Hengstig.....nu al??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Hengstig.....nu al??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 13:54

Ik heb onlangs mijn paard naar een andere stal verplaatst. En nu is ze ineens alweer hengstig!! Voor het eerst in eeeeeeuwen! Is dat wel normaal?

groeten!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:02

Volgens mij is die van mij ook al weer hengstig. Ik weet het zo niet zeker omdat ze het niet meer laat zien. Ik maak me er verder ook niet zo druk om, maar ik dacht van wel.
Omdat het bij jou paard al zo lang geleden is, weet ik het niet, vin dhet toch niet helemaal normaal.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:07

Stond ze soms eerst alleen, of alleen met merries? Dan kan de aanblik van een nieuw paard de hengstigheid opwekken, waarschijnlijk werd ze wel hengstig, maar zag je het nooit omdat er volgens je merrie toch geen geschikte partner was. Over het algemeen hebben niet alle paarden s´winters een hengstigheidsstop, sommige merries blijven gewoon de hele winter hengstig, ik heb er ook één, al is die nu niet hengstig omdat ze drachtig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:15

*LOL* Kwam vorige week ergens lesgeven, eigenaresse staat net te vertellen dat de merrie nog helemaal niet hengstig is geweest na het veulen, en wat denk je.... staart omhoog en piesen maar! *LOL*

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:00

Sheril was vorige week ook alweer hengstig, de laatste keer was in oktober.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:31

Ja, is niet zo vreemd. Door de verhuizing zijn er andere paarden waardoor het hengstigheidsgedrag ineens duidelijker getoond wordt. En is het op de nieuwe stal langer licht, warmer? Dat kan ook invloed hebben.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:42

Hoezo?? NU AL....die van mij gaat gewoon door hoor Haha!
Gisteravond reageerde ze voor het eerst niet op haar vriendje, misschien wordt het nu minder....

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:04

Wij hebben ook twee merries die rustig de hele winter doorgaan hoor *LOL*

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:03

Mijn merries zij het hele jaar door hengstig. Vooral de Shetties en de Welshjes.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:00

Tryntje is verleden jaar de eerste keer op 15 januari geïnsemineerd, toen was ze ook al hengstig (van zichzelf, ze was niet hengstig gespoten).
Uiteindelijk heeft ze toen nog geen eisprong gehad en is ze 21 februari nog een keer geinsemineerd, dat was haar tweede hengstigheid. Toen heeft ze wel een eisprong gehad en is er ook bevruchting opgetreden, dus over een weekje verwachten wij haar veulen.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:43

Mijn merrie is ook hengstig en dan reageert ze op 2 ruinen die niet bij haar in de wei staan en ook nog niet zo lang bij ons op stal staan. Waarschijnlijk ziet jou paardje al deze nieuwe vriendjes op de nieuwe stal wel voor potentiele vaders aan en de vertrouwde stalgenootjes op de andere stal niet. En laat ze daarom nu wel heel goed merken dat ze hengstig is. Bij sommige paarden kun je namelijk ook helemaal niks merken van hun hengstigheid.