[INFO] Mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:36

Nog van een bepaald merk?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:52

Kijk wel uit hoor met die koeken van Pavo. Zit best nog wat suiker+zetmeel in wat ook weer een trigger kan zijn voor mok. Er zijn meerdere vitaminen/mineralen supplementen/brokken te vinden met minder s&z.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:37

Gimme_Spurs schreef:
Joy heeft mok. Ja hoor, nu al. |o _-:(

Heb gelijk summerfit van pavo besteld als supplement (ga ik gewoon lekker de hele winter voeren) maar welke zalf is het beste? Heb er nu een lading sudo opgesmeerd, maar ik wil echt iets goeds.

Stuur die koeken maar weer terug. Een en al suiker... iedergeval, mijn mening.

Sudo helpt heel goed en anders zilverzalf en l-lysine als suplement gaan geven

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:18

Gimme_Spurs schreef:
Nog van een bepaald merk?

Ik gebruik de potjes van Leovet

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:20

PanamaD schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Joy heeft mok. Ja hoor, nu al. |o _-:(

Heb gelijk summerfit van pavo besteld als supplement (ga ik gewoon lekker de hele winter voeren) maar welke zalf is het beste? Heb er nu een lading sudo opgesmeerd, maar ik wil echt iets goeds.

Stuur die koeken maar weer terug. Een en al suiker... iedergeval, mijn mening.

Sudo helpt heel goed en anders zilverzalf en l-lysine als suplement gaan geven


Heb jij goeie ervaringen met l-lysine? Ik las net ook iets over Teunisbloemolie...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:31

Ik heb l-lysine gevoerd toen ze enorme mok had. ze had het toen wel al en ben t halverwege gaan voeren. In combi met de zilverzalf en eindelijk kurkdroge weideseizoen in t over gegaan. Toen ook gestopt.

Nu is t weer zo nat en paard is erg aan t invallen dus ben t weer een maand aan t geven en tot nu toe *klopt af* nog geen mok. Omdat der kootholte nog steeds gevoelig is smeer ik nu sinds enkele dagen uit voorzorg dun laagje zilverzalf en hoop dat dit gaat werken dat ze deze winter mokvrij blijft

Teunisbloemolie ken ik niet. Inwendig of uitwendig?

Anoniem

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:56

Bij de mijne ia t verdwenen. Of dat nou door stoppen met vitalbix gekomen is, of door de puur detox druppels of gewoon toeval... geen idee.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:58

PanamaD schreef:
Ik heb l-lysine gevoerd toen ze enorme mok had. ze had het toen wel al en ben t halverwege gaan voeren. In combi met de zilverzalf en eindelijk kurkdroge weideseizoen in t over gegaan. Toen ook gestopt.

Nu is t weer zo nat en paard is erg aan t invallen dus ben t weer een maand aan t geven en tot nu toe *klopt af* nog geen mok. Omdat der kootholte nog steeds gevoelig is smeer ik nu sinds enkele dagen uit voorzorg dun laagje zilverzalf en hoop dat dit gaat werken dat ze deze winter mokvrij blijft

Teunisbloemolie ken ik niet. Inwendig of uitwendig?



Oh top zeg! Misschien ga ik dat dan ook maar bijvoeren, van welk merk voer jij het? En zilverzalf is echt top spul! Teunisbloem olie kan volgens mij zowel inwendig als uitwendig gebruikt worden. Helpt echt voor super veel dingen, oa ook voor behoud van een gezonde huid e.d. https://www.horsefitshop.nl/de-groene-o ... 11812.html , hier kan je het eventueel even nalezen! Denk dat ik het voor de winter ook ga proberen, samen dan met die l-ysine. Pakt dat echt de mok aan/waar tegen doet het zn werk?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:44

Dank voor de tips! Zilverzalf ga ik bestellen. En ik ga even kijken naar teunis olie. De link werkt trouwens niet...

Edit: heb skin up van Hidez besteld. Aardig aan de prijs, maar goede verhalen over gehoord!

