Frisse salade....

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Frisse salade....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:09

Recept van mijn tante uit Duitsland, nam een hap en ben verslaafd nu! Het is ontzettend fris, heerlijk voor als het straks lekker weer wordt, maar nu ook lekker hoor... (vooral op een beschuitje of stokbroodje, of gewoon!)

Je hebt nodig:

Sellery salade (potje)
5 hard gekookte eieren, in schijfjes snijden
blikje mais
2 ons gesneden ham
Blikje ananas
2 appels
3 kleine prei
Yogonaise

Ananas, appel, ham en prei in blokjes snijden, alles goed uit laten lekken, daarna in een grote schaal bovenop elkaar leggen in lagen (zelfde volgorde als hierboven), laag yogonaise ong. 2 centimeter. Dit 1 dag in de koelkast zetten, zodat alles in 'elkaar' kan trekken en voordat je het gaat eten even door elkaar scheppen. Absoluut geen zout/peper of andere kruiden!

Het nut van de lagen en een dag trekken zie ik niet zo (komt misschien omdat ik geen geduld heb!), maar het smaakt perfect! En eigenlijk lust ik helemaal geen sellery of prei, maar dit gaat er wel in!

Eet smakelijk, Tong uitsteken !


Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:37

Gewone sla erdoor zou ik niet doen, maar sla eronder en leuk 'opmaken' is inderdaad niet verkeerd, zou zeker heel goed kunnen bij een bbq, ipv rundvleessalade ofzo... Of gewoon allebei, nog lekkerder!


Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 12:46

Als ik het zo lees lijkt het me ook niet echt lekker, maar die combinatie maakt het juist smakelijk! En die ham proef je echt niet heel erg, zó veel zit er nu ook weer niet in, dus zonder zou het ook goed kunnen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DideH, Googlebot en 20 bezoekers