Single, hoe doe je dat met grote hoeveelheden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Single, hoe doe je dat met grote hoeveelheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:51

Ben dit weekeinde alleen thuis en heb gister en vandaag voor mezelf gekookt. Ging allemaal prima, was tegelijk klaar en ook nog es eetbaar Haha! , dus dat was het probleem niet. Mijn probleem zijn de grote hoeveelheden die je krijgt als je in je 1tje bent.

Gister had ik bv. tortellini gemaakt met tagiatelle roomsaus of hoe je dat ook schrijft. Tortellini was zo veel dat ik de helft in een zakje in de koelkast heb gelegd zodat ik het maandag (als ik moet werken) kan eten. Maar de saus was een hele pan vol, uit zon pakje, en die heb ik weg moeten gooien want volgens de persoon (geeft Italiaanse kooklessen) die ik het vroeg kon je dat niet bewaren. Weggegooid, zonde... Had er ook sla bij, zon zakje gemengde sla van de C1000 en daar eet ik vandaag en morgen ook van.

Vandaag ook weer, had aardappelschijfjes van de C1000, kipburger erbij en sla. Aardappelschijfjes waren te veel, heb ik nu dus weer een restje in de koelkast terug gelegd. Weet niet of ik dat tot dinsdag kan bewaren, anders kan ik dat dinsdag nog eten (moet dan ook weer werken). Maar feit blijft dat ik weer dingen overhou die ik anders maybe wel moet weggooien.

In de supermarkt wordt wel steeds meer rekening gehouden met alleenstaanden of hoe je het ook wilt noemen, 1-persoons kant en klaarmaaltijden, 1-persoons blikjes soep, 1-persoons zakje macaroni en dat soort dingen. Maar ook met een heleboel dingen niet, zoals die sausen en aardappelschijfjes. Nou ben ik wel benieuwd hoe de singles hier op Bokt dat doen. Ik zit dan nu een weekeindje alleen, maar kan me voorstellen dat je als je de hele tijd alleen bent, geen zin heb om 3x hetzelfde te eten in de week omdat je restjes heb. Vlees kan je wel in porties delen en invriezen, maar lijkt me niet dat je dat met aardappels oid kan doen. Zelfde geld voor sausen. Brand los, hoe doen jullie dat? Weggooien, invriezen, bewaren?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 22:58

Sypheron schreef:
Van de hak heb je spulletjes in kleine porties. Maar bijv die roomsaus ed. Die had je toch ook kunnen doseren en wat minder tortelinni's maken dan?


Nou die tortellini dacht ik wel op te kunnen maar dat viel tegen, was behoorlijk machtig. Tong uitsteken En die roomsaus, ja t probleem is, hoe doseren. Door de helft ofzo? En dan ook alle maten door de helft, dus helft water, helft melk, dat idee?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 23:13

ArwenLune schreef:
Eet lekker veel ijs, kan je de lege ijsbakjes gebruiken om porties in te vriezen.


Das een goeie, heb ik ook een geldige reden om ijs te eten! Haha!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 22:23

Thnx voor de antwoorden! Dacht dus dat je veel dingen niet kon invriezen (zoals aardappels) maar dat kan dus blijkbaar wel! Maar ff onthouden voor als ik weer es alleen zit Lachen

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, shadowstar en 89 bezoekers