* Nieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

* Nieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 18:39

Wij hebben een welshpony lopen, en die wordt steeds magerder, we hebben het bloed laten onderzoeken en daar kwam uit dat de nieren niet meer goed werkten, ze krijgt al een spul dat bodybuilders ook gebruiken om sterker van te worden (ben even de naam kwijt) maar ze blijft nog steeds mager wel is ze al ouder ( ongeveer 17 jaar) wat kunnen we er geven zodat ze nog wat opknapt? alvast bedankt rianne


Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 13:09

weet echt helemaal niemand iets?????

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:11

Tja, ik denk dat dit zo ernstig is dat je niet zelf moet gaan dokteren hoor! Appelazijn is goed om de nieren te zuiveren. Leg dat eens voor aan je DA.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:13

Mijn tinker Yorghos heeft ook problemen gehad met zijn nieren. Dat bleek na een bloedtest omdat ook hij ontzettend mager was en ziekelijk.
Dit is een probleem dat je absoluut niet moet gaan proberen zelf op te lossen. Dat kun je niet.
Ik heb een homeopaat geraadpleegt en die kwam met een behandelingsmethode. Bij Yorghos is die prima aangeslagen. Na een week of 2 begon hij duidelijk op te knappen.
Maar nogmaals, luister naar je veearts want dit kun je niet zelf.
Groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:42

Als de nieren niet meer zo goed werken, kan dat niet beter worden. Je kan bij honden en katten wel met een aangepast dieet de problemen een beetje verhelpen, maar bij paarden en koeien bestaan die niet (voor zover ik goed ingelicht ben). Ik hoop voor je dat er wel wat aan de doen is!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 21:54

Bij Yorghos is het wel helemaal goed gekomen, hoor. Hij is wel altijd wat koliekgevoelig gebleven, maar ik heb geen dieet voor hem.
Bij Yorghos waren nieren en lever niet in orde. Maar ik weet ook niet precies wat dan het probleem was. Zijn organen zullen niet (heel erg) beschadigd zijn geweest, dan...?

* To Belg, or not to Belg *

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 07:36

nee ik ga absoluut niet zelf doktoren, maar misschien was er een huis-tuin en keuken middeltje ervoor... wat heb je precies met Yorghos gedaan linda? zou je dat meer uit kunnen leggen, wat het precies was???
bedankt liefs rianne

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:18

Rianne schreef:
nee ik ga absoluut niet zelf doktoren, maar misschien was er een huis-tuin en keuken middeltje ervoor... bedankt liefs rianne


Dat doe je toch als je een htk-middeltje zoekt?
Het vervelende van slechte nieren is dat er allerlei eiwitten mee uitgeplast kunnen worden omdat de filterfunctie niet goed meer werkt. Daar is bij paarden erg weinig aan te doen en zeker als je zelf bezig gaat (dus los van verder onderzoek) kan je nog meer beschadigen.
Ik snap dat je graag wilt dat je pony beter wordt maar dit is iets dat je eigen DA die het onderzoek ook gedaan heeft het beste weet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Kirrietje, Rose_Sonny, senna21, Trendiction en 36 bezoekers