Cassidy schreef:Dus als jij er last van hebt en de eigenaren het niet weg willen halen, wat let je om een dagje te gaan spitten? Je doet er alleen jezelf een plezier mee.
haboshof schreef:Het is inderdaad vragen om moeilijkheden zo. Mijn shet is overleden, omdat er toch nog wat aan mijn oog was ontsnapt en hij zo'n veelvraat was, dat hij toch van de planten at. Hij moest altijd op een kale wei vanwege hoefbevangenheid. En toen at hij dus de rozetten van JKK. Bij ons aan de overkant is een natuurgebied en daar ziet het nu ook geel. De gemeente heeft een stukje gemaaid en zegt dat dat voldoende is, omdat de plantjes zich niet verder dan 80 meter kunnen verspreiden. Belachelijk! Er komen er elk jaar meer. Maar wij blijven klagen, ook bij staatsbosbeheer.
Cassidy schreef:Het is iig de moeite om het te vragen. Dan heb je volgend jaar misschien alleen de bloemen van eventuele rozetten die er nog staan, en over twee jaar ben je alles kwijt.
silv schreef:Heeft iemand nog ideeen om iets te ondernemen behalve veel naar provincie etc te bellen? Bijvoorbeeld aanbieden een paar dagen op vrijwillige basis een groot stuk grond aan te pakken met een heleboel mensen? (Niet dat het veel uithaalt waarschijnlijk, maar zo laat je in ieder geval zien dat je er ook wel wat voor wil doen...)
Marja1988 schreef:je kunt ze toch beter doodspuiten? dan sterven ze tot de wortel af, als ze dan dood zijn haal je ze eruit (zorgvuldig) en laat je je paard weer in de wei..
Isapaardje schreef:De mensen waar het weitje van is, storen zich er niet zo aan dat het spul er groeit. De pony's eten het toch niet dus waar zou ik me druk om maken
Cassidy schreef:De bloemen van JKK blijven ook in het hooi nog goed zichtbaar. Dus degenen die het hooi in kopen kunnen daar op letten, probleem is eerder de rozetten zonder de bloem.
Je zou haast geneigd zijn om over te stappen op stro voor de nodige vezels die een paard toch nodig heeft, en het hooi zo veel mogelijk te vermijden
Ben geen voedingsdeskundige, maar zou dat in principe kunnen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers