Pastamachine kopen; welke en waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 23:07

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst eens zelf pasta gemaakt van meel en ei. Héérlijk! Alleen is het uitrollen en snijden een vrij lastig werkje vond ik, dus ben ik eens aan t rondkijken voor een pastamachine :)

Vanmorgen naar de stad geweest; Blokker, Hema, Kruidvat, Xenos, Action.. nergens iets te vinden! Terwijl je er eerder haast mee werd doodgegooid.

Dus nu heb ik eens op internet zitten kijken, en ik zie een hoop machines die als twee druppels water op elkaar lijken, maar prijzen variërend van 15 euro tot 150 :Y)
Is er echt een duidelijk kwaliteitsverschil?

Welk merk hebben jullie, en hoe bevalt die?
En weten jullie nog winkels waar ze te koop zijn, of wordt het toch weer een internetbestelling?

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:05

Huh apart, ik heb de mijne een paar maanden geleden bij de Blokker gekocht, toen hadden ze ze dus nog gewoon, nu staan ze niet meer op de website.

Ik heb ook een goedkoop model, 20 euro geloof ik, hij bevalt prima. Enige nadeel is dat ik hem nergens op vast kan zetten (tafel en aanrecht zijn beide niet geschikt) en hij daarom nog wel eens om wil vallen tijdens het draaien.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 08:56

Klopt idd, ik heb ze laatst ook nog in verschillende winkels zien liggen.. En dan heb ik er een nodig, en zijn ze allemaal weg >;) typisch weer..

Goed te horen dat jouw goedkope machine wel goed werkt. Probleem met vastzetten heb ik hier ook wel denk ik, de tafelbladen van mijn aanrecht en eettafel steken ook niet uit.. Maar misschien kan ik em op de grote snijplank vast zetten :)

Nu zit ik wel nog te twijfelen of ik alleen een los apparaat koop, of ook een ravioli opzetstuk erbij, dat lijkt me ook erg leuk om te maken! Heeft iemand daar ervaring mee toevallig?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:11

De beste pastamachine vind je bij de groothandel (Hanos, Sligro en misschien wel makro)
Ik heb eentje gehad van de V&D nou,.... na een keer gebruiken heb ik hem teruggebracht.... wat een K.ding.
Nu heb ik een van de Hanos wat een prachtig machine (ook hier kun je de juiste pasta deeg krijgen).

Ze zijn niet goedkoop (ik dacht 40 euro), maar ik wil best eentje voor je kopen en opsturen.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 09:57

Dat is een goed idee, ik heb een Makro-pas dus ga deze week eens naar de Makro! 40 euro vind ik nog wel meevallen trouwens :) ben er op internet ook al tegengekomen van 100 euro :=

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:02

Ik heb er eentje meegenomen bij de trekpleister een aantal maanden geleden. Voor die 15,- kon ik 'm niet laten staan :+ . Werkt prima, alleen kan ik er enkel spaghetti en pastabladen mee maken, er zitten geen andere opzetstukken op. Ik mag ook graag mijn eigen ravioli maken en dat is dus met enkel wat pastabladen wel wat meer werk...

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:04

De prijs zit hem vaak in het materiaal verschil , merk , en hoe uitgebreid het is. In het gebruik vind ik de een of de ander niet heel verschillend allen was de goedkope wel snel roestig en heb um daarna weggedaan en 1 gekocht van een betere kwaliteit metaal( deze was rond de 50€ Inc. Btw ) deze houdt het al een paar jaar vol.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 10:49

Dat is idd zonde, als je em na een jaar al weg kan gooien.. Ik denk dat ik dan sowieso voor een iets duurdere ga.
Zo'n ravioli opzetstuk lijkt me super! Maar dan zit je natuurlijk meteen nóg een prijsklasse hoger..
De marcato atlas 150 ziet er super uit, dat ravioli opzetstuk snijdt de ravioli ook meteen. Maar de prijs is ook niet mis..

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 20:55

Nou, ik heb er zojuist eentje besteld :) De pasta aid Julia 150 met een ravioli opzetstuk. De pastamachine kostte 44 euro en het opzetstuk 30.. Maar wel helemaal van RVS en er zijn nog een aantal andere opzetstukken verkrijgbaar en zelfs een motor, dus dat is ook wel handig. Ik ben echt benieuwd! Zaterdag zal ie wel binnen komen :)

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:36

Die ziet er goed uit! Fijn ook dat er verschillende opzetstukken te koop zijn. Wil je t laten weten of dat opzetstuk. Goed werkt voor de raviolie?

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 14:18

Ik zal een verslagje plaatsen als ik ermee aan de slag ga :j

Hij zou eigenlijk zaterdag moeten zijn aangekomen, op de site stond dat ze binnen 24 uur leveren, maar ik heb niks meer gehoord.. Hopen dat ie maandag aankomt dus. Wel jammer, ik had em speciaal bij die winkel gekocht omdat ze snel zouden leveren, en vervolgens moet ik nog het hele weekend of langer wachten..

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:06


8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pastamachine kopen; welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 13:28

Klinkt lekker!
De pastamachine is nog steeds niet binnen nee. Gisteren een mail gestuurd wanneer ik em kan verwachten. Hoop dat ik em woensdag toch binnen heb. Enige dag dat ik 's middags vrij heb deze week, dus ik had gehoopt lekker te kunnen gaan kliederen woensdag!

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 19:19

Nou, éindelijk is hij er dan! En het ziet er goed uit :) Een mooie, degelijke machine. Morgen ga ik hem testen :D

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:21

yarrah schreef:
De beste pastamachine vind je bij de groothandel (Hanos, Sligro en misschien wel makro)
Ik heb eentje gehad van de V&D nou,.... na een keer gebruiken heb ik hem teruggebracht.... wat een K.ding.
Nu heb ik een van de Hanos wat een prachtig machine (ook hier kun je de juiste pasta deeg krijgen).

Ze zijn niet goedkoop (ik dacht 40 euro), maar ik wil best eentje voor je kopen en opsturen.


Voor de groothandel heb je wel een pasje nodig en een KVK nummer (Hanos iig)

Ik heb een pastamachine van de V&D gehaald 3 weken geleden. Ben er tevreden mee. Doet wat die moet doen en heb verder geen ervaringen met andere machines. Was 4 tientjes.