Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:09

Ik heb dat ook vaak, Poes. Gerechten die ik als origineel recept absoluut niet ken en waar ik dan meerdere vega(n) varianten van ken. Best grappig eigenlijk :D

Voor deze tijd zou ik een lekkere dahl met pompoen en/of bataat en kokosroom maken :9

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:10

Pompoen vind ik te veel werk :D zoete aardappel is liefde! Receptje van toevallig?

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:25

Ik schil mijn pompoen niet als de schil niet te bobbelig is, dat scheelt (schilt :D ) heel veel.

Ik maak dahl uit de losse pols, maar zoiets:

bataat (in blokjes)
dahl naar keuze (bijvoorbeeld rode linzen / (gehalveerde) mungbonen)
kokosmelk
rode peper
ui
knoflook
gember
yoghurt
koriander(zaad)
komijnzaad
kerrie poeder
kurkuma
evt. verse koriander voor de garnering

Uien fruiten, gember en knoflook erbij, rode peper, koriander, beetje komijnzaad, kerrie poeder, kurkuma en zout erbij. Aanfruiten en vervolgens bataat toevoegen en even meefruiten. Dahl en water toevoegen zodat het rustig kan koken. Tot slot kokosmelk erbij. Yoghurt naar smaak / keuze toevoegen. Aan te raden met verse naan of roti en een beetje rijst :9

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:26

Lekker :) dank je!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:13

Heel erg lekker lijkt me dat recept mar_fay

Even algemeen terug reageren op jullie antwoorden op mijn vraag.

Levenswijze/ levensstijl→ inderdaad gaat milieubewust diervriendelijk leven verder als voedsel. Helemaal mee eens. Hier met wassen en schoonmaken gebruiken wij de hakawerk producten https://www.hakawerk.fr/pages/start . Erg goed en milieuvriendelijk. Met een septic tank is dat ook wel nodig dat er geen troep de sloot in stroomt dus wij moeten nog voorzichtiger zijn als mensen met riolering.

Geld inderdaad als je student bent of een oudergezin heb je gewoon minder geld hetgeen mede keuzes bepaald. Wel vind ik dat tegenwoordig het bio/ vegan eten vele male goedkoper is vergeleken met vroeger. De producten zijn ook in de supermarkt te krijgen (vind ik een goede zaak want is dus normaler geworden) terwijl vroeger het alleen in speciaal reformzaken je dit soort boodschappen kon doen. Vroeger aten voornamelijk de links progressieve vegetarisch en leefde milieubewuster, tegenwoordig is de beweging (gelukkig) vele male groter en verdeeld over alle politieke kleur hetgeen belangrijk is.

Ecologische voetprint auto rijden, vliegreizen maken enz. Wij allemaal laten een ecologische voetprint na die niet goed is voor moeder aarde. De een wellicht wat meer als de ander, maar niemand ontkomt eraan.

wensen
Bij vele van dit topic leven wensen zoals elektrische auto rijden, zonnepanelen enz. Zo ook hier bij ons en het geld ontbreekt. Wij hopen in de toekomst onze twee auto's (rijden ze helemaal op) te kunnen inleveren en dan één elektrische auto te kunnen kopen. We rijden toch niet meer met de trailer. We hebben nu een 308 SW en een 107 en de 308 is voor de verre afstanden en de 107 rijden we hier mee. Voor ons is het belangrijk dat de prijs omlaag gaat én dat de actie radius vergroot wordt. Minstens 600 km moet het ding in afstand kunnen afleggen zodat we in België een maaltijd kunnen nemen en dan het ding aan de oplader kunnen leggen voor het laatste stukje naar NL. Nu is de actie radius voor ons veel en veels te laag.

Kleding
Tweede handskleding draag ik ook en vroeger als de zak 2de hands kinderkleding binnenkwam was dit een groot spektakel voor ons allemaal waar we veel plezier aan beleefden. Toen mijn vriendin zag hoe mijn 3 kinderen enorm blij reageerden op de tweede handskleding zak van haar kinderen *\o/* (groot gejuich werden de zakken naar binnen gedragen), was ze super verbaasd. Het was net als in de uitverkoop: "ikke, voor mij die... :j ". Zo leuk en enthousiast.

Tevens hoop ik ooit de Fermette goed te verkopen (de gîte). Ook al zijn wij dan oud en hebben we er zelf niets meer aan, dan wil ik ons elektrische systeem gaan doen op zonne energie. Hier in Frankrijk kost dat € 30.000,-- Dat is dan mijn cadeau aan de aarde en voordat ik dood ga wil ik op die manier dank je wel zeggen en iets terug doen voor dat wat ik genomen heb. Maar of dit gaat lukken? Who knows?

Ik heb genoten van jullie verhalen over hoe bewust jullie bezig zijn. Heel mooi om te lezen die bewustwording en wat iedereen probeert.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:42

Jouw vis noemen was zeker niet bedoeld als 'vingertje wijzen' hoor Pien. Ik ben gewoon niet meer zo thuis in de smaken van vis.
Overigens gaat aquafaba naar het schijnt ook met sommige andere bonen; het gaat om het eiwitrijke.

Voor mij hangt dit allemaal samen, vlees, vis, omgaan met mijn omgeving in de ruimtste zin van het woord. Dus probeer ik zo bewust mogelijk te kiezen. In sommige gevallen is dat bv ook bewust voor iets wat niet zo verantwoord is maar goedkoop - maar ik probeer het wel altijd een zo weloverwogen mogelijke keuze te laten zijn waarbij ik probeer te zien wat de impact ergens van is.
Voor mij is veganisme dus wel een leefstijl, als je dat zo zou willen noemen, maar hoort dat bij zaken die ik veel breder zie en belangrijk vind (de visie van 'Learning Animals', bepaald westers boeddhisme, taoisme, enz). Concreet in de praktijk 'eet en gebruik ik zo min mogelijk dierlijke producten' maar daar zit natuurlijk wel een filosofie achter - die zich niet enkel beperkt tot mijn dieet.
Ik leer en word mij bewuster van dingen, dat grijpt op elkaar in en past bij elkaar, en het lukt mij steeds beter daar ook naar te leven.
Maar goed, da's misschien wat teveel voor dit topic en uiteindelijk maakt het in de praktijk niet zo veel verschil. :P

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:17

*D Tja leefstijl.

Ik rijd een eco dieselauto voor werk. Elektrisch staat op mijn verlanglijst.
Ik vlieg niet. Mijn man af en toe voor werk. Maar voor vakantie nooit.

Ik neem zelf tassen mee van katoen naar de markt zodat ik geen plastic gebruik.

We hebben een cv haard ( houtkachel die radiatoren door hele huis verwarmd) wei of tot geen fijnstof door de wijze van verbranding.

Overigens twijfelen we over zonnepanelen. Ze zijn nog niet afbreekbaar na gebruik van die vele jaren. Mijn man werkte op Haïti en daar lagen grote bergen zonnepanelen uit het westen gedumpt ( volgens de bouwopzichter uit Haïti) dat lijkt me ook niet echt duurzaam.

Ik koop nieuwe kleren maar niet vaak en geef het door als ik het niet meer pas. Vegan toiletartikelen ed. Maar ben geen heilige en verwacht dat ook niet van een ander :j .

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:31

TurdusMerula schreef:
Jouw vis noemen was zeker niet bedoeld als 'vingertje wijzen' hoor Pien.
Ook zeker zo niet gelezen hoor!! Ik vond gewoon dat je gelijk had met je opmerking.

Gisteren heerlijk eenvoudig gegeten en het was snel klaar te weten:
biologische tagliatelle met heel veel groentes en eigengemaakt tomatensaus met basilicum.

De tagliatelle wordt gewoon gekookt. De champignons gaan in de pan met daar overheen zeezout. Op een hoog vuur met deksel op de pan wordt dit gekookt waardoor de champignons hun eigen vocht gaan afgeven. Vervolgens doe ik daar de andere groente bij zoals de paprika, de knoflook, de erwtjes, courgettes, worteltjes, aubergines, broccoli,peultjes, uien en de maïs. Hierover heen gaat peper en allerlei Italiaanse kruiden waaronder oregano (ik doe altijd veel kruiden door het eten) en een scheutje olijfolie voor de olijfsmaak :9 . Dan als dit bijna gaar is doe ik het potje tomatensaus met basilicum bij en laat het geheel paar minuten door koken. Dit wordt opgediend en ik zet er geraspte kaas bij op tafel voor diegene die dat lekker vinden. De prut is volgens mij veganistisch, de tagliatelle vegetarisch.

