Vegetarisch --> Supplementen innemen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:38

bij vegetariers is het wel verstandig om je vitamine B12 in de gaten tre houden. Dit zit alleen in dierlijke producten. dus als je geen andere dierlijke producten gebruikt is wel wel verstandig Vit B12 in te nemen. ijzer is niet nodig maar vereist wel wat handigheid om de juiste hoeveelheid binnen te krijgen.


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:05

in de meeste vleesvervangers zit geen ijzer. Er zijn twee soorten ijzer. de 1 zit in vlees (dierlijke producten) en wordt het makkelijkste opgenomen door je lijf. de ander zit o.a. in granen (plantaardige producten, maar wordt minder makkelijk dor je lijf opgenomen. Door echter een plantaardige ijzer bron te combineren met een vitamine C bron wordt het ijzer uit de plantaardige bron beter opgenomen.

Bijvoorbeeld:- boterham + beleg en een glas sinaasappelsap
- zilvervliesrijst met groenten

Zo kun je zonder vlees te hoeven eten toch voldoende ijzer binnen krijgen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:18

Ross schreef:
Ik ben al mijn hele leven vegetarisch en heb nooit een tabletje genomen voor extra vitaminen... in het soja vlees zitten genoeg vervangende vitamines en je mist dus niets..
Ik ben echt noooit ziek! (even afkloppen Tong uitsteken)


een gebrek aan vitamines hoef je niet direct te merken. Dit kan ook uitwerking hebben op latere leeftijd. Dus nooit ziek is geen garantie dat je al je vitamines binnen krijgt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Mitch_Beauty en 13 bezoekers