catering

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

catering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 16:00

We verzorgen het feest van mijn moeder die 70 wordt. Ze heeft een uitnodiging gehad dat zij zelf niks hoeft te regelen.

Nu hebben w een zaaltje en willen een buffet. Toen wij klein gingen trouwen hebben we zelf het buffet gedaan met salades en kleine hapjes. Echter is dat toen deels door mijn moeder gemaakt, dus wordt een beetje lastig. Ik wil wel zelf wat maken, maar zit toch tegen wat dingen aan te hikken.

Familie zei me gewoon een cateraar te nemen. Eentje die goede bakken heeft en servies etc. Heb je ook vrijwel geen rommel erna.

We hebben rond de 40 mensen uitgenodigd, maar die komen echt niet allemaal. Ik reken op 15 a 30 man.

Als ik het zelf doe heb ik wel wat hapjes in gedachte, maar zit met het goed houden. Voor warme hapjes moet ik warm kunnen houden en voor koude hapjes koud natuurlijk. Daar hebben we geen spullen voor.

Nadeel van een cateraar vind ik dat zij toch al redelijk bepalen wat de hapjes zijn. De warme gerechten vind ik vaak niks, vlees in zo een bak saus. Ook ken ik de cateraars niet en moet ik af gaan op aanbevelingen van anderen.
Als iets belangrijk is in onze familie, is het wel goed eten en goed vlees.

Ik verwacht dat mensen minder eten dan je plant, zo was dat bij onze bruiloft ook. Toen dus alleen koud gedaan. Wat schalen in de kleine koelkast van die zaal gezet en vlak voor het eten gepakt. Nu wilde ik het wat meer door laten lopen, dat mensen steeds wat kunnen pakken en warm en koud.

Maar goed, ik hoop op adviezen en ideeen hier.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: catering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 22:06

Dank jullie wel. Ik wil het best zelf doen, maar in dit zaaltje is niks. Een koelkast waar de drank in moet en weinig ruimte is. Ik wil koude hapjes wel goed koud kunnen houden en warme hapjes warm. Daar heb ik geen materiaal voor.
We hebben een piepkleine familie die niet gaat helpen en de rest is voor mij vreemde.

We hebben het met ons trouwen wel gedaan, maar toen heeft mijn moeder zelf geholpen die om de hoek woont van het zaaltje.
Nu is het dus een beetje een verrassing. Zij en mijn familie lieten doorschemeren dat ik catering moest nemen, zodat wij ook ''vrij'' waren die avond en alle rotzooi wordt opgeruimd.
Catering heb je al va 10 personen incl borden en bestek.

Maar goed, ik had andere hapjes in gedachte. Hoeveelheden zijn wel lastig. Een catering heeft vaak teveel per persoon.

Ben niet echt van plan dit vaak te doen verder en moet dan ook al die rotzooi ergens bewaren/opslaan.

Plastic en wegwerp nemen we sowieso, behalve de koffiekopjes.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: catering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 22:41

Depende, het is in Ermelo. Mijn familie is wel heel precies op kwaliteit.

Fairytales, Almere is denk ik te doen. We komen zelf uit Almere of hebben daar gewoond eigenlijk.

Ik zou het zo weer zelf doen als we het weer samen konden doen, want het is de vorige keer prima gegaan. Nu kan ik alleen niet vanuit mn moeders huis om de hoek werken. En moet alles alleen doen, manlief werkt 's ochtends nog.

Ik maak me bij zelf doen eigenlijk alleen zorgen over de hoeveelheid, hoe warm en koud, dus goed te houden.
Rotzooi ruimen we wel op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers