een karperrug*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 18:26

Een vriendin van mij is van plan een kwpn paard te kopen met een afwijking/schoonheidsfoutje, ze heeft namelijk een karperrug. Het paard is nog maar 4jaar, kan dat nog wegtrekken, want als 2jarig paard was er niets te zien.
En is het verstandig om dit paard te kopen:
doel: springen t/m L en recratie.
alvast bedankt,
Rachel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:23

Ik ken een paard met een karperrug, een recruut x nimmerdoor. Is heel sterk in de lendenen en dus niet soepel. Het paard is niet altijd nageeflijk. Je zult daar dus veel aan moeten werken, en ook heel erg aan de lengtebuiging. HEt paard zal het z niveau best kunnen halen, alleen zal het meer moeite kosten dan bij een ander paard. als je het paard goed traint en het lukt je om hem goed los te werken, zal de karperrug zeker niet verergeren, eerder minder erg worden. Als je traint niet steeds omhoog rijden, maar in allerlei hoogtes instellen en heel diep en rond proberen te rijden, met kin naar de borst (zal niet meevallen). Dat heeft zo'n dier nodig. en in die houding schakelen om de achterhand te stimuleren.

black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:28

Haha! ik ben yvonne de vriendin van Rivella
ik ben degene die dat paard wil kopen,ik heb er helemaal geen problemen mee als hij er anders uit ziet en wedstrijden rijden kan ik toch niet elke week dus kom ik ook niet hoog in de sport.
Hij is heel mooi 1.68-wordt 1.72 zwart vader is Larouce de springhengst en de moeder is een volbloed.
Zijn er nog meer mensen die goede tips hebben? doedelzzzzzzzzz yvonne & Black Jack

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:21

Tja, natuurlijk weet ik niet de mate van de karperrug. Maar heb je het dier al gekocht? Ben wel nieuwsgierig hoor.

black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:23

we gaan er over 2 weken op rijden en laten keuren en daar na als alles goeg is kopen we hem. Haha!