Vandaag eten we aardappels die ik schil (zijn niet biologisch anders maak ik ze alleen schoon) en in grove plakken snij en op de bakplaat leg met bak folie. Daarover en daartussen doe ik zeezout, olijfolie, rozemarijn takjes uit de tuin en knoflook teentjes gehalveerd en beetje geplet van te voren. Het geheel laat ik op stand 5 lekker sudderen (eventueel zet ik later de oven lager).
Daarbij serveer ik een vegan burger kant en klaar gekocht (tja het gemak dient de mens). Daarbij serveer ik sla en groente melange (3 groente ongeveer). Niet moeilijk wel lekker.

Enne ik kom binnenkort met een, vind ik zelf, leuk voorstel :o en hou jullie nog eventjes in spanning want ben nog wat aan het regelen her en der }> :P

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:35

Ik probeer het wel door te trekken maar niet extreem. Ik rijd met de auto naar mijn werk en vlieg voor vakantie (anders kom je nergens in een week). Ik heb geen zeggenschap over mijn huis enzo, maar ik woon op kamers dus wel heel klein.

Ik heb wel alles proefdiervrij (dat vind ik echt belangrijk) en ik neem uiteraard eigen tasjes mee voor alles. Kleren vaak via Marktplaats (mooie merken!) en ik draag ze echt af.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:40

Ik koop elecktronica, kleding en schoenen vaak tweedehands. Probeer zo min mogelijk plastic te gebruiken. Heb een sodastream, eigen tasjes mee, ga naar de markt etc.

Heb geen eigen auto, vriend wel een diesel helaas haha.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:45

Argh, was ik zo goed bezig met mijn boodschapjes goedkoop inslaan. Ben ik onderweg de 3 preien verloren waar ik speciaal voor naar de Lidl was gegaan. |o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:50

Ik eet vegetarisch omwille van het dierenleed. Ik sorteer wel en zo maar mijn ecologische voetafdruk is niet min vrees ik.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:00

Magrathea schreef:
Argh, was ik zo goed bezig met mijn boodschapjes goedkoop inslaan. Ben ik onderweg de 3 preien verloren waar ik speciaal voor naar de Lidl was gegaan. |o


Aaah oliebol, zonde!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:07

liespower94 schreef:
Magrathea schreef:
Argh, was ik zo goed bezig met mijn boodschapjes goedkoop inslaan. Ben ik onderweg de 3 preien verloren waar ik speciaal voor naar de Lidl was gegaan. |o


Aaah oliebol, zonde!

Ja echt. En waar ik dan nog het meeste mee zit is dat ik hoop dat iemand ze op heeft gepakt en mee heeft genomen :') Ik hou niet van voedselverspilling

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:09

Stille meelezer:

Ik probeer mijn voetprint zo min mogelijk te houden. Ik heb geen auto, eet niks uit de bio-industrie, haal groente en fruit zoveel mogelijk bij de boer of groentetuin vandaan en maak mn eigen (bio) zeep en schoonmaakmiddelen.

Echter ga ik 2x per jaar op vakantie met het vliegtuig dus al mn moeite is dan binnen 8 uur weer verdwenen..

Magrathea schreef:
Argh, was ik zo goed bezig met mijn boodschapjes goedkoop inslaan. Ben ik onderweg de 3 preien verloren waar ik speciaal voor naar de Lidl was gegaan. |o

Dat is echt verschrikkelijk balen

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:51

pien_2010 schreef:
Enne ik kom binnenkort met een, vind ik zelf, leuk voorstel :o en hou jullie nog eventjes in spanning want ben nog wat aan het regelen her en der }> :P


Ik ben benieuwd :D

Magreathea, wat zuur. En wat herkenbaar ook dat je dan wil dat iemand anders er op z'n minst van geniet :(:)

Ik heb net mijn (boek)presentatie gehad over mijn scriptie die gaat over de omgeving waar ik woon. Super uitputtend, dus ik ben nu met een heerlijke multifruitsmoothie (mijn nieuwe liefde is hazelnoot-rijstmelk...) op de bank gedoken en aan het soggen omdat ik eigenlijk moet studeren :+

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:42

mar_fay schreef:
Ik ben benieuwd :D
Hier komt dan mijn idee/ voorstel en manlief vind het OK en doet mee als hij maar 's ochtends zijn boterham vlees mag eten := ~~}> en dat mag hij natuurlijk in zijn eigen huis.

