Weten jullie dit al (paarden zijn er dol op)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Weten jullie dit al (paarden zijn er dol op)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 17:16

Dat wij hadden vaak restjes witlof en komkommer ik gaf dat dus aan mijn paarden en de paarden vonden me dat lekker poe vooral zo´n stuk wantr nog niet vanelkaar gepelt is.

Wisten jullie dit al?

Geef maar aan wat de paarden lusten en niet lusten

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:42

komkommer gaf ik wel een aan me verzorgpony maar wilof????????????????????????????????
dat had ik nooit gedacht! moet het eens proberen!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:48

op deurne gaf ik pino altijd de restjes uit de keuken , de sla enzo,was meneer ook dol op!
verder lust ie bijna alles,als ik iets in zijn richting duw dan eet ie dat meteen op! hij kijkt niet eens of het wel eetbaar is!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:44

Als ik aardappelen eet als ik die dag ga rijden neem ik altijd de schilletjes mee... vandaag heeft ie zich tegoed gedaan aan een suikerbiet.....

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:16

Mijn pony heeft een pepermuntjes verslaving.. Maar alleen King's De rest vreet ze niet Tong uitsteken en ze is verzot op paardenbrokjes met van dat taaie gras erin en ook verse paprika is zo verdwenen...

Maar de pepermuntjes zijn echt haar favoriet, en ze gaat er nog lekker naar ruiken.. Ik heb altijd die sterke pepermuntjes namelijk Tong uitsteken

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:06

paprika daar was mijn pony echt dol op.
en witlof daar was ze ook dol op.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:24

Cheyenne krijgt een knoflook supplement en daar gaat ze van stinken. Die adem... niet te harden.
Laatst gaf ik haar een tomaat, maar die vond ze vies. Ze vindt mango wel lekker en ananas ook. Maar bananen kan ze dan weer niet waarderen.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:46

M'n vorige verzorgpony vond komkommer helemaal niet lekker Scheve mond Witlof nog nooit geprobeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 01:40

Wat dachten jullie van broccoli?of spersieboontjes? lekker smikkelen (allerbei natuurlijk niet gekookt!)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 17:01

ik wist niet dat ze aardappel schilletjes lusten maar zo te zien ga ik dat ook eens proberen als dat goed is voor de paarden.

sperziebonen en broccoli wist is ook niet dat ze dat lusten!

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:06

das misschien wel een goed idee maar ff een vraagje is het zo: als paarden iets lusten, dan is het goed voor ze, en als ze het niet lusten dan is het den slecht voor ze??, na dat wilde ik ff weten, dus kunnen jullie please ff reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:39

Staat mij bij dat aardappelen giftig zijn voor paarden. De plant behoort in iedergeval tot de giftige planten en vlgs mij ook de knollen.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:48

Ik gaf mijn verzorgpony altijd appelstroop, hij was er dol op Vingers aflikken . Ze worden daar wel erg vies van.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:58

Mistic schreef:
Ik gaf mijn verzorgpony altijd appelstroop, hij was er dol op Vingers aflikken . Ze worden daar wel erg vies van.
Gewoon uit de pot? Of op een bammie?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:19

Nee gewoon appelstroop uit de pot, een boterham moet namelijk droog/hard zijn anders wordt het een bal als het zich verplaatst naar de darmen.
Lekker appelstroop likken uit de pot en dan zijn snoet wassen.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:37

Ik zou je paard geen aardappels of aardappelschillen geven hoor. Zet uit in de buik (d.m.v.zetmeel)..kan koliek veroorzaken. Komkommer vinden ze ook lekker en Matje en ik eten altijd aardbeien uit de tuin

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 11:51

Ow dat is namelijk de bedoeling niet dat er koliek komt dus dat geef ik niet

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:42

Mistic schreef:
Nee gewoon appelstroop uit de pot, een boterham moet namelijk droog/hard zijn anders wordt het een bal als het zich verplaatst naar de darmen.
Lekker appelstroop likken uit de pot en dan zijn snoet wassen.

Hmmm.... toch eens een keer met Yennie proberen. En dan Aron uit de buurt houden, want die eet alles, inclusief verpakking.

Ik laat brood altijd wel uitdrogen (lekker in de zon), want broodballen willen we natuurlijk niet! Aangezien mams bij een bakker werkt ligt er bij mij nogal wat brood te drogen. Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:08

[***] schreef:
Wat dachten jullie van broccoli?of spersieboontjes? lekker smikkelen (allerbei natuurlijk niet gekookt!)


Sperziebootnejs absoluut niet rauw geven!
Daar zit blauwzuur in, das hartstikke giftig!

Mijn pony at ook zo'n beetje alles.
Stukjes ijs, paprika chips, 7up, dropjes, Knoppers Vingers aflikken en wat al niet meer.
Alleen banaan vond ze goor...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 13:10

7up is toch ook niet goed omdat er dan maagzuur komt?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:18

Dat kan best ja.
Ze heeft er gelukkig nooit wat van gehad.
Verder was het ook niet zo dat ze het elke dag kreeg of liters ofzo Tong uitsteken
Ik deed het gewoon af en toe een beetje op m'n hand en dat likte ze dan af Vingers aflikken

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 13:38

Ja dat heb ik dan met wortelsap en daar is Goofy (ons paard) heel gek op je kunt dan het felsje voor zijn mond doen en dan drinkt hij eruit en als hij smeert dan likt die je helemaal schoon.
Maar als we wortelsap gaven dan is het ook maar een klein beetje maar daar heeft die nooit last van!!!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:58

dolly lustte eigenlijk alles, als het maar niet plakt
komkommer, wortels, witlof, sinaas(appels), madarijnen, brood en nog veel meer van die dingen
suikerklontjes en pepermunt vindt ze ook heerlijk, maar dat krijgt ze bijna nooit. en ze is verzot op snippers (van die overblijfselen van stroopwafels zonder stroop, iedereen uit omg. gouda kent ze vast wel), stroopwafels lust ze niet, dat plakt Knipoog
en natuurlijk gewone paardensnoepjes...

en van drinken: appelsap, sinaasappelsap, thee (restje koud, met veel suiker) koffie *jak* ook koud, en breezer Tong uitsteken
we hadden een bbq en heel veel drank, dus ik wilde testen of ze het lustte, ja dus Tong uitsteken uit een rietje uit het flesje Haha! niet zo veel trouwens, lijkt me niet gezond voor paarden.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:21

Hmmz, die van ons zijn gek op snoep, spekkies en aardbeisnoepjes, alles eigenlijk... ze kauwen ook rustig een lollie van het stokje af en zuurtjes vinden ze heerlijk... Maar wel regelmatig de tandjes poetsen hoor!! anders krijgen ze gaatjes Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 09:36

Pas maar wel op met die lollie en het stokje want het stokje kan verstoppingen veroorzaken!