[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sabine81
Berichten: 133
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:22

Bij mijn paard lijkt het hoogtepunt voorbij. Maar ik lees hier goede berichten over cetirizine. Dat is zeker iets om een keer te proberen.


mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:23

Sabine81 schreef:
Bij mijn paard lijkt het hoogtepunt voorbij. Maar ik lees hier goede berichten over cetirizine. Dat is zeker iets om een keer te proberen.


klopt ik geef er elke dag rond 12.00u nu 6 en dan blijft het onder controle
heb de afgelopen 2 jr de pillen van de Liddle gegeven maar vond de werking minder worden maar met deze gaat het tot nu toe prima

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:53

mirgino schreef:
klopt ik geef er elke dag rond 12.00u nu 6 en dan blijft het onder controle
heb de afgelopen 2 jr de pillen van de Liddle gegeven maar vond de werking minder worden maar met deze gaat het tot nu toe prima


Jij geeft nu die van Die Grenze toch? Ik gaf die eerst ook, maar had steeds vaker dat ik niet kon bestellen (vorig jaar) :(
Ben daarom op die van de Lidl overgegaan.
Maar nu je het zegt heb ik ook het idee dat die van de Lidl minder goed werken.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:09

NRJ schreef:
mirgino schreef:
klopt ik geef er elke dag rond 12.00u nu 6 en dan blijft het onder controle
heb de afgelopen 2 jr de pillen van de Liddle gegeven maar vond de werking minder worden maar met deze gaat het tot nu toe prima


Jij geeft nu die van Die Grenze toch? Ik gaf die eerst ook, maar had steeds vaker dat ik niet kon bestellen (vorig jaar) :(
Ben daarom op die van de Lidl overgegaan.
Maar nu je het zegt heb ik ook het idee dat die van de Lidl minder goed werken.

klopt bij Die Grenze ,ik heb mijn 1ste bestelling maar 8 doosjes kunnen kopen en vorige week 20 doosjes :j :D

eerste jaar vond ik die van de Liddle goed werken maar vorig jaar al minder en ging ik meer pillen geven

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:30

Mag je de cetirizine dan ook 1 keer per dag geven of best 2 keer per dag ?
In totaal heeft hij 3 pilletjes gehad vandaag, geen effect.. morgen dus verhogen. Hij staat op dit moment nog steeds te schudden.. ik wordt er zo moedeloos van. Je ziet de pollen hier echt in het rond vliegen, en die wind er dan ook bij -O-

Zijn er veel verschillen in cetirizine dan ? Ik ben vandaag een doosje gaan halen bij de apotheker, dat is deze:
https://www.google.be/search?q=cetirizi ... pBIrGX3vXM:

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:51

Ik geef Guus 1x daags. Hebben een poosje 2x daags gedaan naar had niet het idee dat het hielp. Wel krijgt hij loratidine, dat zou 24 u werken. Gaf het eerst savonds ivm mogelijke sufheid, maar nu smorgens om 8u en meneer is net zo hyper en vrolijk als anders. Alleen het schudden is beduidend minder, al denk ik dat de cranio toch de meeste credits verdient hiervoor.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:58

Ik geef Loratadine ipv Ceterizine.
Alleen voor het rijden, 4 tegelijk, half uur voor het opstappen. Dat werkt hier het beste.
Geen last van dufheid of wat dan ook.

Maar goed, die van mij schud met masker op niet in de wei, dus daarom geef ik alleen voor het rijden.

Sinds de cranio is geweest heb ik niet meer fatsoenlijk kunnen rijden.
Pony gaat in de staak en is dan onbereikbaar.

Extra week rust gegeven maar helaas heeft dat ook geen effect. Dus ze staat nu stil en ik krijg volgende week dinsdag de cranio er weer bij. Hopelijk wordt het daarmee weer opgelost.
Dit is echt om moedeloos van te worden. Ze wil me wat duidelijk maken, maar ja wat? Ik kan er niets aan koppelen qua locatie of weer. Maar kan er bij wijze van spreken een zweep op kapot slaan, zonder reactie.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:19

Zo, wat een ontwikkelingen hier de laatste dagen.
Een aantal paarden die niet goed gaan, echt stom om te lezen -O- Hoop dat jullie snel (weer) een oplossing vinden en weer fijn verder kunnen.


