Gehaktballlen maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Gehaktballlen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 19:04

Ik kocht altijd bij onze slager kant en klare gehaktballen van zon 100 gram, nu worden die met de dag duurder en nu wil ik ze zelf gaan klaarmaken, maar uiteraard moeten ze wel te eten zijn. mijn mannetje houd niet van uien en paprika, dus de gewone standaard bal. wie verteld me hoe jouw perfecte gehaktbal eruit ziet (met recept graag Haha! ) hoeveel kruiden erdoor op 1kg gehakt? doe je er een eitje door en paneermeel?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:13

je neemt een kilo rundergehakt, zo klein zakje gehaktkruiden van Verstegen, 1 ei en 2 beschuitjes, goed fijnkneden en ballen draaien en je hebt lekkere ballen, eventueel om ze wat pittiger te krijgen een theelepeltje sambal badjak er door heen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:24

ach, je kan er altijd ingooien waarvan jij denkt dat het lekker zal smaken toch Knipoog mijn moeder doet er de laatste tijd vaak nasi-kruiden in (gewoon een beetje van een zakje wat je ook in de nasi gooit) en verder wat peper, zout en paneermeel. hoeveel ze er van alles indoet zou ik niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:14

Gewoonlijk doe ik er peper, zout, vleeskruiden, nootmuskaat, een beetje Maggi en paneermeel door. De standaard bal, zeg maar.
Voor de variatie (allemaal: ofwel .. of...) bieslook, peterselie, thijm, sambal, ui, mini-croutons, ketchup, prei... Net wat er in huis is eigenlijk.
hoeveelheden gok ik altijd maar wat...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:55

Zit er een Albert Heyn bij je in de buurt ?
De gehaktkruiden van AH vind ik persoonlijk erg lekker !
Geen gekke frutsels erin, dus je mannetje kan ook tevreden zijn Knipoog
Je neemt 1 zakje kruiden per 500 gram gehakt.
Even goed kneden en ballen draaien Cool
Om een lekker krokant korstje te krijgen kun je een ei loskloppen en de gehaktbal er even doorhalen.
Daarna nog een keer door de gehaktkruiden rollen, of een mengseltje maken van paneermeel / zout / peper.
Eet smakelijk ! Vingers aflikken

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 02:41

men neme 1 kilo gehakt
een ei
en twee zakjes gehaktmix van verstegen(1 zakje per pond gehakt)
alles bij mekaar mikken en kneden maar
ballen rollen, bakken, fertig

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:01

Ik doe een kilo gehakt altijd verdelen in meestal 4 stukken.
3 ervan vries in in en 1 hou ik eruit en maak ik gehakt ballen van.
2 op mijn handgrote.
Ik kruid het met gehakt kruiden of gewoon vleeskruiden van de aldi (daarvoor ga ik speciaal naar de aldi) en dan 3 of 4 beschuitjes fijn malen in de keukenmachine *zodat ik geen vieze klonten beschuit in m'n gehakt tegenkom* die erbij.. balletjes draaien.
In de pan, half vuur, deksel op de pan zo een kleine 20 min tot 25 in de pan en ze zijn perfect!
Mooie ronde ballen die absoluut niet uit elkaar vallen!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:47

of een standaard bal als hierboven met een beetje geweekte brusschetta (italiaanse kruiden,sterke smaak maar niet scherp)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:36

Met italiaanse kruiden is t iddd ook heel erg lekker!!! Niet teveel gewoon een beetje..