[INFO] Mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:47

Van binnen uit dus l-lysine geprobeerd, geen resultaat

Honingzalf durf ik niet meer aan, reageert ze te gevoelig op

Ik deed soms voor t rijden wat vet erop maar maakt geen verschil

Sudo werkt hier idd nog het beste, ben ik t verst mee gekomen. maar omdat t nu verder niet over gaat wat anders gaan proberen

Brandnetel heb ik ook gevoerd, is nu op. Mok zelf ging er niet van weg, wel werden der benen minder vol maar aangezien ze over een week 24/7 op t land staat weet ik niet of ik het daarom weer ga voeren


Is hier iemand die ervaring heeft met zilverzalf?

[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:51

Wat doen jullie bij lichte mok plekjes?
Ergens gaat het in de afweer ofzo niet prettig momenteel, want pony heeft dus wat korstjes in kootholte en pijpbeen.
Ik kan ze er makkelijk afhalen en er zijn verder geen wondjes of dikke plekken of wat ook.
Gewoon wat korstjes met wat haar.

( ook is ie wat jeukerig op hals en manen).

Hij krijgt vitalbix, wat agrobs grasbrok( bijna op en dan misschien weer zoiets of wat anders van agrobs), lijnzaadolie en sinds gisteren puur detox druppels.
Het is een fjord met redelijk wat haren op de benen en deze winter was het wel nat natuurlijk.
Al had ie toen dus nergens last van...
Mijn vorige pony had nooit mok of dergelijk dus t is even nieuw.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:44

Nou, he he... ik zie eindelijk dat het wilt genezen! *klopt af op hout*

Duurde een half jaar, heel wat verschillende potten verder maar de zilverzalf blijkt te werken..

Afbeelding

[o]

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:43

Hallo medetobbers,

Hier ook iemand met een paard met lijkt wel chronisch mok... vroeger gebruikte ik altijd wen chemisch goedje van de dieren arts maar nu aan het uitproberen geweest met natuurlijke producten; helaas zonder gewenste resultaat...Donderdag komt de dierenarts omdat ik het toch wel hardnekkig vind en het niet aandurf om een zalfje op te halen bij de kliniek. Het zit dan ook niet in de holtes, hebben meer mensen hier ervaring mee? En het is ook niet bepaald nat op het land nu..

Op de foto heb ik het net gewassen... Afbeelding

Overigens is het nog nooit zo heftig geweest als nu...

De smid komt zaterdag voorbode hoeven...

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:45

Dat ziet er meer uit als vasculitis (LPV) dan als mok

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:13

Ik heb hwt even opgezocht en ben bang dat je gelijk hebt. Gelukkig komt morgen de dierenarts

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:13

JoyceLa schreef:
Ik heb hwt even opgezocht en ben bang dat je gelijk hebt. Gelukkig komt morgen de dierenarts


Het is een rottige, hardnekkige aandoening die helaas niet bij alle dierenartsen bekend is. Hierdoor wordt regelmatig de diagnose niet of pas laat gesteld. Ik zou het inderdaad zeker ter sprake brengen morgen, maar dan weet je dat de mogelijkheid bestaat dat hij het niet (her)kent, wat dus niet wil zeggen dat het het niet is.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:50

Inderdaad zeker gelijk aansturen op vasculitis en niet eerst aan tobben door als reguliere mok te behandelen. Zoveel mogelijk beschermen tegen zon/uv kan sowieso geen kwaad.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:43

Bedankt voor de tips! Weten jullie hoe het behandeld kan worden?

Ik heb ergens gelezen over 14 dagen prednison en inderdaad been beschermen tegen uv stralen iig de zomer. Maar kreeg net wen bericht over een proffesor die het zonder medicatie kan behandelen? Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk... iemand ervaring mee?

Hoe kan het eigenlijk dat niet elke da het verschil weet?

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:32

Er is nog weinig bekend over waarom vasculitis ontstaat en wat ertegen te doen. Het begint altijd als iets wat er in eerste instantie doet denken aan mok. Het reageert meestal in enige mate op de behandeling, maar onvoldoende of het komt snel weer terug. Vooral de locatie doet vermoeden dat het geen reguliere mok is. Er is inderdaad een topicale behandeling mogelijk, maar of die altijd werkt, durf ik niet te zeggen. Ik heb eventueel wel de middelen in huis, mocht je interesse hebben, maar voor de behandeling kun je beter contact opnemen met Horseware.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:41

Ik heb al diverse paarden - waaronder mijn eigen - op die manier behandeld. Alle zijn volledig genezen. Het is echter een nauwluisterend traject dat een hoop inzet van de eigenaar vraagt.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:01

Ik heb de proffesor in Engeland gemaild. Ik heb me voorgenomen om de intensieve behandeling te gaan volgen.

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:54

zou het kunnen ontstaan door een slechte doorbloeding door te lange hoeven?

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:54

Het lichaam neemt ergens een verkeerde afslag in het repareren van de huid. Vasculitis is een ontsteking aan de kleine bloedvaten (haarvaten).