Bij [***] is het nu wel echt duidelijk dat het hooikoorts is, ben eergisteren met hem in de regen gaan wandelen en heb nog nooit zo'n vrolijk paard meegemaakt, het was gewoon grappig :') Hij had zoveel zin en energie dat het haast raar te noemen was. Gisteren dan met mooi weer een rondje gedaan (ook wel met voertijd waarbij ik hem bij zijn eten weghaalde dus dat speelde ook wel mee) en dat was toch een heel ander beeld/gevoel, al deed hij wel nog zijn best.

Heb een klein filmpje, dit is hetzelfde stuk als het eerdere filmpje met al dat geschud..


Ter vergelijk



Ben ondertussen wel al een paar dagen een extra pilletje aan het geven, en dat helpt toch ook wel heb ik het idee. Dus misschien nog wat verder opbouwen, even kijken. Ze krijgen ook voorlopig geen wortels meer, eens zien of dat helpt vanwege die kruisallergie. Zat nog te denken: bij mensen kan een allergie ook op de huid slaan (jeuk, irritatie, ...), zou dat bij paarden ook kunnen? Misschien zit dan daar wel een connectie met zijn moeilijk borstelen/aanraken. Als het van de wortels zou zijn zou het wel kloppen dat het in de winter erger is dan in de zomer, want dan krijgt hij er meer ... We zullen het zien.

[***] staat trouwens ook op de cetirizine, klinkt misschien raar zo ineens maar wilde het eens proberen. Hij heeft het benauwd met warm/goed weer en met frisser weer is er niks aan de hand. Hij hoest ook niet ofzo en er is verder niks aan te merken, alleen wat sloompjes. Zijn hart is het niet, zijn leeftijd kan natuurlijk maar omdat hij ook waterige neusloop heeft en regelmatig traantjes dacht ik het eens te proberen. Krijgt nu sinds een paar dagen 1 pilletje per dag en gisteren had hij een droge neus, ook na een stukje wandelen .. Dus misschien toch wel.

Zit alleen even met een aanleveringsprobleem, bij Die Grenze zijn ze niet in voorraad dus moet even kijken wat te doen. Zijn er nog andere aanraders? Wil wil graag cetirizine blijven geven omdat we dat nu gewend zijn ...


Maskers is hier trouwens een ramp, dus dat hebben we maar afgeschaft. Laatst nog eens de oortjes geprobeerd met de vliegenfranjes maar heb echt het idee dat hij gaat schudden door die wiebelende dingen. Wil wel nog gaan kijken voor een masker, maar dan zonder neusnetje, en waar de ogen vrij zijn, gewoon als bescherming tegen ongedierte. Heb gisteren de eerst daas al gezien -O-

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:27

[***], je zou kunnen kijken naar een sleezy, daar zitten geen ogen in, geen neus aan.

Fijn dat Cobe zo blij was (kan helaas hier geen filmpjes kijken).

Life is short....SMILE while you still have teeth!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:38

[***]

;) ik heb afgelopen maand 1x 8 doosjes en 1x 20 doosjes besteld bij Die Grenze
misschien heb ik de voorraad opgemaakt???

maar als je googled kom je meer bedrijven tegen die pillen verkopen..

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:47

Waarschijnlijk :+ Hoewel ik zelf altijd per 17 doosjes bestel (dan zit het bedrag net boven de 50 euro en zijn er geen verzendkosten) dus je bent niet alleen, haha.

Ze zullen vast wel verkocht worden ja, maar aan die prijs? Meeste is toch minstens dubbel zo duur :=


@ MarliesV : zo'n sleezy is inderdaad misschien wel iets, maar zou dat een beetje makkelijk zitten? Bedoeling is wel dat het aangenaam is en niet te warm want wil wel naar lange wandelingen toewerken .. en als het dan gaat schuren en zweten enzo lijkt me dat niet fijn. En ik mis de oren ... die wil ik ook wel .. en ik wil in zebra-motief .. en het moet makkelijk aan te trekken zijn .. maar verder ben ik niet moeilijk hoor 8-) Hahaha.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:26

Kunnen jullie cetirizine niet gewoon bij de apotheker kopen dan ?

