* Knakkende geluiden bij het achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 09:40

Mijn merrie van 17 jaar heeft soms last van 'knakkende geluiden'. Vooral als ze nog niet gelopen heeft in stap. Volgens mij komt het geluid uit de heup of het bovenbeen. Het ene achterbeen is erger dan de andere, en bij de voorbenen heeft ze nergens last van.
Ze loopt verder goed en niet echt anders dan normaal. Misschien is ze iets stijver bij haar spronggewricht en haar heup, maar dat weet ik niet zeker. Ze heeft ook geen pijn ofzo.
Het viel me net pas op bij het voeren. Wat kan dit zijn? En vooral: wat zou is er aan te doen (iets homeopathisch ofzo??????).
Vanmiddag zie ik mijn dierenarts weer (goede vriendin, dus lekker makkelijk), en ik ga het haar ook maar eens vragen.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 11:19

Is bij Iones ook. Zit ergens in een gewricht, maar waar het geluid nu precies vandaan komt, hebben dierenartsen nooit kunnen achterhalen. Blijkbaar kan het ook niet zo heel veel kwaad. Maar ik vind het wel een vervelend geluid.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 13:34

ik heb het bij viera ook alleen tijdens het rijden, maar als ik bandages omdoe stopt het geluid vaag maar okey Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:22

Heeft Imatador ook, die is ook 17. Het zit ook in zijn voorbenen, lijkt bij hem uit de onderbenen te komen. Ik houd het maar op ouderdomskwaaltjes, hij lijkt er geen last van te hebben...
Hij heeft het in stap en als hij stilstaat (stal) een een been verplaatst.
Groetjes Suzanne

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:34

Enne ik heb het zelf Verward (best vaak) vooral snachts als ik ff naar de plee moet dan kraak ik over al, zelfs mijn rug.. Maar vooral bij elke stap mijn enkels.
Ik kan ook keihard mijn kaak *knak* laten zeggen.
Maar wat het is rarara?
Ik geloof een pees die achter een botje blijft hangen en weer terugschiet. En als je paard warm is of een andere houding aanneemt vormt de pees anders en is het over!?!?!?
bij mij wel en lijkt me wel redelijk logisch.

:evaw:

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 22:31

Soms zijn de kniebanden van een paard iets te ruim. Dan krijg je ook vaak een klakkend geluid van de knieschijf die weer terug springt.
Je kan dit uitproberen of dit het probleem is, maar dat beter aan een DA overlaten.
ALs het dat is kan het geen kwaad hoor, hoogstens iets eerder slijtage, maar ik heb er zo veel paarden oud mee 'horen'worden. Cool

Navragen is beter dan afvragen.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 11:32

Mijn verzorgpony heeft t ook zij is bijna 3 jaar dus ik denk dat het geen ouderdoms kwaaltje is maar ze schijnt er geen last van te hebben

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 15:36

Daar hebben ze geen last van.
Het is net zoiets als dat jij je pols of een ander gewricht plotseling beweegt dan knakt ie ook.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:15

die van Anouk is 9 en heeft dat ook je hoord het alleen in stap en het zit ergens in z'n achterbenen hij knakt steeds maakt niet uit of je lang losstapt of na het rijden hij blijft het maar doen in draf en galop heb ik het niet gehoord.
de veearts die 'm keurde vond het niet erg

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 16:42

Ik zou me wel weer veel te veel zorgen hebben gemaakt. Ik heb het maar een paar keer gehoord, en de laatste week helemaal niet meer.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me weer eens flink gerust gesteld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers