zomerexceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yoerie
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-12-02
Woonplaats: veenendaal

zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 21:00

hallo, ik heb een probleem wat op dit moment eigenlijk niet zo'n groot probleem is maar zodrs het voorjaar wordt dan wordt het een heel groot probleem. Ik heb afgelopen voorjaar een shetlander gekocht met zomerexceem. de schade was toen ik hem kocht al zo erg dat er eigenlijk niets aan te doen was. Het enige wat ik heb gedaan is het haar heel kort gemaakt en goed schoon gehouden en tree, tree erop gedaan. Zolang ik het maar kort hield ging het redelijk, mar eigenlijk is het zonde een shet met kale manen, staart en kont, (want ook die schuurde hij helemaal kaal).Heeft iemand een goede betaalbare tip?


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:23


xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:04

Misschien helpt een beetje azijn wel..

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:52

Het enige wat bijna afdoende helpt is een Boett-deken. Soms is ook dan nog een combinatie met dagdelen op stal of knoflook/kruiden/medicijnen nodig. Het is maar net in welke mate het paard er last van heeft. Die van mij heeft ook met deken nog een beetje jeuk. Vooral natuurlijk neus en benen, en als ik het dek af heb gehad gaat hij op stal toch schuren. Met dek bijna niet, en wat hij wel schuurt is minder vernietigend door bescherming van de deken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Nijnteee en 25 bezoekers