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:00

PanamaD schreef:
Nou, he he... ik zie eindelijk dat het wilt genezen! *klopt af op hout*

Duurde een half jaar, heel wat verschillende potten verder maar de zilverzalf blijkt te werken..

[ [url=m/AaBm0g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is de mok uiteindelijk verdwenen? En in welk tijdsbestek? Mijn paard heeft namelijk ook weer een klein plekje en wil dit graag gaan uitproberen...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:20

Heb toch wel uiteindelijk een maand gesmeerd ook toen t genezen was puur voor hey geval dat. Het heeft sowieso zijn werk gedaan in combinatie me de droogte !

[o]

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:04

Ik kom even binnenvallen. Het ziet er naar uit dat mijn paard aan één achterbeen mok heeft. Ik vermoed opgelopen nadat hij in de sloot beland was. Het doet erg veel pijn en nu twee dagen later een flinke smet plek geworden inclusief een opgezette kogel (weet niet of dat er bij hoort).

Nu heb ik nog nooit een paard met mok gezien en heb geen flauw idee hoe ik dit moet behandelen. Moet ik hiervoor de dierenarts bellen?
Wat is nu heel simpel de eerste stap ect? Overal word wat anders gezegd.

Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:12

Jip mok.

Plek goed rondom scheren en de plek wassen met betadine gezien t smet is.

Daarna goed drogen en sudo erop doen

[o]

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:21

Wassen met betadineshampoo?

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:15

Anoniem schreef:
Wat doen jullie bij lichte mok plekjes?
Ergens gaat het in de afweer ofzo niet prettig momenteel, want pony heeft dus wat korstjes in kootholte en pijpbeen.
Ik kan ze er makkelijk afhalen en er zijn verder geen wondjes of dikke plekken of wat ook.
Gewoon wat korstjes met wat haar.

( ook is ie wat jeukerig op hals en manen).

Hij krijgt vitalbix, wat agrobs grasbrok( bijna op en dan misschien weer zoiets of wat anders van agrobs), lijnzaadolie en sinds gisteren puur detox druppels.
Het is een fjord met redelijk wat haren op de benen en deze winter was het wel nat natuurlijk.
Al had ie toen dus nergens last van...
Mijn vorige pony had nooit mok of dergelijk dus t is even nieuw.


Heel toevallig kreeg die van mij mok nadat ik Vitalbix was gaan voeren. Nu krijgt ie Metazoa en (nog) geen mok weer gehad.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:20

De natte periode komt er weer aan... Joy en ik verhuizen overmorgen van de opfok naar haar nieuwe stal. Hopelijk zijn de paddocks daar wat droger, maar is er nog iets wat ik kan doen om het zo goed mogelijk te helpen voorkomen?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:56

Pally schreef:
Anoniem schreef:
Wat doen jullie bij lichte mok plekjes?
Ergens gaat het in de afweer ofzo niet prettig momenteel, want pony heeft dus wat korstjes in kootholte en pijpbeen.
Ik kan ze er makkelijk afhalen en er zijn verder geen wondjes of dikke plekken of wat ook.
Gewoon wat korstjes met wat haar.

( ook is ie wat jeukerig op hals en manen).

Hij krijgt vitalbix, wat agrobs grasbrok( bijna op en dan misschien weer zoiets of wat anders van agrobs), lijnzaadolie en sinds gisteren puur detox druppels.
Het is een fjord met redelijk wat haren op de benen en deze winter was het wel nat natuurlijk.
Al had ie toen dus nergens last van...
Mijn vorige pony had nooit mok of dergelijk dus t is even nieuw.


Heel toevallig kreeg die van mij mok nadat ik Vitalbix was gaan voeren. Nu krijgt ie Metazoa en (nog) geen mok weer gehad.


Het zou door de lucerne in de vitalbix kunnen komen, er zijn paarden die niet goed reageren op lucerne

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:24

Nouvel schreef:
Het zou door de lucerne in de vitalbix kunnen komen, er zijn paarden die niet goed reageren op lucerne


Ow echt? Dat wist ik niet. Is die lucerne zo speciaal dan? Want van gewone lucerne krijgt hij geen mok

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [INFO] Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:04

Joy heeft mok. Ja hoor, nu al. |o _-:(

Heb gelijk summerfit van pavo besteld als supplement (ga ik gewoon lekker de hele winter voeren) maar welke zalf is het beste? Heb er nu een lading sudo opgesmeerd, maar ik wil echt iets goeds.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:31

Gimme_Spurs schreef:
Joy heeft mok. Ja hoor, nu al. |o _-:(

Heb gelijk summerfit van pavo besteld als supplement (ga ik gewoon lekker de hele winter voeren) maar welke zalf is het beste? Heb er nu een lading sudo opgesmeerd, maar ik wil echt iets goeds.

Zilverzalf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: girlyggirl, LiannePuthzy, minouesmee, xJolijn en 95 bezoekers