* wat verder te doen bij een hoefzweer als.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 09:04

t al beter gaat, hij loopt helemaal goed en hij heeft nu 2 dagen nat verband met betadine/ natte watten/verband en een hoefzak en nu 1 dag t zelfde en dan met droge watten,dat moet ik nu nog 2 dagen doen en dan....? ik moet ook de dierenarts bellen maar ik vraag me af of als die 5 dagen met watten en verband of je daarna weer mag rijden als ie goedloopt? ik zou dat best eng vinden want dan komt er toch weer vuil in de hoef?? alvast bedankt voor de reacties!! monique.


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:32

Ik heb geleerd dat je dan de hoef in een emmer met lauw water en soda/badedas moet zetten. Dit houd de hoef schoon.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 18:15

iris:
hoe vaak en hoe lang?(hoeveel dagen?)
Als het verband eraf is en dan na t rijden??
bedankt monique.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 19:50

Ja na het rijden. Evt voor en na het rijden kan ook. Hoe lang durf ik niet te zeggen maar een week lijkt me voldoende. hoef uitkrabben, emmer met hand warm water daarin de soda/badedas en dan de hoef optillen en er in zetten ongeveer een minuut of 10.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 20:26

Mijn hoefsmid zei toen mijn paard een hoefzweer had dat ik weer mocht gaan rijden als hij niet meer kreupel loopt.
Mijn paard heeft geen hoefzak omgehad, alleen 2x per dag 10 minuutjes in de soda of badedas en daarna een watje met jodium in de open plek.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 20:28

FF wat vergeten:
Fijn om te horen dat het ''alleen'' maar een hoefzweer is. Ik durd te wedden dat je nu heeel opgelucht bent!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 20:42

Inderdaad kan je gewoon weer rijden En zoals ik al zei ongveer 10min soda/badedas Lachen En dat van die zak is volgens mij als de ontsteking dieper zit enz. Maar als die eraf is kan je ook weer gewoon rijden behalve als je paard dan nog kreupel zou lopen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 20:03

nee, hij loopt niet meer kreupel.
maar als je het been in water en soda doet wordt t toch weer week??(de hoef)
de dierenarts zij dat ik morgen weer kan rijden(rustig aan) en dan na het rijden hoef goed uitkrabben en voorlopig dan nog betadine in het gaatje doen.(geen hoefzak meer)
maar....jullie zeggen dat ik het dus beter in water met soda kan doen(de hoef),
wat is nou het beste? Mijn dierenarts zei niks over water en soda!!
groetjes monique.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 21:30

Als alternatief voor een hoefzak kun je de hoef 2x per dag 10 min. in de soda of Badedas zetten. Daarmee houd je de wond open zodat de troep eruit kan. Mocht de hoefzweer nog niet doorgebroken zijn zorgt de soda ervoor dat de boel lekker week wordt zodat de zweer sneller door kan breken. Snappie?
Maarreh, waarom bel je jouw DA niet terug om te vragen wat je nu moet doen? Of bel anders je hoefsmid op, die is ook heel kundig wat betreft hoefzweren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, kyrkelover, Muga, redbutton, SentiBot en 20 bezoekers