Zachte hoeven en blauw tinctuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Zachte hoeven en blauw tinctuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 11:49

Ik weet ff niet of ik tinctuur goed geschreven heb, maar we weten wat ik bedoel he
Ik hoorde laatst dat je bij een zachte straal ook blauw tinctuur spray kunt gebruiken om de straal weer harder te krijgen. Ik had er nog nooit van gehoord, jullie wel???????
Ik gebruik nu weleens hoofhardener en daar zit "sterk water" in en heeft ook een heel eng blauw kleurtje. Zou dat ongeveer hetzelfde zijn?

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:55

De hoefsmit dit bij ons komt gebruikt na het mooi maken van de hoeven ook een soort blauwe spray (bij de straal etc). Ik weet het nu hier niet van, maar ik denk dat het is wat jij bedoelt (wat een zin...)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:57

bij mij op stal word het gebruikt. ik zelf gebruik egyptische zalf.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:03

Hoef en Zool van de paardendrogist. (www.paardendrogist.nl). Wordt ook door hoefsmeden gebruikt.

Ik gebruik het zelf voor mijn paard, werkt prima.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:06

Toen mijn vorige verzorgpaard hoefkanker had, was de straal ook erg zacht. Ik heb die blauwe spray gebruikt en egyptische zalf.
Helpt beide best goed.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:09

Als ik Klausan tinctuur gebruik (is ook blauw dus waarschijnlijk hetzelfde spul) wordt de straal na de tijd keihard. Lijkt me geen toeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:05

In mijn medicijnkastje zijn er 2 dingen blauw: een flesje blauwe tinctuur en een spuitbus met CTC spray, ik zal van beiden middelen eens opzoeken wat de samenstelling is.