*chronische mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-01 14:12

mijn pony heeft een soort chronische mok. altijd heeft ze dus mok en mokzalfjes helpen niet. de veearts heeft er ook al naar gekeken en die weet er ook niets aan te doen. de mok kruipt langzaam steeds hoger op dr been. ze heeft er gelukkig nog geen last van, maar misschien komt dat nog!
wie kan me helpen met dit probleem????

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 21:41

is het geen schimmel of schurft?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 22:47

Vraagje; is het natte mok of droge mok? En welke middeltjes heb je precies al gebruikt? Escala heeft zo heel nu en dan last van mok (tot nog toe 2 keer in s jaar Knipoog), de eerste keer had ze droge mok (oftewel; niet open en bloederig enzo) en toen hielp de eigen gemaakte mokolie van mij veearts heel goed en de laatste keer had ze natte mok (open wondjes, beetje bloederig enzo) en toen heb ik ook een tijdje lopen "dokteren" met verschillende mokzalfjes, hielp niet en toen raadde de veearts van de mensen waar ik op stal sta (behandelt zelf vooral koeien Knipoog) aan om toch een socatylzalf te proberen. Let wel; dit was het enige wat echt werkte (helaas?) maar mijn eigen DA bleek er geen liefhebber van te zijn (ik weet dus niet of ik het volgende keer zou gebruiken...)dus het kan best een beetje "Chemische" troep zijn...ik zou hier eigenlijk wel graag wat over willen horen van de hr Offereins...dus vraag eerst maar eens aan je eigen DA wat hij daar van vind. Ik meen wel gelezen te hebben dat meneer Offereins het wel gebruikt bij hoefzweren, maar dat is natuurlijk iets heel anders...In ieder geval, het was bij Escaal dus het enige wat snel en goed hielp, ik heb wel eerst op een klein stukje huid geprobeerd of ze er niet slecht opo zou reageren!!! In ieder geval succes!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 22:51

MENEER OFFEREINS, als u dit stukje ook leest, wilt u dan even vertellen wat u vindt van eventueel gebruik van socatylzalf bij hardnekkige mok??? (Ik heb het op aanraden van de stalveearts gebruikt voor mijn paard omdat niets anders hielp, maar ik begreep later dat mijn eigen DA het "troep" vind. De (natte) mok was wel met een paar dagen helemaal over, maar als het heel slecht is gebruik ik het natuurlijk toch liever niet meer mocht ze weer mok krijgen)
Groetjes, Jasja

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-06-03 22:52 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-06-03 22:52 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:18

Ik weet niet wat je allemaal gebruikt hebt, mijn paard heeft meestal baat bij hydrocortiderm, daarvoor was ik het eerst heel goed met biotex of betadine scrub. Nu het vrijwel weg is hoe ik het wassen nog steeds bij, ik heb gemerkt dat als er wat vuil in de koten plakt daaronder snel weer een nieuw plekje verschijnt.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:46

Bij de paardendrogist hebben ze een supplement dat van binnen uit werkt tegen mok
misschien dat je daar eens naar moet informeren.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:43

Mijn paard heeft ook mok en ik krijg het ook niet helemaal weg. Ook het goedje van de dierenarts werk niet goed. Het enige wat ik doe is goed droog houden, af en toe met betadine shampoo wassen en insmeren met uiercreme, dat is water afstotend, je moet het gewoon goed verzoren dus als mensen nog tips voor mij hebben........

Groetjes XxxxXjes essie

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:26

Socatyl is een uistekende zalf on een natte mok te laten drogen. Veel langer gebruiken heeft weinig zin. Er is natuurlijk ongeloofelijk veel te vertellen over mok. Het allerbelangrijkste is een goed stalklimaat!!
Hydrocortiderm wordt veel gebruikt. Eventueel met een 1 op 10 % glorix oplossing wassen. Sommige paarden kunnen hier heftig op reageren dus pas er wel mee op en gebruik het alleen als niets anders helpt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:30

Vriendelijk bedankt voor de informatie! Party!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:36

Ik heb van de Uithof tubertjes 'oorzalf' (niet lachten, zo heet het echt) gehad, niet duur en het werkte geweldig! Mijn paard was er gelijk vanaf! Een ander paard op stal dat heeeel hardnekkige mok had hebben we een hele droge stal gegeven met toch weinig stro (anders komen natte strootjes tegen mokplekken), oorzalf en helaas ook corticosteroiden (oraal), dit duurde allemaal wat langer maar uiteindelijk was het weg.