*help!!help!!help!! (hoefzweer?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 16:32

Ik heb mijn pony nog geneens 4 weken, en
hij is al 3 keer kreupel geweest:
de eerste keer constadeerde de dierenarts een hoefzweer, hij moest toen 1.5 week stilstaan(2 keer pd. 10 minuten stappen)
en hij had een zak om zn been met daarin
watten en betadine en die moest ik elke dag verschonen. daarna werd hij(na ongeveer een week rijden) weer kreupel maar dat was de volgende dag over en 3 dagen erna was hij stokkreupel!!kan dit nou weer een hoefzweer zijn?(de dierenarts kan pas volgende week komen en wat moet ik nou doen?)
ik vind t zo gek hij loopt een paar dagen goed en dan weer kreupel!?
bedankt, monique.


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 16:52

o,ja de dierenarts had ook de hoefzweer weggesneden.en killian heeft hele korte hoeven en aan de kant waar de zweer zat heeft hij ook last van zijn schouder(rechtsvoor).

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:33

Het is heel goed mogelijk dat hij weer last heeft van een (of dezelfde) hoefzweer.
Misschien zat er nog een hoefzweer onder. Kan heel goed hoor! Als ik jou was zou ik gewoon de hoefsmid erbij halen, die hebben daar vaak meer verstand van (sorry DA's! Schijnheilig )
Wat betreft de schouder: Vaak lijkt het net dat een paard last heeft van zijn schouder maar zit het toch ergens onder in het been. Schouderkreupelheid komt niet vaak voor. Heb ik gelezen in het boek "Paardenbenen" van Offereins geloof ik.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 09:27

maar...mijn instructeur zegt dat als hij
een hoefzweer heeft hij de hele tijd kreupel moet lopen en niet de ene dag wel en de andere dag niet!!?

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 13:21

Minne heeft vorig jaar ook een hoefzweer gehad, die er vanzelf uit is gesprongen en hij heeft er geen dag onregelmatig of kreupel op gelopen.... wat een BIKKEL hè ...!!!

Nee serieus het is natuurlijk helemaal niet goed dat je er pas achteraf achter komt, maar dit dus om even aan te geven dat jouw instructeur niet helemaal gelijk hoeft te hebben. Mijn advies is dus om het zekere voor het onzekere te nemen. In mijn geval zou dat zijn m'n hoefsmid bellen, want die heeft meer verstand van paardenvoetjes dan onze DA.

Sterkte ermee!!!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:12

Toen Menno een hoefzweer had gehad liep hij ook de ene dag regelmatig en de andere dag kreupel. De keren dat hij zuiver liep heb ik zelfs gereden. De hoefsmid is geweest en die kon nog niet bij de zweer. Deze is er toen vanzelf uitgekomen.
De eerste keer dat Menno een hoefzweer had gehad heeft hij geen moment kreupel gelopen.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot, Marloezz, Yannie en 26 bezoekers