last van linkerachterbeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jissie

Berichten: 27
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: België

last van linkerachterbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 21:51

Mijn verzorgpony loopt super in de rechterstelling, maar als ze op de linkerhand loopt, loopt ze ook in rechterstelling, en als je haar dan probeert in binnenstelling te krijgen, gaat ze steigeren en bokken. Verder doet ze dat ook als ze opgericht moet lopen, dus niet als ze ontspannen aan de teugel mag lopen, en als ze achteruit moet lopen en een keertwending om de voorhand moet maken naar links. Nu dacht m'n lesgeefster dat het misschien zou komen doordat ze haar linkerbeen wil ontlasten, dat ze er last van heeft. Ze heeft daar een groot litteken van vroeger, en daar zou ze volgens de veearts aan gaan manken(artrose), maar die kon niet zeggen wanneer. Ze heeft onlangs wel 6 maand stilgestaan omdat ze in een nagel was gelopen en dat was in haar rechterhoef, dus heeft ze lang op haar linkerbeen moeten staan, en dat is haar slecht been. De plaats waardat dat litteken is is ook dikker dan haar ander been, maar ze mankt er niet aan ofzo. Ze heeft er dan dus alleen maar last van als ze écht moet werken. Zou het kunnen dat dat van haar been komt, of kan dat ook van iets anders komen? En hoe kan ik haar weer in linkerstelling krijgen?

Huilen Quaresa, Ik Mis Je Verschrikkelijk!!! Huilen


Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:56

Ach, elk paard heeft van nature een goede en een midner goede kant. Jij schrijft imemrs met links ook niet hetzelfde als met rechts. En toch verwacht je dat wel van je paard. Het achterbeen gebruik is niet hetzelfde bij jouw paard.

dat hoeft helemaal niets te maken te hebben met de oude wond of artrose of zo. dat kan ook gewon komen uit natuurlijke scheefhied. je moet je paard dus recht gaan richten. dat doe je langzaamaan dmv voltes openen en sluiten, schouder voor, schouder binnen, rechtuit laten lopen. Je instructrice zal je kunnen helpen bij eht goed uitvoeren van die oefeningen.

Je kan niet verwachten van je paard dat het na 6 maanden niets doen weer heel snel net zo netjes loopt als voro je de rust periode begon. Ze heeft gewon tijd nodig om wer lenig te worden, die spieren weer sterk te maken.
Mocht je twijfelen of ze kreupel loopt, is het altijd verstandig om een dierenarts te laten kijken. Dan weet je het immers zeker!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 23:09

Het lijkt me eerder dat ze zo vast zit in haar rug dat het pijn doet als ze moet buigen.
Het kan natuurlijk wel dat het door haar linkerachterbeen komt, maar dan zou ze kreupel moeten gaan lopen. En het lijkt me als ze dat been niet wil belasten dat ze rechtuit ook al kreupel loopt.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Kirsti
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:28

Ik denk dat het een stijve spieren probleem is, ze wil niet naar links buigen. Dan moet je dus oefeningen doen om haar lijf soepel te maken. Slangenvoltes, schouderbinnenwaarts, op grote volte stelling en buiging naar buiten (steeds maar een klein stukje want dat is erg moeilijk). En ik zou geen wending om de voorhand rijden, want daar vallen paarden van op de voorhand.
Je kunt ook op stal met een peentje je paard zijn hoofd en hals naar haar buik/flank laten buigen (zowel naar links als naar rechts). Ze mag dan niet wegstappen (uitzwaaien) met de achterhand. Kijk hoe ver ze komt en probeer iedere dag een stukje verder te gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, cissy, ComscoreBot, MissSicarius, ramasso, Sanniejtjuh, Trendiction en 96 bezoekers