Wat vinden jullie van het idee om hier in de Limousin bij ons een veganistisch (kook)week(je) te houden. We hebben een caravan staan (voor bijvoorbeeld man/ vrouw en een of twee kindjes of 2, 3 mensen), en een klein tentje (voor 2 personen). Andere tent, of caravan of camper kan hier gewoon op het terrein maar moeten jullie zelf mee brengen :D

Het idee is dat we gaan proberen om een hele week biologisch en veganistisch (zoveel mogelijk en daar zullen de veganisten echt mee moeten helpen en spullen voor mee moeten brengen) te leven en te eten. Dus we bakken ons eigen biologische (stok) brood (zou tof zijn als iemand de broodblikken mee wil nemen). Hier zorg ik dat biologisch meel in huis heb zoals spelt, rogge, boekweit en tarwe. Willen jullie andere meel erbij, dan moet dit uit Nederland komen.
Wij zorgen dat we biologische rode en witte wijn in huis hebben.
We gaan met elkaar gewoon gezellig kokkerellen en kennis overdragen (ik wil alles zien en meehelpen met het stokbrood bakken :)) ).
We gaan smoothies maken (geen kennis van dus kom maar op) etc etc. alle ideeën zijn welkom. Het wordt gewoon een lekkere smulweek met zoveel mogelijk veganisme erin zodat de veganisten het ook tof hebben.
Naast het gekokkerel zijn we ook gewoon toeristen. Kunnen naar oradeur sur glâne gaan, lekker zwemmen in ons eigen zwembad maar ook in het meer lac de st Pardoux, we kunnen wandelen e.a mooie dingen bekijken hier in de omtrek. Voor toeristische info kijk op de toeristische website van onze gîte http://www.la-fermette.eu/

Manlief en ik denken aan 6 personen maximaal zodat we met ons erbij met zijn achten zijn. Het voordeel hiervan is dat we met zijn allen buiten aan de tafel op het terras van de caravan kunnen zitten en eten en drinken (de meest koele plek). We koken om de beurten en andere kunnen helpen c.q toekijken zodat iedereen ook om de beurten automatisch dat gerecht betaald. Zo houden we het goedkoop voor ons allemaal want jullie hebben dan de reiskosten wij doen de dingen zoals meel, ook een maaltijd, en wijn, koffie, thee e.a. spullen die we hier van de voorraad pakken etc.

De Limousin is vanuit Nederland met de auto te bereizen maar ook met de trein. Vanuit het buitenland is het gemakkelijkste om te vliegen naar Limoges (vaak hele lage prijzen). Wij halen jullie dan af van het vliegveld c.q. Châteauroux het trein station.

Is dit iets of is dit niets?

Het gunstigste is in de maand juli (mooi weer, warm) en kans op droogte is heel groot. In augustus kan het ook behalve de periode 15 augustus tot en met 26 augustus.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:51

Klinkt goed! Wel zijn mijn vriend en ik echte wandelaars en weet ik niet of hij het ziet zitten om een week intensief om te gaan met mensen die hij niet kent.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:14

Magrathea je kunt uren en uren wandelen direct vanuit ons huis. Of je vriend met ons wel of niet intensief wil omgaan dat kan alleen hij beoordelen en bepalen :j
Ik zal ook niet altijd bij de groep zijn, want ik heb een gîte met toeristen erin dus bij calamiteiten ben ik gelijk vertrokken, en ik heb 2 paarden in de revalidatie waar ik mee wandel en waarmee ik ook opbouwend rijd om de dag. Natuurlijk kan een liefhebber meerijden op onze brave Hercule maar het zijn kleine rustige rondjes als Polie blijft zoals ze nu is.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:21

Lijkt me heel leuk! Moet alleen even kijken met de uni O:)

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:56

pien_2010 schreef:
Of je vriend met ons wel of niet intensief wil omgaan dat kan alleen hij beoordelen en bepalen

