Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:12

Rhytem84: het is eigenlijk ook veel beter om je paard dag en nacht buiten te hebben staan, ook al hoest je paard niet. Maar niet iedereen is in die gelukkige omstandigheid dat het ook daadwerkelijk mogelijk is, en dan moet je roeien met de riemen die je hebt Knipoog .
Die van mij kan ook lekker dag en nacht ( in de zomer) naar buiten en in de winter overdag in de uitloop of de wei en dat gaat ook heel goed.
@love_gino: fijn dat je al resultaat ziet.
@lisa-melodi: in principe is hoesten zowieso niet goed, ook al is het maar een beetje, ik zou het toch even goed in de gaten houden.

Rhythem84
Berichten: 293
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:00

Het is zeker beter om je paard buiten te hebben.
Gelukkig heb ik die mogelijkheid nu sinds een paar jaar.
En ik pieker er ook niet meer over om mijn paardjes op een stal te zetten.Ze staan wel eens op stal natuurlijk maar dan moet het wel zo slecht weer zijn.
Maar als je die mogelijkheid niet hebt moet je inderdaad roeien met de riemen die je hebt.Dat hebben wij ook moeten doen maar het hielp alleen niet.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:20

Ik heb nu mijn paard dag en nacht buiten staan. Hij krijgt nu 2 x 3 soeplepels Ventipulmin en 2 x 3 keer pompen trimazin per dag. Maar ik had het eerst in zijn pulp gedaan maar dat at die dan niet en nu in zijn eten maar hij eet er omheen en de helft waait weg. Iemand tips??

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:28

Appelmoes, zemelen, in een appel (eerst appel uithollen), poeder nat maken en over de brok doen. Genoeg mogelijkheden dus.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:46

ik deed mijn hoestpoeder eerst altijd op een boterham smeren Tong uitsteken maar dat pikte ze niet meer en nu heb ik zemelen en gaat prima!

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Paard hoest zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:58

je kan ook een injectiespuit vragen bij de DA( tuit eraf knippen) en dan het hele zooitje met een beetje water of appelmoes mengen en dan als een wormenkuur geven. Dit is voor mij de enige manier om medicatie te geven . In appels / op boterham over voer ed. heeft geen zin, die van mij laat het dan gewoon staan en eet vervolgens de eerste maanden geen appels/ boterhamen en voer meer, die is nogal heel wantrouwend was zijn eten betreft.

lisachalx
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:35

spilterwten door het voer een handje elke dag werkt super

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:24

Emmertje ijslands mos halen mijn paard is daar door van zijn bronchitus afgekomen.Er zit een maatschepje bij.