twenter bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

twenter bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 13:18

Is het noodzakelijk om een twenter (vitamines e.d.) bij te voeren als ze dag en nacht op het land staan? En als ze van het najaar naar binnengaan?


Kabouterdans
Berichten: 5081
Geregistreerd: 19-06-02

Re: twenter bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 13:35

Talida schreef:
Is het noodzakelijk om een twenter (vitamines e.d.) bij te voeren als ze dag en nacht op het land staan? En als ze van het najaar naar binnengaan?


dat hangt er vanaf.
hoe is je weiland staat er genoeg te eten??
ziet je paard er naar uit dat hij iets te kort komt??

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 14:06

ze staat net weer op een nieuw stuk wei met mega veel gras, ze is tonnetje rond en glanst ook wel goed. zit er dus niet uit dat ze iets te kort komt, maar j aomdat ze nog in de groei is enzo wil het het toch zeker weten dat ik d'r niet te kort doe

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:15

Zomerdags in een volle weide komt zo'n dier niet gauw te kort hoor, zeker niet als het beest in kwestie 'tonnetje rond' is,.

Waar je wel rekening mee moet houden, op 2 jarige leeftijd is de voerbehoefte het allergroots, wees dus in de winter niet te karig met het voer.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:16

Ze komen over het algemeen niet te kort - op zandgronden wil nog wel eens kalktekort ontstaan door de schraalheid van de grond. Dan kun je dat dus bijvoeren. Bijvoeren van vitaminen en mineralen is trouwens niet altijd onschadelijk, alles wat je ze teveel geeft moeten ze er ook weer uitwerken en dat kost energie! Ik houd persoonlijk trouwens niet van 'tonnetje ronde twenters', ze mogen heus wel een grasbuikje hebben, maar ik wil ze echt niet te dik, denk dat dat ook voor een tweejarige niet gezond is.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 12:12

Wij lieten altijd de grond testen om ervoor te zorgen dat het gras voldoende voedingstoffen bevatte. Ik zou zeker niet bijvoeren als ze al dik is. Overgewicht is slecht voor de ontwikkeling van gewrichten, pezen en banden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, DotBot, germie, MerleSimone, Natashaa, paljaslaura, rollyjogered en 23 bezoekers