk om zeker te weten dat het apparaat goed werkt (nog dingen waar ik op moet letten verder??).

Bedankt voor iedereens advies!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 21:42

Ik heb de knoop doorgehakt en een nespresso apparaat gekocht met een melkopschuimer. Al een paar kopjes koffie gedronken, heerlijk! Nog wel even uitzoeken, ook hoeveel water ik per pad wil. Dat kan allemaal ingesteld worden..

Drinken hier mensen wel eens een lungo van een espresso cup? Of is dat heel vies?

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 09:48

Percolator kan idd ook, maar ook bij de grootste komt er zo weinig koffie uit. En we hebben hem laatst in de vaatwasser gestopt. Dat is geen aanrader, het metaal ziet er nu blits gemĂȘleerd uit en geeft af.. Dus die is in de prullenbak gestopt :o

Zonet weer een cappucino gemaakt, het is nog wel echt een werk om precies genoeg opgeschuimde melk te hebben maar ook al was het nu te weinig het smaakte nog steeds prima! Wel een uitzoekerij trouwens welke cupjes uit het proefpakket de lekkerste zijn en met hoeveel water.. Het is maar goed dat ik een paar dagen vrij heb :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:21

Oh! Maakt de volgorde uit dan? Ik zet nu eerst de koffie en tegelijkertijd zet ik de opschuimer aan zodat ze tegelijkertijd klaar zijn, dan giet ik de melk incl schuim op de koffie.. En dan ontdek ik bij het drinken of het een beetje klopt.. Maar dat kan handiger begrijp ik..

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 20:58

Vandaag weer geoefend met cappucino maken en het wordt steeds een beetje beter. Nog verre van perfect natuurlijk :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:19

@lieveli, ik heb er een losse bijgekocht. Was goedkoper en ik wilde het kunnen combineren met alle koffiesoorten. Van phillips senseo. Werkt vooralsnog prima! Heel stevig schuim.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:22

Dank jullie, maar ik heb een nespresso gekocht. Was een mooie aanbieding (incl de korting op cups amper 30 euro) en dat kon ik niet weerstaan :-) .

Mocht ik het apparaat zat raken en verder kijken dan onthoud ik het.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:52

Yep, thuis een echt jaren 50 handmolen (in boerenbont design), en een elektrische. Beiden werken prima. Gebruikte ik voor de bonen voor mijn cafetiere.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 08:03

imd schreef:
lieveli schreef:
Echt budget is een hamer en een theedoek :=

Ik kan je niet helpen, sorry!

Haha, ik had het al serieus overwogen, maar lijkt me toch niet optimaal :D

Ik zal een bij de kringloop kijken inderdaad, goede tip! :)


Je mag de mijne wel overnemen, volgens mij woon je in de buurt!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 19:18

@nelleke, bedankt voor de tip! Ik ga morgen direct de 2x espresso proberen!

Melk ben ik helaas nogal in beperkt, moet lactose vrij dus heb 1 optie in de supermarkt waar ik vaak kom en dat is halfvol houdbaar. Ach, ik ben al lang blij dat ik dat kan krijgen!

Ik heb het senseo opschuimding. Kwam goed uit de testen ik in gegoogled had.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekieee, friezenfan2, Mariett, Miesemuisje, Xayah en 18 bezoekers