fysiotherapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 16:50

Wie heeft ervaring met een fysiotherapeut of kraker voor zijn/haar paard. Mijn paard is erg stijf in zijn rug en er zit een soort bobbel net bij zijn lendenen. Ik vraag me af of iemand anders dat bekend voorkomt. Ik ben van plan om eerst een foto te laten maken van zijn rug.


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 17:01

Ik heb eenmalig een fysiotherapeut bij mijn paard gehad omdat ze moeite had met een bepaalde oefening. Het bleek dat bepaalde spiergroepen te kort waren en andere spiergroepen in verhouding te zwaar ontwikkeld waren. Hiervoor heb ik oefeningen gekregen die ikzelf kan uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:31

ik zowel een hele goede als een zeer slechte ervaring met een fysiotherapeut. Mijn paard gaf al lange tijd veel verzet in de training en wij hadden het gevoel dat er lichamelijk iets niet in orde was. Ik haalde er een fysio bij die het verschil niet kon zien tussen een fris en een stakend paard, die hier en daar regelrechte onzin vertelde (kom zelf uit een medische achtergrond, heb enige referentie op die manier) en het ergste vond ik nog dat hij meer tegen een nieuwscierige stalgenote stond te blaten dan tegen mij. Ik had er bij vertrek van die man al een heel naar gevoel over. Hij gooide alles op mijn rijmethode, die verschilt van wat hij graag ziet, en verder had hij niks te melden. Uiteindelijk na lang zoeken bleek mijn paard een gecompliceerde peesblessure te hebben, en het optreden van deze man heeft het hele proces aanzienlijk vertraagd, ik neem hem dat dus niet echt in dank af. In combinatie met de behandeling op de pees is mijn paard later alsnog door een goede fysiotherapeut behandelt, en loopt nu als een trein.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 11:13

Ik ben met mijn paard bij Rodinde Gemmeke-Hoogenraad geweest (dierenarts/manueel therapeute/acupuncturiste). Ik had haar gebeld omdat mijn paard achter en in de rug wat vast zat. Ze heeft hem 'gekraakt'en acupunctuur toegepast, en me aangeraden hoe verder te trainen (onder meer longeren met pessoa). Mijn paard is zienderogen verbeterd, hij is losser in de achterhand, zijn rug is minder gevoelig etc. etc. Ook eerder heb ik eens een fysiotherapeute bij een paard met rugproblemen gehad dat de dierenarts niet echt kon helpen (hij jaste er pijnstillers in en dat was het) en ook over haar was ik erg tevreden. heel belangrijk vind ik dat je naast een behandeling tips krijgt over hoe je de zwakkere spieren zelf kunt trainen. Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, callass, IASCrawler, nathe, Nientsje, OmgiliBot en 33 bezoekers