Het grote kerstfood topic 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Het grote kerstfood topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 21:18

Woooooow jongens, het is al November en NIEMAND heeft een kersttopic geopend. Dan neem ik de eer weer op me *\o/*

Wie is er al bezig, wat maken jullie?

Kerstavond vieren we met mijn ouders, broer, oom, tante en 5 nichtjes met aanhang. Wij zorgen voor het voorgerecht en het idee is om een grote zijde zalm thuis op de bbq te roken en daar te trancheren. Daarnaast iets van krabboter oid en stukken brood van de grill met lekker boter.

Daarnaast willen we een welkomscocktail maken van gin&tonic, maar foodpairings daarmee vind ik moeil8k te vinden dus inspiratie daarvoor is welkom.

Eerste en tweede kerstdag hebben we nog geen plannen, lekker met z’n drietjes(man, ik en zoontje van 1). Denk 1 dag pannenkoeken oid, en andere dag een low and slow stoofgerecht. Maar dat kan nog veranderen, misschien vind ik hier nog lekkere dingen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse



secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 10:02

Lielle schreef:
gin & tonic, combi met garnalen? En onze delicatessenzaak had laatst een gin pate :-)

verder hier nog geen concrete plannen, familie (vijf volwassenen, peuter, baby) komen hier voor een late lunch/borrel dus ik moet wel eea gaan bedenken. Het weekend ervoor kan ik iig proefdraaien


Zat ik ook naar te kijken, of iets met eend en ingekookt granaatappelsap ofzo...

Lunch is ook wel leuk, wil je een thema? Vorig jaar had je een engelse lunch toch?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 20:37

Rebecca schreef:
Heb een koud tussen gerecht gekregen bij verdeling van het kerstdiner , heb ergens de hekel aan en dat is koud eten bij het diner, even nadenken wat ik maken ga :=


Ik had vorig jaar een salade met picanha. Vet had ik vooraf al deels weggesneden en uitgebakken om als basis van vinaigrette te dienen die er overheen ging. Vlees heel dun gesneden en dan salade met pecannoten, peer, rauwkost en kaantjes van het uitgebakken vet.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote kerstfood topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 06:50

Of pasta pesto?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers