Ringvuur...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Ringvuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 13:08

Op stal heerst bij ons ringvuur. Kan iemand er iets meer over vertellen. Hoe het ontstaat en verspreid, en hoe ernstig het is. En wat je er aan kan doen...

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:21

Ja, ja Kim. Als ik thuis ben hoop ik dat ik ff de tijd heb om het hier op bokt te zetten. Ik moet namelijk meteen naar Albert. Heb morgen vroeg Concours. *LOL*

Groetjes.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:01

wat is ringvuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:04

Ringvuur is een huidschimmel. Goed alles ontsmetten en ook jezelf goed wassen!

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:09

Hoi Kim

Hier ben ik dan.
Ringvuur is inderdaad een huidschimmel. Net zoiets als ringwormen. Alleen verspreid ringvuur zich anders, het verspreid zich als vuur het grijpt om zich heen. Het is erg besmettelijk. Dus zoals Jippie al zei goed ontsmetten, maar ook oppassen met dekens borstels enz. Ik hoop dat Mirkje er geen last van krijgt.

Groetjes Armanda

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:19

Ringworm is hetzelfde als ringschurft, en ik heb het gevoel dat ringvuur hetzelfde is. Alleen een andere streeknaam.
Ringschurft/-worm is een schimmel die erg besmettelijk is. Ook voor mensen. Verspreiding gaat via contact, dus ook dekjes en borstels etc.
Het ziet eruit als ronde plekken waar het haar af gaat en die wat schilferen.

Als het wel wat anders is wil ik graag weten wat dan precies.

Bony
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:56

Ook ik ken alleen de schimmel ringworm, deze is inderdaad zeer besmettelijk ook voor mensen (en alle andere zoogdieren) wees echt zeer hygiƫnisch en mocht je zelf jeukende ronde schilferige plekken krijgen ga direct naar een huisarts want het kan echt dramatische vormen aannemen. Ringworm groeit van binnen naar buiten in een cirkelvorm. De buitenste randen zijn het meest besmettelijk en meestal wat vuriger. Als je echt wilt weten of het deze schimmel is kan je wat haren en schilfers van de buitenste randen wegnemen, dit kan de d'arts op kweek zetten en dan weet je na ca. 2 weken of het inderdaad een schimmel is. Mocht er een andere of zelfde soort aandoening onder de naam ringvuur bestaan ben ik ook erg benieuwd wat dit is.