chronisch hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 12:41

mijn pony heeft last van chronisch hoesten. nou heb ik laatst de dierenarts erbij gehad en hij zei dat er niets aan te doen was. nou vraag ik me af of er echt helemaal niks tegen te doen is?


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 18:34

klinkt een beetje banketstaaf maar ik denk het niet nee.
je kunt er natuurlijk wel voor zorgen dat ie er zo min mogelijk last van heeft.
nat hooi voeren, veel in de buitenlucht, krullen ipv stro,kruidenmuesli bijvoeren,enz.
succes ermee.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 19:09

nou het zit zo. ze staan hele dagen in de wei behalve s'avonds en wanneer het regent. ze krijgen kuilvoer, mais en brokken. queen staat op stro omdat ze krullen opeet dus dat schiet ook niet op. ik veeg nooit als ze op stal staat. maar het hoesten is met vlagen.

Love the life that you live, live the life that you love

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 19:21

als je alles al zo doet is het toch goed?!!
tja dat met vlagen hoesten zal altijd wel zo blijven, daar is helaas niks aan te doen.
misschien helpt het om als ze weer eens een hoestweek heeft zeg maar, natterman hoestdrank(extra stong) door het voer te doen, dit verlicht een beetje.
doen wij ook als een paard een beetje/af en toe hoest en ik moet zeggen het helpt wel.
steeds ventipulmin geven werkt op den duur ook niet meer ze worden dan resistent.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 19:57

hey dat kan ik wel een keer proberen bedankt. en inderdaad ventipulmin is net zo slecht heeft ze al een paar keer gehad maar dat heeft nooit echt geholpen

Love the life that you live, live the life that you love

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 16:40

Mischien weet ik iets een kennis van ons heeft ook een paard dat alktijd hoest maar toen heeft er iemand een x tegen hun gezecht dat op de wei heel goed voor ze is en ze stond altijd in een broeierige stal enzo en ze heeft daar op sterven gelegen entoen hebben ze de pony ergens anders neer gezet waarvan ze dat hadden gehoort van de wei en toen stond ze een maand dag en nacht in de wei en het ging al beter en ze staat er al 2 jaar en ze hoest al een jr. niet meer maar is niet over ofzo maar ze hoest niet meer!

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 20:20

bedankt!!! ze staan al zoveel mogelijk in de wei het is alleen jammer dat ze niet dag en nacht in de wei mogen mogen staan omdat daar niet genoeg ruimte voor is. maar in de zomer als het echt heel warm is staan ze wel dag en nacht in de wei.

in ieder geval bedankt! zal het wel overleggen met de boer

Love the life that you live, live the life that you love

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 21:42

Je zou ook een ander strooisel kunnen proberen. Vlasstro of zo. Misschien eet ze dat niet op Verward
Sterkte ermee!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 19:21

Hey! Mijn pony HAD ook 'chronische hoest', maar zo chronisch was het nu ook weer niet. Wij hebben ook tonnen 'ventipulmin' aan onze pony gegeven (kostte ons zo'n 30,- per week) en het hielp maar een klein beetje. Toen zijn we van krachtvoer veranderd. Eerst gaven we ze 'AVEVE-voer' (boerenbond)en sinds we van voer veranderd zijn (ja, ik wil nu géén reclame maken, maar het is nu eenmaal schitterend voer, volgens mij) heeft ze niets geen hoest meer. We geven ze nu 'Bio-mix' van Mijten. Dat is een voer dat met kruiden is aangelengd en het is goed voor de algemene conditie van je paard. Het wordt vaak als 'kuur' gegeven, maar onze pony's krijgen het het hele jaar omdat we ervan overtuigd zijn dat je de iets duurdere prijs van het voer eruit haalt met de dierenarts - die bij ons maar zeer zelden meer moet komen sinds we het voer geven - niet meer te moeten betalen.
Het is het porberen waard. Je kan er ook 'bio-structuur' (ik geloof wel dat het ondertussen van naam veranderd is)bij geven als vervanging van hooi. Dat is een soort luzerne met stro/hooi en melasse-olie in.

Veel succes!
Hopelijk blijft het niet te 'chronisch'.
Femke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Trendiction en 14 bezoekers