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:37

ZarcoTje schreef:
Kunnen jullie cetirizine niet gewoon bij de apotheker kopen dan ?

bij de Liddle maar na 2 jr was de werking minder

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:49

ZarcoTje schreef:
Kunnen jullie cetirizine niet gewoon bij de apotheker kopen dan ?


Ja hoor. Alleen de kosten via Duitsland zijn vele malen minder.
Ik haal het ook bij Die Grenze.
Duitse apotheek die in Nederland vestigingen heeft. Doen ze niet voor niets ;)

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:45

Sinds een kleine week schud Od heel veel minder *\o/* . De cranio heeft dus wel degelijk iets gedaan. Hij heeft vandaag weer een behandeling gehad en bleef een stuk relaxter dan vorige keer dus dat is positief :) .
Ik ben wel blij om te lezen dat er met die cetrizine zulke goeie resultaten worden behaald. Dat zou ik ook nog kunnen proberen. Ik zit er ook aan te denken om Od een lichttherapie kuur te geven. Sinds kort hangt er zo'n apparaat bij ons op stal.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:57

Oh is dat zo’n groot prijsverschil ? :oo ik heb nu 17 euro betaald voor een doosje van 100 pilletjes

Wat fijn dat jouw paard zo goed op de cranio reageert Inoterry !

Nu regent het en het schudden verdwijnt helemaal bij mijn paard 8)7
Ik hoop een beetje te hard dat het simpelweg een reactie op de pollen is, maar alles wijst nu in die richting.
Ik heb net contact gehad met de kliniek, hij gaat sowieso volgende maand weer naar daar voor een PENS behandeling en dan gaan ze een allergietest doen.

- The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit, and fire. -

Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:47

Ja, het verschilt echt enorm qua prijs. Hier ook 16 euro voor 100 pillen, ok in noodgeval maar anders toch maar 30 voor 2.99 :P

Hier was het geen goede dag vandaag. Toch een eind gaan wandelen maar hij had het lastig. Heb weer een extra pilletje gegeven, maar even kijken wat het dit weekend doet. [***] had heel veel praatjes, wat best gek is met dit weer gezien het verleden (normaal is die sloom en benauwd), maar volgens mij zit daar toch ook een allergie en brengt dat ene pilletje net genoeg verlichting...

VeerleC
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:01

Iemand hier ervaring met desensibilisatie bij paarden met pollenallergie?
Dan spreek ik over bloed trekken, onderzoeken welke allergie exact en dan via inspuitingen desensibiliseren. Bitter weinig info over te vinden!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:47

VeerleC schreef:
Iemand hier ervaring met desensibilisatie bij paarden met pollenallergie?
Dan spreek ik over bloed trekken, onderzoeken welke allergie exact en dan via inspuitingen desensibiliseren. Bitter weinig info over te vinden!

helaas was dat bij mijn paard niet mogelijk omdat teveel allergien heeft

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:39

Ik heb ervaring met desensibiliseren en zou het nooit meer doen.
Mijn paard stond toen in Duitsland, dus door een Duitse dierenarts laten testen en er kwam een behoorlijke lijst met allergieën uit. Heb ik ook een allergiepas van waar op staat waar ze allemaal allergisch voor zou zijn.

Er is toen een middel gemaakt die ik zelf iedere week in de hals moest inspuiten. Een flesje voor de linkerkant van de hals en een flesje voor de rechterkant.
We zijn in januari/februari begonnen met spuiten rond maart waren de flesjes op, dus nieuwe moeten bestellen en toen het mooier weer werd begon ze alsnog met schudden.
Ik heb geprobeerd nog even door te gaan, maar probeer maar eens een spuit in een schuddend paard te zetten, dus in overleg met de dierenarts gestopt.

