Toedienen medicijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Toedienen medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 10:59

Ik kan mijn paard dus echt niet foppen he!!! Hij moet 10 dagen antiobiotica krijgen, dus ik moet van die witte poeder door zijn eten mengen. Ik was al zo slim geweest om een slobber papje te maken en daar de boel door te mengen maar meneer weigert dus om die troep op te eten, hij gooit het gewoon uit zijn bak en dan kijkt hij met zo'n vies gezicht Misselijk Misselijk Verward Verward
Heeft iemand een idee hoe ik hem het beste die medecijnen kan toedienen want op deze manier krijgt hij niks binnen.
Hij is een echte miep met eten, zo lust hij geen suiker en met een appeltje of een peertje kan ik hem ook niet verleiden.
Heeft er iemand nog een sneaky manier om hem te foppen????
Alle tips zijn welkom, dan doe ik vanavond nog eens een poging Knipoog Lips are sealed


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:28

Een grote spuit halen bij je veearts, puntje eraf knippen. De medicijnen mengen met bijvoorbeeld wat appelmoes, opzuigen in de spuit en toedienen als een wormpasta.
Succes verzekerd!

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:29

Het spul in een spuit met wat water mixen en het als een wormspuit in zijn mond spuiten. Zo weet je zeker dat ie het binnen krijgt. Bij sommige paarden kun je het foppen vergeten en zo is het tenminste zeker.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:55

je kunt even aan je dierenarts vragen of hij antibiotica heeft in pastavorm ,die gebruiken wij altijd.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:07

Amders met appelstroop, dat wil ook nog wel eens lukken. Of in een spuit, of op een broodje smeren en dat dubbelvouwen. Probeer elke dag iets anders en dan na een paar dagen weer van voren af een beginnen, dan heeft ze er minder erg in dat het iets aparts is.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 08:43

fabienne schreef:
Een grote spuit halen bij je veearts, puntje eraf knippen. De medicijnen mengen met bijvoorbeeld wat appelmoes, opzuigen in de spuit en toedienen als een wormpasta.
Succes verzekerd!


Ik heb het gisteren op deze manier geprobeerd en hij heeft het nou eindelijk binnen gekregen. Alleen denkt hij nou nog steeds dat er ook antibiotica in zijn voer zit Lips are sealed Frusty
Dus hij eet het gewone voer nou ook met lange tanden op. Wat een zeikerd he.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:41

Heb je het antibioticum gegeven vlak voordat hij zijn gewone voer kreeg? Misschien kan je het voer dan beter eerst geven en later pas de medicijnen. Ik kan me voorstellen dat hij dat smaakje nog in zijn mond heeft en dan denkt dat het aan zijn eten ligt dat het niet smaakt Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Jacksie, Karintich, Soepkipje, Urbiezira en 26 bezoekers