paard op rust en dan.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

paard op rust en dan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 16:30

Misschien een stomme vraag. Codex is schouderkreupel en moet nu vijf weken stil staan. Hij mag wel op de wei indien hij niet gaat rennen e.d.
Er is nu een week om en Dex verveelt zich gewoon te pletter. Hij is chaggie en vind het niet meer leuk. Nu begint mijn gevoel op te spelen en wil ik iets met hem gaan doen (basis van vrijheidsdressuur ofzo) Niet rijden dus, maar gewoon een beetje afwisseling in de dagen brengen. Ik bedoel we hebben nog 4 weken te gaan Frusty
Wat zouden jullie doen? Als Dex gewoon op de wei loopt, dan gaat hij niet kreupel ofzo. Ik had al gedacht dat ik een beetje kon gaan wandelen, maar ik weet niet of ik hem dan toch teveel belast, omdat ik hem wel gewoon op de wei wil laten.


umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:07

ik denk dat je he tovh beter 5 weken op rust kan laten staan dan weet je zeker dat je niks fout hebt gedaan.

Umay
Dressuur L1 + 6
Springen B + 4

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:50

Je kan je paard beter laten staan. Wanneer je met hem gaat wandelen dwing je hem om te bewegen. Je merkt niet of je hem overbelast of niet. Wanneer hij de wei in gaat kan hij een beetje drentelen en verder niets. Je zegt zelf al dat hij dat alleen mag als hij niet gaat rennen.
Ik denk dat je verveling beter kan voorkomen door voerhapjes te verstoppen, of zo'n bal waar de brokken in kunnen die er dan door te rollen door je paard uit te krijgen zijn.
Hij kan nu nog in de wei, wat als je de blessure erger maakt en hij boxrust moet voor een lange periode.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:40

daar sluit ik me bij aan! rust is rust!! voor je paard is het een omschakeling, hij moet er aan wennen aan deze 'vakantie'.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 11:14

Dan ga ik mezelf ook maar dwingen tot rust. We zullen zien hoe ons humeur over 5 weken is, maar dan zijn we wel weer heel gelukkig als we weer wat mogen doen. Bedankt voor de goede raad. Ben nu toch gerustgesteld. Ik twijfelde namelijk of ik er wel goed aan deed om helemaal niks met hem te doen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: girlyggirl, GrapeshotBot, Marus, Saaams, Selima en 91 bezoekers