Een stalgenootje had ook een pony met allergieën, was bij dezelfde dierenarts en is ook gestopt met de desensibilisatie.

Het doosje met de flesjes en spuiten kostte zo`n 160/170 euro per doosje.

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:53

Eefke85 schreef:
Ik heb ervaring met desensibiliseren en zou het nooit meer doen.
Mijn paard stond toen in Duitsland, dus door een Duitse dierenarts laten testen en er kwam een behoorlijke lijst met allergieën uit. Heb ik ook een allergiepas van waar op staat waar ze allemaal allergisch voor zou zijn.

Er is toen een middel gemaakt die ik zelf iedere week in de hals moest inspuiten. Een flesje voor de linkerkant van de hals en een flesje voor de rechterkant.
We zijn in januari/februari begonnen met spuiten rond maart waren de flesjes op, dus nieuwe moeten bestellen en toen het mooier weer werd begon ze alsnog met schudden.
Ik heb geprobeerd nog even door te gaan, maar probeer maar eens een spuit in een schuddend paard te zetten, dus in overleg met de dierenarts gestopt.

Een stalgenootje had ook een pony met allergieën, was bij dezelfde dierenarts en is ook gestopt met de desensibilisatie.

Het doosje met de flesjes en spuiten kostte zo`n 160/170 euro per doosje.

Dat is toch ook een proces wat min 2 jaar moet voordat er verbetering is? tenminste dat vertelde mijn DA
ik had dat wel willen doen met mijn paard maar hij is voor teveel allergisch

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:44

Deze dierenarts vertelde dat er in ieder geval verbetering te zien zou moeten zijn en dat was er absoluut niet.
En die spuiten moesten iedere zondag. Probeer maar eens een spuit in een hals te drukken die geen 5 seconden stil blijft. Mijn paard kreeg er grote onderhuidse plakkaten van op de hals.

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

VeerleC
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-05-18

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:44

Oef geen goede ervaringen dus... wat mijn huidige dierenarts dus vreesde. Ze had geen ervaring met desensibilisatie bij pollenallergie en ging eerst goed opzoeken voor we dit zouden overwegen. Maar als ik dit zo lees...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 05:46

Ik zit even te zoeken voor een geschikt vliegenmasker.
Deze lijkt mij wel iets: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 14568.html

Neusnetje kan eraf indien nodig (wat waarschijnlijk zo gaat zijn :+ ) en de zebra-print vind ik leuk. Heb ook het idee van de foto's dat het best lichtdoorlatend is en ze er dus goed door zien, maar op de foto van het paard valt dat dan weer precies tegen. Iemand toevallig ervaring?

Moet toch nog eens een zoektocht doen, want volgens mij heb ik een soortgelijk masker liggen (gewoon zwart). Maar dacht niet dat het neusnetje eraf kon .. Alleen vind ik mijn hele voorraad niet meer, geen idee wat ik ermee gedaan heb :o :o

Zijn er misschien soortgelijke maskers? Waar zou ik nog kunnen kijken?
Heb al bezocht: divoza, agradi, dochorse, allesvoorpaarden, horze

Deze vind ik er trouwens heel degelijke uitzien, geen zebra maar toch:
https://www.dochorse.nl/busse-fly-mask-fransen.html

Al denk ik dat pony gek wordt van die franjes, en die kunnen er niet af .. Of ja, kan wel, maarja :') Vind het masker niet meteen zonder die dingen .. Nog eens zoeken ...

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 06:35

Je kan bij Kramer.nl kijken, die hebben er ook veel. Die van Guus komt dat ook vandaan. Deze van EN lukt wat slap bij de ogen, die van Kramer blijft iets meer uit staan.

Ze hebben daar trouwens ook een 3-in-1, waarbij je zowel een neusnetje als franjes aan en af kan ritsen

https://m.kramer.nl/vliegenmasker-3-in- ... &ci=257183

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Dido2316, Esther_r20, hagelslag, Iris_123, joyce83, Kabayo, kreekie, posje, redbutton, ttranch, Typhoon en 97 bezoekers