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:55

Ik haal het topic weer even omhoog.
Ik heb al een aantal pagina's gelezen maar toch een vraag:
Sinds deze week loopt mijn pony kreupel met rechts voor. Na der been en hoef te onderzoeken vond ik wat korstjes in de kootholte. Mok dus dacht ik. Gelijk gaan behandelen met betadine en sudocreme, de korstjes er ook afgehaald. Nu ziet het er vind ik best rustig uit, geen nieuwe korstjes ofzo alleen nog een klein blaasje als een soort speldenkopje. Helaas loopt ze nog steeds niet goed zou dat logisch zijn door dat blaasje?
Ze gedraagt zich verder niet ziek, loopt op eigen initiatief nog in stap, draf en galop door het land. Alleen niet netjes dus. Verder is der been ook niet warm of dik en reageert alleen als ik aan het blaasje zit.
Zit me nu weer zorgen te maken maar om nou de spoedlijn ervoor te bellen lijkt me ook niet nodig?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft om me hopelijk gerust te stellen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:59

Is het been warm en/of dik. Hoe is haar temperatuur?

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:08

Been is niet zichtbaar dik en ook niet warm. Ga zo der tempratuur meten, suf van me nog niet aan gedacht.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:19

Geeft niet. Is ook niet gebruikelijk om daar meteen aan te denken.

Joy had twee weken geleden ook een klein wondje. Op de zijkant van haar pijpbeen (voor). Been was niet warm, maar wel dik. Een nietszeggend wondje in eerste instantie. Toch maar gewassen en er kwam pus uit. Ze heeft er zelf even kreupel op gelopen. Na een week toch de DA erbij, en die dacht aan een schiefel. Uiteindelijk nu (na driek weken) is er ook bijna geen bultje meer te zien en is het nagwnowg genezen.

Ik heb het een week gekoeld en gesmeerd met compacgel.

Ik zou het even aankijken. Sowieso tot maandag. Geen spoeddienst erbij hoor, dat is zonde. Die gaan dit ook zeggen denk.

Als het dik/wordt, kan je altijd nog bellen. Ik zou het goed schoon/droog houden en even niet zwaar aan het werk.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:42

DreamUp schreef:
Ik haal het topic weer even omhoog.
Ik heb al een aantal pagina's gelezen maar toch een vraag:
Sinds deze week loopt mijn pony kreupel met rechts voor. Na der been en hoef te onderzoeken vond ik wat korstjes in de kootholte. Mok dus dacht ik. Gelijk gaan behandelen met betadine en sudocreme, de korstjes er ook afgehaald. Nu ziet het er vind ik best rustig uit, geen nieuwe korstjes ofzo alleen nog een klein blaasje als een soort speldenkopje. Helaas loopt ze nog steeds niet goed zou dat logisch zijn door dat blaasje?
Ze gedraagt zich verder niet ziek, loopt op eigen initiatief nog in stap, draf en galop door het land. Alleen niet netjes dus. Verder is der been ook niet warm of dik en reageert alleen als ik aan het blaasje zit.
Zit me nu weer zorgen te maken maar om nou de spoedlijn ervoor te bellen lijkt me ook niet nodig?
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft om me hopelijk gerust te stellen.


Ik heb dit vorig jaar ook gehad, alleen bij mijn paard waren de benen ook echt dik. Kan ze zich niet verstapt hebben in het weiland oid? Zou het idd even tijd geven!

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:51

Dankjullie wel dit stelt me weer even gerust. Ze heeft geen verhoging gelukkig.
Ze kan zich inderdaad goed verstapt hebben in de wei. Ze speelt graag en loopt heel de dag buiten dus dat wordt niet altijd gezien.
Ik blijf het blaasje nog wel even behandelen met de sudocreme en hopelijk loopt ze snel weer beter dan.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:58

DreamUp schreef:
Dankjullie wel dit stelt me weer even gerust. Ze heeft geen verhoging gelukkig.
Ze kan zich inderdaad goed verstapt hebben in de wei. Ze speelt graag en loopt heel de dag buiten dus dat wordt niet altijd gezien.
Ik blijf het blaasje nog wel even behandelen met de sudocreme en hopelijk loopt ze snel weer beter dan.


