schimmel, roos, huidvet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

schimmel, roos, huidvet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-02 13:26

ik heb 2 hengsten, eentje van bijna 3 en eentje van bijna 2, deze poets ik erg zelden omdat ik ze de hele dag weer of geen weer in de bak heb staan en de twee jarige heeft al zo'n dunne vacht.
maar nu ze aan het verharen zijn krijgen ze een hele vieze vacht met een soorte witte troep er over heen, wat lijkt op huidvet met veel stof, kan dit het vuil en vet zijn wat ze op geslagen hadden onder hun wintervacht wat nu aan het daglicht komt of kan het ook een soort schimmel of roos zijn?
roos is naar mijn idee wat grover van structuur(ja hou leg je het uit?) en schimmel is meestal met kale plekjes en dit hebben ze niet maar hun hebben het vooral op hun rug en buik, de plekken waar ze het meest verharen.
degene die het meest verhaart heeft het het ergst, ik heb de rest van mijn paarden en pony's altijd onder een deken gehad, klinkt iemand dit bekend voor, ik denk zelf toch wel erg aan gewoon vuil, maar vind het aan de ene kant ook wel erg veel, graag advies ervaringen etc. Haha!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.


Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 15:10

Ik herken hier wel wat in. Mijn fjord ziet er nu ook wat viezig uit en ik zou haar het liefst eens lekker rossen, maar dat kan natuurlijk nog niet. Het is inderdaad een wat vettig laagje over de vacht en de haren vallen meer in plukjes. Het is iets van de laatste 2 weken toen de verharing inzette.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, Facebook, Nescio18, sSanne, tengeltje11, XxxAnouk98 en 26 bezoekers