warme hoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

warme hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 13:02

Stacy had gister links achter helemaal een warme hoef, hij was echt helemaal warm tot aan aan de grond! de andere 3 waren gewoon koud, haar been was verder helemaal niet dik ofzo.
hoe kan dit???
ze moet ook naar de hoefsmid, haar buitenkant is normaal en de binnenkant is wat langer, kan het daardoor komen?


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:16

Vraag je hoefsmid als ie langskomt om goed te kijken of ze geen hoefzweer heeft. Warme hoeven (de rest van het been is niet warm?) duidt meestal op een hoefzweer (tenminste bij mijn ex-verzorgpaard Haha!). Gewoon uit laten snijden door de hoefsmid (of de VA als het nog lang duurt voor de hoefsmid komt en ze gaat kreupel lopen) zodat de druk er af gaat. Heel soms breekt zo'n hoefzweer vanzelf uit maar over het algemeen is uitsnijden beter.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:26

Dit is een dubbelpost. Vandaar een slotje op dit topic. Voor verdere reacties zie: [MD] warme hoef

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers