Bulten door vliegen worden erger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-01 21:29

Iowa wordt onzettend veel gestoken door vliegen, wat voor vliegen weet ik niet.
Maar ze kan er dus echt niet tegen, want ze krijgt hele grote bulten ervan. Ik geef haar al knoflookpoeder, maar dat helpt blijkbaar niks. Hebben jullie nog tips of ervaringen hiermeer?
Groetjes Linda en iowa

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 21:49

Het paard van mijn zus heeft ook heel erg last van muggen enzo. Gister in het bos hadden IJsco en ik nergens last van maar mijn zus en Pliva werden helemaal lekgeprikt. Pliva had overal bloedbultjes die vandaag erg dik waren.
Het enige wat ik kan verzinnen is goed inspuiten van tevoren, hadden we dus niet gedaan deze keer... Bloos

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 01:51

Weet je zeker dat het vliegenbulten zijn en geen eiwitbulten?

Wil je hier meer informatie over stuur dan ff een mailtje, want ik weet niet zeker of ik hier wel vaak te vinden ben (net nieuw, hihi).
Ik zal wel kijken of je hier een berichtje achterlaat, maar een mailtje sturen lijkt me toch effectiever.

Ok, ik hoor het wel weer.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 07:36

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 06-02-02 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-01 18:19

Ja dat is mijn vraag ook, hoe kun je eiwit bulten onderscheiden van prik bulten?
Dat vraag ik me namelijk af! Dus wat houdt dat in?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 00:09

ik ken het verschil niet echt.
maar als mijn pony teveel eiwit binnen krijgt (jong gras of kuilvoer etc) dan krijgt ze bulten.
ik heb van mn paardenfysiotherapeut tehoren gekregen dat ik dan kalk moest gaan voeren, dat doe ik dus nu ook.

ben begonnen meteen nadat ik de eerste bult zag, daarna zijn een tijdje geen bulten er bij gekomen en werden de andere minder of gingen weg.
nu heb ik haar een avond geen kalk gegeven (doe ik door de slobber normaal maar toen gaf ik haar een keertje alleen brokken) en de andere dag toen ze uit de wei kwam had ze weer een boel bulten.
tuurlijk het kan toeval zijn, is het denk ik ook wel, maar dan wel gewoon erug toevallig.

die bulten zijn ook al bijna weer weg anders had ik misschien wel ff een foto kunnen maken met de webcam ofzo en dan als ik had geweten hoe, hier de foto kunnen plaatsen maar dat kan dus ff niet.

mijn pony had vorig jaar ineens van de ene dag op de andere dag ineens over haar hele lichaam bulten, vooral onder de buik en op haar hals, dikke grote ronde bulten.
dit jaar weer op haar hals en een klein beetje onder haar buik.
het is gewoon een ophopinkje onder haar huid, het komt doordat ze het teveel aan eiwit wat ze binnen krijgt niet kan afvoeren en dat moet toch weg, haar lichaam reageert dan met bulten om het zo af te voeren.

dus daarom voer ik haar nu kalk en het gaat beter, maar ik moet nog steeds oppassen want ze is gewoon er supergevoelig voor.

sorry, maar ik weet echt niet vanaf hier op een andere computer of de bulten die jouw pony of paard heeft nou eiwit of vliegen bulten zijn.


_________________
Je bereikt met je paard meer met liefde en geduld dan met een zweep en sporen ed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chrystal-gek op 2001-05-18 00:13 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 01:41

Bij mijn paard zijn eiwitbulten kleine bultjes op de nek en op de kont. En vliegenbulten groter en minder veel. Sinds ik knoflook voer worden het geen plakaten meer maar blijven de vliegenprikken beperkt tot "normale" bulten. In het hoogseizoen gebruik ik Veerust en heel erg veel knoflook (voeren maar ook soms gewoon op de huid (helpt goed maar dan stinkt je paard dus echt wel heel erg naar de knof) (kan je je indenken hoe mijn paard dan ruikt Lachen )

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 07:49

edit