* Niet plassen in het weiland.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thalysa
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 20:16

Ferdinant wil alleen maar op stal plassen en weigert dit buiten te doen. Wat kan ik hier aan doen? Gewoon laten staan totdat hij het vanzelf wel doet of maar weer een veearts bellen?


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 22:17

Hoi!Volgens mij hoef je geen veearts te bellen, hoor. Ik denk dat als hij echt nodig moet, hij het echt wel doet.Mijn vriendin heeft ook wel eens zo een probleem gehad, hij wilde ook alleen maar op stal plassen.Als je er echt zorgen om maakt, kan je altijd nog even de dierenarts bellen.
Mirte

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 22:45

Ik denk niet dat de dierenarts hier iets zinnigs op kan zeggen! Ik zou me er niet druk om maken en gewoon zorgen dat je paard op tijd naar binnen kan om te kunnen plassen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 00:50

Heel stom idee misschien. maar waarom leg je niet een klein betje stro op en bepaalde plek. Misschien dat ie die dan gebruikt als ie moet.

Ik ken een pony die ook alleen maar op de mesthoop plast en poepst. Over een zindelijk pard gesproken..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:59

Onze Leo plast ook alleen in z'n stal en dat vind ik eigenlijk heel zielig voor hem. Want ook met een dagtocht doet 'ie het niet en ook in de veewagen (waar gewoon een dikke laag stro in ligt) durft 'ie niet. Als we dan thuiskomen stormt 'ie echt van de wagen en rent 'ie zo'n beetje dwars door je heen om op stal te komen. Sneu he....

Sonja

Thalysa
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-01 12:30

Ferdinant mag niet meer op stal, omdat hij dampig is. Ik kan wel ergens stro neer leggen, maar dat eet meneer toch op! Wel bedankt voor de reakties allemaal.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 15:38

Waarom maak je geen schuilstal in de wei?
heeft je paard toch het idee dat hij in een stal staat, maar krijgt hij toch voldoende verse lucht.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 16:56

hij kan het toch niet eeuwig ophouden?
Anders moet je hem eens een tijdje in de gaten houden, misschien plast ie stiekem als jij niet kijkt?! *LOL* Verward }>

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 19:19

Ik weet dat het omgekeerde ook soms voor komt. Dus je paard wil niet in de stal plassen. Dan moet je eeen beetje mest of wat vuil stro in de stal leggen, opdat hij het dan wel zou doen, maar ik weet niet of het helpt als je een beetje vuil sto van de stal in het weiland legt...
(wel het proberen waard natuurlijk)

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:55

wij hebben ook een paard op stal, die niet in het weiland plast. de eigenaar van het paard komt 3 keer per dag en zet dr paard ff op stal zodat hij kan plassen. nadat hij geplast heeft wordt hij weer op het weiland gezet.
sterkte met je paard en hij leert het vast nog wel.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 10:32

Paarden hebben niet graag dat hun 'plas' tegen hun poten opspat. En dat is op veel plaatsen wel het geval. Maar oa. op stro of zaagsel niet. In lang gras doen ze dat ook nog wel, maar op een harde bodem, dus minder gauw.

Je zou dus inderdaad op enkele vierkante meter in de weide een 'plashoekje' kunnen maken door daar wat hooi/stro/zaagsel te leggen.

groetjes en succes,

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Belle_Siem, Trendiction, Vinny12511, xYaartje en 97 bezoekers