staan jullie paarden ook zo te puffen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

staan jullie paarden ook zo te puffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 19:53

nou wat was het toch een lekker dagje vandaag, heerlijk die zon.
de paarden hebben er uiteraard ook lekker van genoten alleen viel het me op dat meinoedske behoorlijk staat te pompen?
kan me niet herrineren hoe dat anders met warme dagen was.
staan jullie paarden ook te pompen vandaag met dit weer?
ik heb voor de zekerheid haar temperatuur gemeten en die is 39,2
koort zou je zeggen maar ja dat kan net zo goed door de zon komen he.
haar moeder heeft een hele constante temperatuur van 37.4 en was nu ook 38.3.
vanmorgen is ze wel geinsemineerd misschien dat dat er ook mee te maken heeft?


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:44

als je het niet vertrouwd moet je de dierenarts bellen

Kiekeboe

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 20:52

heb ik al gedaan, morgen weer temperaturen en als het dan nog zo is komt hij langs.
maar hij dacht ook dat het door het warme weer kwam omdat het opeens zo extreem warm hier is terwijl je zondag nog met een winterjas liep (bij wijze van spreken dan he)

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:38

Kan best hoor, door de weeromslag. Zondag liep ik nog met een dikke jas aan en vandaag in mijn t-shirtje! En je paard kan nou eenmaal niet zo makkelijk een jas uittrekken als wij. Tryntje laat ook weer een gigantische berg haar los. Nou maar hopen dat het nu echt mooier en warmer weer gaat worden, want anders blijven die beesten klooien met hun vacht en dus ook met hun energie en gezondheid. Wel even in de gaten houden, dit is wel typisch weer voor verkoudheden etc.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:46

FOUTE BOEL! M'n merrie heeft al 3 x deze verschijnselen gehad (precies hetzelfde). Eerst dacht de DA aan een bacterie infectie aan de longen, maar omdat het steeds terugkeert, blijkt het nu een allergische reactie op 'iets' te zijn.
M'n merrie is nu zwaar aan de medicijnen, en moet iedere maand een allergieprik.

DA halen hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 08:02

nou vanmorgen heeft ze dus 39.3 en wil ze niet eten dus straks komt de DA langs.
ik heb de wie al nagekeken, want ik dacht dus ook dat ze misschien iets heeft gegeten?
onze "leuke" buren hebben hun gouden regen boom nu op 1 meter van mijn wei geplaatst ben ik dus heeel blij mee maar niet heus.

nou we horen het wel wat het zal worden, ik hoop alleen dat het geen effect heeft op haar dracht.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:50

Gamble heeft het een op 24 April ( weet ik nog omdat mijn zoontje toen jarig was) ook gehad, had hem een half uurtje gelongeerd niets speciaals staat meneer te hijgen en te zweten. Lekker uitgestapt maar hij bleef warm aanvoelen. 'S avonds was er niets meer aan de hand en de volgende dag ook niet. Het was die dag warm en best benauwd. Tot nu toe is het niet meer voorgekomen.

Groetjes en een hoefje van Gamble

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 20:45

Nou als het plots warmer wordt heeft mijn knollie daar ook veel last van, als het heel erg warm is zweet hij al stilstaand en vorig jaar heeftie zelfs een soort zonnesteek gehad.

Sommige paarden kunnen er slecht tegen, die van mij is vaak erg sloom met warm weer...

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 16:26

Als het warm weer is, zeker in de zomer, zet ik hem altijd een paar uurtjes (toch minimaal 2 uur) op stal om te laten afkoelen en te bekomen van de hitte om daarna te gaan rijden. Ik vind het ook niet fijn nadat ik uren in de zon heb gelegen, meteen te moeten gaan sporten.

Ineens een hele warme dag? Dan doe ik lekker rustig aan, went hij ook sneller aan de overgang naar rijden tijdens warm weer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Dido2316, Femke_Tweety, GoogleAdsense, hagelslag, Kabayo, Klis, kreekie, lukka63, MyWishMax, sinnekinne en 108 bezoekers