Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:13

Pfoe ik heb net het eerste halfuurtje van Cowspiracy gezien, toch maar even op pauze nu.
Ik vond vooral dat stukje met die vissen in al dat bloed heel heftig.

Ik ben al heel lang Vega, bijna vegan op zo af en toe een beetje kaas na. Maar die vissen shots. Ik ben in shock :7


lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:55

Faelynn schreef:
ik dacht dat er ook een topic voor was, maar kon deze niet vinden, heeft iemand misschien tips voor een gezellig en beetje betaalbaar vegetarisch restaurant? Liefst in de omgeving van Arnhem
Wil mijn moeder vanavond mee uit eten nemen voor haar verjaardag, beetje last minut beslissing, maar we zijn er allebei wel aan toe om er even uit te gaan


https://zusje.nl/rondjegroen/

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:34

De vegetarische slager is te koop bij Jumbo :D

Goed bezig zeg!
Wat je zou kunnen doen is eerst dingen vervangen en dan eens per week ofzo een nieuw receptje opzoeken waar niet zo’n specifieke vleesvervanger in hoeft. Zo leer je nieuwe dingen koken, zo heb ik het ook gedaan toen ik voor het eerst op mijzelf ging wonen (was wel al Vega)

Qua tekorten zou ik me niet te druk maken, pas als je veganistisch gaat eten moet je daar om gaan denken.


IsaCalixa schreef:
Hoi, ik weet niet of 't hier al besproken is (kon het niet zo snel vinden) maar wat vinden jullie ervan dat er laatst zo'n filmpje van een slachthuis rondging op social media (volgens mij van varkens die met stokken werden geslagen etc), en dat nu een aantal supermarkten niet meer willen samenwerken met dit slachthuis? Ik vind het erg schijnheilig. Ze doen het om een wit voetje te behalen bij de klanten maar er zijn net zo goed nog talloze slachthuizen die precies evenveel (al dan niet meer) dieren mishandelen en daar werken ze ongetwijfeld nog wel mee samen.

Maarja, dat is mijn mening..


Heftig, ik ken het filmpje niet. Ik weet ook niet echt wat ik er van vind, inderdaad aan de ene kant heel hypocriet zegmaar maar aan de andere kant, zo geven ze wel een signaal af naar andere slachthuizen :)

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 01:47

Het plaatje lijkt ook niet zo aantrekkelijk maar als je het recept leest ziet het er lekker uit!
Thanks voor de tip, ga ik ook eens proberen!

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:30

Ik slik elke dag een mini ijzer + vitamine c pilletje :)
Probleem opgelost!



lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:43

Ethelate schreef:
lies_sparkle schreef:

Danku! Die kwam wel in de zoekresultaten maar miste even 'oestersaus' in de titel :D


Ik had even de beschrijving gelezen, kende het verder ook niet hoor haha
Maar daar stond dat het de vegetarische versie van de oestersaus was, dus dan moest dit het wel zijn hihi :Y)

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:47

Lekker opbakken!
Ik ben niet zo bang voor die data, is ook maar door iemand bedacht hè? Even ruiken en kijken en als t normaal lijk lekker opeten!

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:25

Huh, hoe werkt dat? Is dat een soort van AH bezorgdienst maar dan niet van de AH? :+
Ik ken het helemaal niet maar die broodjes zijn wel heel lekker :D

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:12

Je moet 2K inleggen? %) wow haha
Maar waarom dit en ga je niet gewoon langs een lokale boerderij?
Er zijn in hier in de buurt best wat boerderijen die hun eigen kaas, vlees en groenten verkopen…

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:53

Ik ben wel vegetariër maar eet dus geen ei omdat die haantjes gelijk verhakseld/vergast worden..

Stieren opgefokt en geslacht.


Ik heb inderdaad 3 hele fijne boerderijen op fietsafstand waar echt alles wat ik nodig heb te krijgen is en je altijd de stallen/weilanden in mag rollen. Maar misschien dat dit concept wel wat is voor ‘westerlingen’ is? :)

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 08:53

Wat is dat? Klinkt fancy haha

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:53

Maar waarom?
Misschien ben ik wel te nuchter voor dit soort dingen hoor, maar waarom moet je dan tot 16 u het ene eten?

Bedoel je verbranding verandert niet ineens om 16:00 toch?

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:59

8nnemiek schreef:
Wat is dat snel gegaan zeg, ruim 500 pagina's al!
Als iemand vandaag tijd zou hebben om een nieuw topic aan te maken, ga je gang! En anders zal ik komend weekend even een nieuwe aanmaken :D
Als iemand interessante links, recepten, docu's of wat dan ook heeft voor in de openingspost, laat maar weten!


Fijn dat je het wilt doen, ik ga even over linkjes nadenken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 bezoekers