wormen wat moet ik doen, en kunnen paarden vlooien hebben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

wormen wat moet ik doen, en kunnen paarden vlooien hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 20:51

mijn paardje heeft wormen net gehad. en hij is er over heen.maar nu hebben de andere paardjes die er bij staan ook wormen
en het veulentje heeft nu een soort van vlooien . wat moet ik doen, de dierenarts bellen of niet Verward Verward en kunnen ze vlooien hebben of neit


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:50

Als je ontwormt, kan je het beste alle pony's en paarden in een keer ontwormen, dan weet je zeker dat er geen een meer wormen heeft. Dus zo snel alles ontwormen en dan na zes weken weer alles tegelijk ontwormen!
Ik heb nog nooit gehoord van vlooien bij paarden, maar zou het geen luizen ( kleine grijze bewegende beestjes) kunnen zijn? Als ik jou was, zou ik daar een dierenarts bij halen, meestal zijn dat soort beestjes erg besmettelijk en ze hebben allemaal een andere behandeling nodig!
Zeker een dierenarts erbij halen, en dan eentje die verstand heeft van paarden!
Veel succes!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:51

paarden kunnen wel zeker luizen hebben (volgens mij geen vlooien of was het andersom) daar moet je ze wel voor behandelen, maar ik zou niet weten hoe. vraag het aan iemand die er verstand van heeft of bel anders de dierenarts wat je er tegen moet doen. maar als je ene paard luizen heeft krijgen de andere het zeker weten ook dus zul je al je paarden moeten behandelen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:54

Allebei mijn paarden hebben luizen gehad.

Ik heb ze op advies van de DA behandelt met Switch Pur On(mega duur spul) maar na 2x ff wat spul op de rug waren de luizen morsdood.
Je kan ook luizenpoeder voor Vee nemen en de paaren drogist heeft ook spul tegen luizen.
Behandel ze wel snel want er bestaat niks ergers als onwijze jeuk.

Nu al je paarde ontwormen en over 6 weken weer en dat volhouden.(tenzij equest dat gebruik je 1x in de 3 maanden)
Als er erg veel wormen zijn zou ik de DA om raad vragen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 09:19

ja, ik ontworm ze om de 6 A 8 weken dus dat is al goed. nee maar de van wie die paardjes zijn is dierenarts . dus die gaan we dan maar ff bellen.maar nu precies als dit gebeurd, dan zijn de eigenaars of vakantie. pech pech pech pech pech.en ohja het zijn doorz Haha! ichtige beestjes wit.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:34

ik zou alle paarden ontwormen.

en paarden kunnen wel degelijk luizen oid hebben. een paardje van mijn vriendin had dat en ze heeft hem toen geschoren en gewassen met betadine shampoo geloof ik.

succes ermee

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marus, Saaams, Selima en 70 bezoekers