Traumil??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Traumil??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 13:45

Heeft er iemand ervaring(direct/indirect) met Traumil? Het is een homeopathisch middel tegen spierpijn wat je in de spier moet spuiten (...heb ik me laten vertellen)

Het gaat bij Joplin om een hypertonie van de rukstrekker, vooral eenzijdig.
Ik zit te twijfelen tussen een rug/kreupelheids onderzoek(kassa!!) of het eerst met iets anders proberen omdat het nog niet zo lang gevoelig is. Mij werd Traumil aangeraden om hem er doorheen te helpen, en de DA wou hem pijnstillers geven om hem er doorheen te rijden.

Wie weet wat?

bvd,
Caroline

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:37

Zoek even naar traumeel op medisch. Eleonoor heeft ook al eens dezelfde vraag gesteld en er is wel meer over geschreven.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:37

Uiteindelijk heb ik meer info op internet gevonden door de diverse zoekfuncties. o.a. deze site: http://users.skynet.be/inspiration/bpnlrs.htm

Traumeel wordt ook voor de humane gebruikt volgens dezelfde principe als bij paarden.

Zelfs stel ik toch voor om eerst te onderzoeken wat de veroorzaker is van het probleem bij je paard. Je kan dan pas gericht werken aan de oplossing van het probleem dat zomaar wat proberen. Inspuiten met traumeel is ook duur want dat moet ook gebeuren door een dierenarts. Dat is trouwens de reden geweest voor mij om het niet te doen, want pas bij veelvuldig inspuiten in het probleempunt heeft het nut. Ik weet waar het probleem zit bij Pablo en behandel dat uitwendig met pulserende magneetveldtherapie (zie andere topic op medisch voor uitleg) en inwendig met traumeeldruppels.
Tevens ben ik niet voorstander om door een probleem heen te rijden als je niet de oorzaak weet. Ik weet de oorzaak, deels veroorzaakt door slecht ruggebruik van Pablo. Om dat te verbeteren moet hij wel in het werk komen, van rust wordt ruggebruik niet beter van.

Succes

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 19:37

De DA was niet zo enthousiast over mijn vraag om een rugkreupelheids onderzoek, ik moet eerlijk zeggen ik ook niet want de meest waarschijnlijke oorzaak is zijn HKO. Dat is dus de reden waarom ik weer geen pijnstillers wil geven, buiten dat moet ik binnenkort starten. Wat ik moet doen is hem rechtrichten en aan het werk zetten(hij heeft een poosje niet veel gedaan omdat ik ziek ben geweest) maar dat kan niet zonder spierpijn blijkbaar...
Overigens degene die mij traumeel aangeraden heeft spuit het zelf in en koopt het zelf bij een reform(or whatever) zaak...

bedankt voor de reacties trouwens

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:08

Hallo Caroline
Ik maak zelf regelmatig gebruik van traumeel, traumeel is verkrijgbaar als injectievloeistof en in druppelvorm voor door drinken ofdoor het voer en als massage gel
Wat ik gebruik is een injectie vloeistof (die kan ook oraal gegeven worden). zelf doe ik de vloeistof in een spuitje en spuit dat in de mond van het paard onder de tong(zonder naald natuurlijk).
Alleen in acute gevallen spuit ik het direkt in de spier, om een paard een injectie te geven moet je wel over enige kennis beschrikken dus dat zou ik niet aanraden,en als je de vloeistof oraal toedient of de druppels gebruikt heeft het zelfde effect.
Het middel werkt pijnstillend, verbeterd de doorbloeding waardoor een sneller herstel optreed.
Verder gebruik ik de druppels voor dagelijks gebruik als een paard zwaar in training staat of voor wedtrijden en na zware inspanning. in combinatie met de gel waarmee ik de pezen en pijnlijke spieren masseer.

Maar je moet eerst kijken waar het probleem vandaan komt en niet zomaar pijnstillers geven want dan loop je de kans dat het verergerd omdat je paard de pijn niet voelt en overbelast word.

Groetjes Shasta
Laatst bijgewerkt door shasta op 27-11-02 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 09:06

Inspuiten van traumeel heeft pas zin als het op de juiste plaats gebeurt. Daarom is inspuiten van een deskundige, een veearts, toch wel gewenst. Trouwens, andere die inspuiten en geen veearts zijn zijn in principe strafbaar bezig.....
Toch wel een raar verhaal. Jullie vermoeden waar het probleem zit maar onderzoeken het niet? Als je precies weet wat er aan de hand is kan je toch veel gerichter bezig zijn.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:35

Eleonoor schreef:
Trouwens, andere die inspuiten en geen veearts zijn zijn in principe strafbaar bezig.....


Het is niet strafbaar om je eigen paarden te injecteren!!!
Het is pas strafbaar als je een paard van iemand anders injecteerd.

Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent dus is het niet aan te raden om het zomaar zelf te doen.

Party!!