warme alcoholische dranken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

warme alcoholische dranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:55

Nu het zo koud is buiten trakteer ik mezelf graag op een thee-glas Gluhwein Vingers aflikken Ik koop het liefst van die kant-en klare flessen Gluhwein of Bisschopswijn. Even in de magnetron en slurpen maar.
Maar wie weet er nog meer lekkere recepten voor warme alcoholische drankjes voor op je nachtkastje Dromen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:09

Sommige mensen zweren bij anijsmelk. Melk verwarmen, zoveel klontjes anijs erin als je wilt en klaar. Of gewoon warme chocolademelk: twee theelepels cacao en een schep suiker in een kopje, heel klein beetje melk erbij en dit tot een dikke, gladde pap roeren. Daarna melk bijschenken en in de magnetron verwarmen. Zelf gooi ik er dan nog een niet onbescheiden "ploemp" Strohrum in (80%)... Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:19

Dat dacht ik ook: Chocomel met Rum. Moet je alleen niet doen in de kroeg (als je een dag hard gewerkt hebt, buiten) want dan val je meteen als een blok om!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:33

imker schreef:
Dat dacht ik ook: Chocomel met Rum. Moet je alleen niet doen in de kroeg (als je een dag hard gewerkt hebt, buiten) want dan val je meteen als een blok om!


Haha, klopt! *LOL*
Na het rijden midden in de winter ging ik met een vriendin van mij even langs de kroeg waar ik werkte (beide in paardekloffie dus) om mijn nieuwe rooster op te pikken. De kroegbaas zette ons met een smoes aan de bar en gelijk een mega kop chocomelk met slagroom en een beste scheut bruine rum... (meer dan verwacht trouwens Bloos! ). En na een halve mok zit je daar dan: opeens lekker warm met gloeiende wangetjes. Bloos En wij maar grijnsen.

Dat slaat idd erg in na een dag in de vrieskou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:47

Daarom zet ik zo'n glas graag op het nachtkasje Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:50

Kopje koffie met Juttersbitter, dat is een tik die ik over heb gehouden aan Terschelling. Met windkracht 7 op de fiets en even later zo'n bakje koffie OK dan! .

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:58

Wat ik ook erg lekker vind: warme ammaretto met -een toefje- slagroom Vingers aflikken !! Gewoon het glaasje in de magnetron zetten of de benodigde hoeveelheid in een pannetje verwarmen, daarna een klodder slagroom erop !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 02:36

Misschien niet zozeer als slaapmutsje maar wel erg lekker is gewoon Irish coffee Lachen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 02:49

Lovely schreef:
Misschien niet zozeer als slaapmutsje maar wel erg lekker is gewoon Irish coffee Lachen.


Daar geef ik je helemaal gelijk in...
Zal eens even kijken wat ik op het moment in huis heb voor een lekkere creatie. En dan WEL als slaapmutsje, want ik kan niet slapen... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 04:26

imker schreef:
Dat dacht ik ook: Chocomel met Rum. Moet je alleen niet doen in de kroeg (als je een dag hard gewerkt hebt, buiten) want dan val je meteen als een blok om!



Zo weet ik nog goed dat ik enkele jaren geleden enkele avonden achter elkaar moest lesgeven ( wat destijds niet vreemd was hoor Haha!) maar die avonden was het wel dik min 10!!!! En de dame achter de bar, waar ik ieder uur een kopje koffie kwam halen, die had lekkere warme chocomelk gemaakt voor me, want dat was beter dan de hele dag koffie! Nou vond ik die chocomelk wel erg lekker, dus zei het uur daarop, heerlijk!!! Dus kreeg nog een kop, zei nog wel dat er een aparte smaak aan zat...................ze lachte toen alleen. Maar koud had ik het niet Haha! Alleen kletste ik de laatste les geloof ik wel een beetje vreemd.
Daarna hoorde ik van de lesklanten dat er een redelijke hoeveel rum inging bij ieder bekertje............... Bloos Bloos Bloos! Bloos! Vingers aflikken

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:16

Koffie met amaretto... Ofwel de amaretto al in de koffie en dan een toefje slagroom op de koffie... ofwel het glaasje amaretto apart langs de koffie en na elk slokje amaretto een slokje koffie...

En dan wel geen drinken, maar ook wel lekker.. Pudding maken en daar een scheutje rum in.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:26

French Coffee (dat is met Grand Marnier ipv met whisky).

Jagertee: speciaal oostenrijks brouwsel dat daar in grote flessen verkocht wordt.

En natuurlijk gluhwein: in Oostenrijk kun je speciale 'theezakjes' kopen voor gluhwein (Gluhfix heet het geloof ik Haha!). Gewoon een goedkope fles wijn opwarmen, gluhfix erin en wat suiker Vingers aflikken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:18

Craignethan schreef:
Kopje koffie met Juttersbitter, dat is een tik die ik over heb gehouden aan Terschelling. Met windkracht 7 op de fiets en even later zo'n bakje koffie OK dan! .


Een betere variant is een kop koffie met een flinke scheut Nobeltje erin Knipoog
Amelander koffie natuurlijk

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:29

jantina schreef:
Een betere variant is een kop koffie met een flinke scheut Nobeltje erin Knipoog
Amelander koffie natuurlijk


Ja! Nobeltje!
Alleen jammer dat je dat spul alleen op Ameland kunt krijgen....

(stom, helemaal niet aan gedacht de laatste keer, ik had zo een fles mee kunnen nemen... Frusty )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:03

Apple schreef:
Jagertee: speciaal oostenrijks brouwsel dat daar in grote flessen verkocht wordt.


Zie, dat spreekt me erg aan Vingers aflikken
Ik lust absoluut geen koffie, brrrr Misselijk
maar thee vind ik heeeerlijk. Weet je misschien hoe ik dat zelf ik elkaar moet brouwen?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 14:07

Altijd met de avond voor kerst als wij in Oostenrijk zijn voor wintersport krijgen we meestal in het hotel waar we zitten een glas Gluhwein Misselijk nou sorry maar ik vind het dus zooo vies!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:20

Lekkere warme eiersnaps Vingers aflikken

Apresskiën slaat ook altijd harder aan Knipoog
Heel de dag in de kou, en dan een warme kroeg binnen... Knipoog
En dan eten, en dan proberen wakker te blijven voor savonds Tong uitsteken

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:27

Jippie"]
[quote="Apple schreef:
Jagertee: speciaal oostenrijks brouwsel dat daar in grote flessen verkocht wordt.


Zie, dat spreekt me erg aan Vingers aflikken
Ik lust absoluut geen koffie, brrrr Misselijk
maar thee vind ik heeeerlijk. Weet je misschien hoe ik dat zelf ik elkaar moet brouwen?
[/quote]

Jippie, ik heb geeeeen idee Haha! . Dat wil zeggen, wel enig idee Haha!.

Jagertee is van dezelfde fabrikant als de Stroh-rum. De Jagertee hoor je ook nog behoorlijk te verdunnen met kokend water (scheut Jagertee in glas, kokend water erop).

Ik denk dat je heel ver komt als je gewoon heel sterke thee zet en daar een flinke scheut rum in gooit. Ik heb het idee dat er in de oorspronkelijke Jagertee nog wat kruiden zitten en in ieder geval ook suiker. Mijn gevoel zegt dat je met kruidnagel en wat citroen al aardig op de goede weg bent.

Soort omgekeerde alcoholische Ice-tea Haha!.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:47

M'n tante maakt met sinterklaas altijd erg lekkere Bischops wijn(het verhaal gaat ook dat ik op 6 dec gekomen ben door iets te veel bischops wijn op 5 dec Haha! ).
Dat is altijd erg lekker, helaas niet meer voor mij weg gelegt door mijn alcohol allergie(lang leven paarden, waardoor je na een ongeluk, je lever beschadigen en je een alcohol allergie over houd.......).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:24

Heb je een recept voor me? Misschien wel wat voor de wijn uit het kerstpakket Lachen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:09

Jippie schreef:
Heb je een recept voor me? Misschien wel wat voor de wijn uit het kerstpakket Lachen

Moet je daar niet zo'n pakketje (zakje) met kruiden in hangen? (kruidnagels en wat andere dingen?)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:41

volgens mij zit er weinig thee in jägertee Knipoog ik zal eens een recept zoeken *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:43

Tiroler Jägertee

Toch wel *LOL*

http://www.rezeptekueche.de/rezepte/get ... ertee.html
1/4 l schwarzer Tee zusammen kurz aufkochen
Zucker nach Geschmack


1/4 l Rotwein dazugeben und ca. 3 min.
1/2 Stange Zimt durchziehen, nicht mehr kochen,
2 Nelken lassen


3 cl Rum hinzufügen, bei Bedarf
3 cl Obstler nachsüßen,

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:17

Huh? Rode wijn in Jagertee? De wonderen zijn de wereld nog niet uit Haha!. Als ik zo verder kijk dan zit er meer alcohol dan thee in de Jagertee Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:32

mmmmmmm Vingers aflikken
Kruidnageltjes heb ik al ingeslagen, nu nog een flesje rum.