**stijve spier of luie achterhand?!**

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

**stijve spier of luie achterhand?!**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 10:34

Mijn paard heeft een paar maanden lang (dankzij en trap van een ander paard) een stijf rechter achterbeen gehad,daardoor sleepte hij met zijn hoev(en) over de grond.Toen heeft hij een poos rust gehad en de stijfheid was over.maar nog steeds sleept hij met zijn hoef enorm over de grond zodat de hoef recht afslijt.Is dit nou van die stijve spier of is zijn achterhand gewoon veel te lui Verward Ik rij hem verder goed voorwaarts en halve ophoudingen en al dat soort oefeningen doe ik ook,wie vertelt mij wat er is en wat ik hier aan kan doen Verward Verward


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:21

Heeft je paard die trap soms op haar achterknie gehad? Dat was tenminste bij mijn paard het geval. Zij bleef ook wat sleperig en uiteindelijk bleek er een botsplinter van het gewricht afgeslagen te zijn. Operatie dus.

Dus ik zou er toch maar eens een DA bij gaan halen als ik jou was.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 12:13

nee het was meer daarboven bij de broekspier,iets daarboven de da en fysiotherapeut zeiden toen dat het tijd nodig had en die heeft hij een half jaar met veel rust gehad,misschien nog wat langer Verward Verward

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:59

Als je echt zeker wilt weten dat er niets meer aan de hand is, zou ik er toch maar een DA bijhalen....

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:26

Ik zou het ook doen. Misschien is er wel een zenuw geraakt... Ik zeg ook maar wat, maar het lijkt me dat dit niet iets is wat over gaat zo aan jouw verhaal te horen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:27

Ik had een paard met een slepend beentje, die had een zenuwbeschadiging, waardoor de boodschap vanuit zijn hersenen (til been op) niet meer helemaal door kwamen op het been.
Dat kan ook het gevolg zijn van een klap...
Het is niet te hopen voor je dat dat ook zo is bij jouw paard, daar is namelijk nog erg weinig aan te doen, al wordt het ook niet erger ofzo....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:11

Ik heb net zelf een zenuwbeschadiging aan mijn been gehad en die is toch wel erg aan het verbeteren. Maar het is wel goed om het even na te laten kijken. Als daar niets uitkomt dan zou je een kunnen proberen met Tteam te werken om je paard weer te leren het been goed te gebruiken. Ik weet niet heo groot de schade was maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de spier gewoon nog heel veel sterker moet worden, overleg in dat geval met je DA wat een goede trainingsopbouw is.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:13

Hoe gebruikt hij zijn linkerbeen? Tilt hij die wel vlot op?

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 13:43

Soms tilt hij zn andere been wel goed op en soms sleept hij m mee

maar ik haal toch de da er maar bij dan weet ik het zeker

ik wou even weten of meerdere mensen dit kenden en hoe jullie reageerden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Trendiction, Ubermetrics en 6 bezoekers