Zodra je ziet dat het ontstoken is, even helemaal niets meer opsmeren. Anders sluit je de ontsteking in, en het moet juist naar buiten. Sterkte!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:16


pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:18

JoyceLa schreef:
Hallo medetobbers,

Hier ook iemand met een paard met lijkt wel chronisch mok... vroeger gebruikte ik altijd wen chemisch goedje van de dieren arts maar nu aan het uitproberen geweest met natuurlijke producten; helaas zonder gewenste resultaat...Donderdag komt de dierenarts omdat ik het toch wel hardnekkig vind en het niet aandurf om een zalfje op te halen bij de kliniek. Het zit dan ook niet in de holtes, hebben meer mensen hier ervaring mee? En het is ook niet bepaald nat op het land nu..

Op de foto heb ik het net gewassen... [ [url=m/iKW6TK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens is het nog nooit zo heftig geweest als nu...

De smid komt zaterdag voorbode hoeven...


https://www.huisdierendokter.nl/incollo ... ilver.html
je zou dit eens moeten proberen

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:23

Zilver zalf trekt inderdaad bacteriën. Heb het overigens aan de DA gevraagd en die zegt dat Sudo ook prima helpt. Veel middelthes werken amper en je moet goed kijken welke zilverzalf je koopt. Ik heb toen van Hidez besteld, maar ook weer afbesteld omdat ze hun afspraken niet nakwamen... :(

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:57

Gimme_Joy schreef:
Zilver zalf trekt inderdaad bacteriën. Heb het overigens aan de DA gevraagd en die zegt dat Sudo ook prima helpt. Veel middelthes werken amper en je moet goed kijken welke zilverzalf je koopt. Ik heb toen van Hidez besteld, maar ook weer afbesteld omdat ze hun afspraken niet nakwamen... :(

Mee eens maar.... na de hele winter sudo gesmeert te hebben en enkele mok korstjes te hardnekkig waren waar ook vocht uit kwam was ik wat hopeloos en heb ik zilverzalf gesmeerd. Na een maand was t eindelijk weg. Van leovet.

Idd sudo is top maar voor enorm hardnekkige vieze mok raadt ik eigenlijk ookwel zilverzalf aan!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:57

PanamaD schreef:
Gimme_Joy schreef:
Zilver zalf trekt inderdaad bacteriën. Heb het overigens aan de DA gevraagd en die zegt dat Sudo ook prima helpt. Veel middelthes werken amper en je moet goed kijken welke zilverzalf je koopt. Ik heb toen van Hidez besteld, maar ook weer afbesteld omdat ze hun afspraken niet nakwamen... :(

Mee eens maar.... na de hele winter sudo gesmeert te hebben en enkele mok korstjes te hardnekkig waren waar ook vocht uit kwam was ik wat hopeloos en heb ik zilverzalf gesmeerd. Na een maand was t eindelijk weg. Van leovet.

Idd sudo is top maar voor enorm hardnekkige vieze mok raadt ik eigenlijk ookwel zilverzalf aan!



je ken ook zilver water gebruiken.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 00:26

Mijn friese heer donderdag gewassen met anti mijt shampoo. Hij loopt al een tijdje met wondjes op z'n benen. Had 'm al geschoren op een plukje sok op de kogel na. Gelukkig vind meneer het prima om met z'n voeten in een emmer te staan dus heb dat spul goed kunnen laten doordringen.

Ik hoop Dat hij er straks vanaf is.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:25

Pompadour, die ga ik onthouden

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:55

Ik zie dat hier al heel lang niet meer is gereageerd. Maar zit ik hier nu goed dat dit het centrale topic over mok is?

Ik heb paard voor het eerst op kleigrond staan en ja hoor (ik was dat na 15 jaar zandgrond geloof ik vergeten voor het gemak), paard heeft mok en niet zon beetje ook!

Alle standaard dingen en middeltjes al ruim een maand aan het proberen en het wordt eerder erger dan beter. Nu heeft hij toch al een gevoelige huid en nu is het op 3 van de 4 benen ook nog eens aan het bloeden. Sudo creme en vaseline is niet meer aan te slepen en toch barst het om de haverklap open.

Nu wil ik graag van jullie ervaringen horen met droogzetters wat voor koeien wordt gebruikt? Is dat echt zo een wondermiddel als dat beweerd wordt? Want ik vind het zo sneu om aan te moeten zien, hij heeft er echt pijn van.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:14

Ik zweer bij Puur Sulpur en voer standaard brandnetel. Ik zou ook echt proberen om hem/haar op een droge ondergrond te houden, een vochtige omgeving helpt niet...