rare plekken op voorbeen? **

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

rare plekken op voorbeen? **

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 13:42

Hallo allemaal,
Mijn welshcob heeft rare plekken op z'n voorbeen, het lijkt mok, maar volgens mij is dit het niet, hij heeft er verder niet echt veel last van, al mag ik er niet te veel aanzitten.
Er zitten wel wat korstjes op, dus dan denk je wel weer aan mok.
Het is wel bij een wit beentje (is extra gevoelig). Het zit alleen niet bij de kootholte, maar zo'n beetje om z'n onderbeen heen aan de zijkant (boven het kogelgewricht is dat geloof ik!
Ik heb het wel pas gewassen, en het goed afgedroogd heeft iemand enig idee wat dit zo kunnen zijn??
Dank jullie wel!!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:13

Dit had mijn vorige verzprgpaard ook, en ze dachten ook aan mok, maardat was het niet. Ze wisten niet wat het wel was, maar waarschijnlijk iets van aangekoekt zand zeg maar wat je er moeilijk afkrijgt en dat helemaal vast is gaan zitten in de haren. Je kan het er zo af trekken, het paard voelt het wel even, maar dan is het wel weg.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:15

Ik ken het verschijnsel. Wat erg goed helpt is groene leem. Eerst de plekjes goed schoonmaken met bv biotex, drogen en er een flinke klots groene leem opsmeren. Goed laten drogen en na een weekje herhalen. Binnen de kortste keren gaat er weer haar groeien en is de plek weer als nieuw. Groene leem houd ook de evt. vliegen van de plekjes af en voorkomt dat er vuil/zand inkomt én voorkomt jeuk. Echt ideaal spul en puur natuur.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 09:37

ik ga het even proberen. kijken of het werkt.
Zal het eerst nog wel een keer wassen met betadine.
Mochten er nog meer tips naar bovenkomen hoor ik het graag!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:50

Roosje87 schreef:
Dit had mijn vorige verzprgpaard ook, en ze dachten ook aan mok, maardat was het niet. Ze wisten niet wat het wel was, maar waarschijnlijk iets van aangekoekt zand zeg maar wat je er moeilijk afkrijgt en dat helemaal vast is gaan zitten in de haren. Je kan het er zo af trekken, het paard voelt het wel even, maar dan is het wel weg.




Ga maar niet zomaar trekken, want misschien is het toch wel geen aangekoekt zand, je weet maar nooit.
Als het aangekoekt zand is, hoef je het er niet af te pulken, dat kan er ook afgaan met water en een borsteltje. Is er niemand in de buurt die even naar zijn benen kan kijken ?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 12:26

ja ik kan het wel eens vragen aan iemand, maar niemand op het erf daar heeft er echt verstand van, het lijkt mij toch mok, ik heb het nu gewassen, en het lijkt nu iets minder te worden, probeer het ook zo droog mogelijk te houden!! Dat is volgens mij het beste. Als je nog tips hebt, zijn die welkom!!