Hier wil ik nog iets op aanvullen zoals het meestal hier gaat met bezoek. Meestal trekt iedereen zijn eigen plan. B.v als mijn mannen met hun vrienden naar lac de st pardoux gaan vragen ze me vaak mee maar niet altijd. Vind ik best. Zij vinden het best dat ik meestal maar één keer meega. Ik vind dat de mannen ook zonder mij lekker moeten genieten.
Zo ook met onze zoon en kinderen. Het is ook hun vakantie en quality time. Dus natuurlijk gaat hij vaak alleen op stap met de kinderen. Dan zien we ze bij het avond eten.
Uiteraard woon je met elkaar op één terrein. Wij gaan meestal rond 23.00 uur of iets eerder naar binnen. Onze mannen feesten de hele nacht door voor de caravan. Ik vind het best, de koelkast hebben we daarvoor buiten vol klaargezet en de mannen vullen hem zelf elke keer bij *D . In de ochtend beginnen wij meestal rond 7.30 uur met de paarden eten te geven en dus naar huis te halen. Dan gaan wij ontbijten meestal binnen, want de mannen slapen. Als de klein kinderen er zijn, dan zijn het altijd de zelfde kinderen die met ons mee eten. De anderen komen pas om 10.00 uur aan ontbijt toe hetgeen ze dan zelf maken, want het is hier geen hotel natuurlijk want dan kun je me na de zomer bij elkaar vegen. Verder vinden wij alles best.
Soms wandel ik mee, maar zeker niet altijd. Dat ligt er dus aan. Meestal is het zo, dat rond 17.00 uur iedereen weer binnen druppelt en we gezellig wat drinken met elkaar waarna later op ons gemak gekookt wordt. In de zomer is het meestal rond 19.30 uur gezamenlijk eten.
Dit is dus niet hoe het moet gaan, maar hoe het meestal ongedwongen vanzelf gaat. Komen jullie bijvoorbeeld 20 juli dan gaan wij eten op het buurtfeest (heel belangrijk sociaal en typisch Frans gebeuren) . Mochten er mensen zijn die dat gezellig vinden (veel salades maar ook letterlijk biologisch varken aan het spit :oo ) dan betalen ze het gevraagde bedrag en dan geef ik ze op. Diegene die dat niet willen eten dan hier thuis.
En zo is dus alles mogelijk en bespreekbaar.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:09

Oh Pien wat een ontzettend leuk idee! Ik zou graag komen en mijn vriend misschien ook wel :).
Qua datum maakt mij niet zoveel uit.
Ik ben echt een beetje stil van je aanbod. Wat super lief!

Wij zijn hier wat meer bezig met meal prep en een voornemen om (nog) meer groenten te eten. Lekker heel de ochtend in de keuken gestaan om voor de rest van de werkdagen een pulled jackfruit en rode-koolsalade en een asiatische salade met gerookte tempeh, brocolli edamme boontjes en mango :).

Voor mij is vega(n) trouwens ook wel aardig een leefstijl. Kopen veel biologische producten, ik ben steeds bewuster bezig met de herkomst van kleding als ik iets nieuws koop. Koop sowieso eigenlijk bijna alles tweedehands. Vriend en ik gaan met fiets/trein naar het werk. We hebben wel een autotje, maar die gebruiken wij alleen voor het reizen naar plekken waar met het OV niet te komen is. Ik zou graag een electrische auto hebben, maar helaas zijn de kosten voor de weinige ritjes die wij maken echt veel te hoog. Ons huis is niet perfect geïsoleerd en omdat het een appartement is, zijn zonnepanelen helaas geen optie. Toch ligt ons gas/energie gebruik ruim onder het gemiddelde van een tweepersoonshuishouden omdat we er wel heel bewust mee bezig zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:09


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:57

pien_2010 schreef:
Magrathea je kunt uren en uren wandelen direct vanuit ons huis. Of je vriend met ons wel of niet intensief wil omgaan dat kan alleen hij beoordelen en bepalen :j
Ik zal ook niet altijd bij de groep zijn, want ik heb een gîte met toeristen erin dus bij calamiteiten ben ik gelijk vertrokken, en ik heb 2 paarden in de revalidatie waar ik mee wandel en waarmee ik ook opbouwend rijd om de dag. Natuurlijk kan een liefhebber meerijden op onze brave Hercule maar het zijn kleine rustige rondjes als Polie blijft zoals ze nu is.

Lijkt me erg leuk hoor!

Ik ga het eens aandragen

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:12

Oeh wat een leuk en lief idee!