[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:00

Hier is het helaas weer raak met schudden. En Nilay is ook gelijk weer overgevoelig in zijn reacties. De dierenarts kwam ter controle van zijn pees en Nilay wilde hem zelfs bijten. Dat is voor hem echt heel vreemd gedrag. Volgens de dierenarts kon het geen pijnreactie op de pees zijn. Dus dat moet dan wel de lage tolerantie zijn door het schudden. Hebben jullie paarden dat ook? Dat ze eerder schrikken of boos zijn?

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:42

Mijn dametje had ook weer een snotneusje gisteren (pollenallergie). Mijn andere merrie (geen headshaker/allergie) was vandaag ook echt de opperdraak, denk ook dat het wat met het weer te maken heeft.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:00

Appie gaat prima, buitenrit gemaakt vandaag en niks aan de hand.

Fleurstyn, dat gevoelig op,de lendenen is iets wat bij een flink aantal headshakers wel voorkomt.
:j

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:05

Guus gaat ook weer helemaal goed! Lekker aan het opbouwen, af en toe een knikje met rijden, maar dat mag geen naam hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:39

Top zeg!
Hier ook nog steeds heel fijn, een hele zomer zonder (noemenswaardig) schudden en verder ook véél minder last van jeuk en de andere fijne bijwerkingen van een allergie. Nooit gedacht dat het nog zou kunnen!

Zit nu wel te twijfelen wat ik moet doen .. ik zet altijd alles klaar voor een week en moet nu bijvullen. Volgens het pollenbericht is het seizoen zo goed als voorbij, hier en daar nog een grasje maar de rest is allemaal voorbij (naja, wat kruiden maar ga er even vanuit dat er toch iets is wat hem geen probleem geeft :P ). Ook wordt het zeer wisselvallig dus regelmatig een bui .. Zou ik de pillen kunnen afbouwen? Hij zit nu op 6 .. zou ik bv. naar 4 kunnen gaan? Kan natuurlijk altijd gaan bijgeven als ik wat aan hem merk..


Ik had trouwens ook nog een interessante in het begin van de week. Ik denk niet dat bij [***] het echt langer dan 24u werkt, dus dat hij echt elke dag z'n pillen moet krijgen. Hij krijgt ze namelijk 's avonds bij de avondronde maar maandag was hij wat koliekerig. Leek eerst niet zo, dus wel z'n voer gegeven (pulp met dan alles eronder) maar dat moest hij niet hebben. DA bij gehad etc. etc., het was niet zo erg maar hij mocht z'n pulp niet hebben, gewoon wat hooi. Pulp aan de kant gezet om de volgende ochtend te geven zodat hij in ieder geval z'n vitaminen/mineralen binnen had. Toen ik aankwam had hij alles opgegeten, op een paar handjes na. Juist in die handjes zaten al z'n pillen :+

Toen ik namiddag met hem een stukje ging wandelen merkte ik meteen dat hij toch weer last had, jeuken aan mijn arm, zich verstoppen achter mij, schudden op bepaalde plaatsen, etc. Daarna had hij ook ineens z'n pillen op (had ze in z'n voerbak gelegd ipv z'n pulpbak want zo uit de hand wilde hij niet) :P Toeval natuurlijk, maar was wel grappig.

Dus wel handig om te weten.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:44

[***] schreef:
Top zeg!
Hier ook nog steeds heel fijn, een hele zomer zonder (noemenswaardig) schudden en verder ook véél minder last van jeuk en de andere fijne bijwerkingen van een allergie. Nooit gedacht dat het nog zou kunnen!

Zit nu wel te twijfelen wat ik moet doen .. ik zet altijd alles klaar voor een week en moet nu bijvullen. Volgens het pollenbericht is het seizoen zo goed als voorbij, hier en daar nog een grasje maar de rest is allemaal voorbij (naja, wat kruiden maar ga er even vanuit dat er toch iets is wat hem geen probleem geeft :P ). Ook wordt het zeer wisselvallig dus regelmatig een bui .. Zou ik de pillen kunnen afbouwen? Hij zit nu op 6 .. zou ik bv. naar 4 kunnen gaan? Kan natuurlijk altijd gaan bijgeven als ik wat aan hem merk..


Ik had trouwens ook nog een interessante in het begin van de week. Ik denk niet dat bij Cobe het echt langer dan 24u werkt, dus dat hij echt elke dag z'n pillen moet krijgen. Hij krijgt ze namelijk 's avonds bij de avondronde maar maandag was hij wat koliekerig. Leek eerst niet zo, dus wel z'n voer gegeven (pulp met dan alles eronder) maar dat moest hij niet hebben. DA bij gehad etc. etc., het was niet zo erg maar hij mocht z'n pulp niet hebben, gewoon wat hooi. Pulp aan de kant gezet om de volgende ochtend te geven zodat hij in ieder geval z'n vitaminen/mineralen binnen had. Toen ik aankwam had hij alles opgegeten, op een paar handjes na. Juist in die handjes zaten al z'n pillen :+

Toen ik namiddag met hem een stukje ging wandelen merkte ik meteen dat hij toch weer last had, jeuken aan mijn arm, zich verstoppen achter mij, schudden op bepaalde plaatsen, etc. Daarna had hij ook ineens z'n pillen op (had ze in z'n voerbak gelegd ipv z'n pulpbak want zo uit de hand wilde hij niet) :P Toeval natuurlijk, maar was wel grappig.

Dus wel handig om te weten.


Hey chica! Ik heb die van mij afgebouwd van 16 naar 10 naar 5 en nu naar 3 pilletjes. Met elke keer ongv 2 weken ertussen. Ik ben van plan haar nog zo'n week op 3 te houden en dan af te bouwen naar 1. Heb geen problemen gemerkt tijdens het afbouwen!! Succes x

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:17

Ook ik heb al flink kunnen afbouwen gelukkig. Van 21 op de top naar nu 4. Grappig dat je schrijft dat hij ze liet liggen, Nayeli heeft heel goed zelf aangegeven wat ze nodig had :) ze liet dus ook pilletjes liggen, en zo heb ik iedere keer afgebouwd. Ze weten donders goed wat helpt ;)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:22

Daarna had hij ze toch ineens wel op, dus hij had zich toch lichtelijk vergist blijkbaar :P
Jullie bouwen wel drastisch af! Maarja, jullie zitten ook een stuk hoger natuurlijk. Zou ik met 4 proberen of zou ik gewoon meteen halveren? Met wat geluk zit ik dan eind september op 1 of geen, zou fijn zijn :)

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:52

Probeer het eerst eens met 4, als dat goed gaat zou ik naar 3 gaan etc.
Voor Nayeli ging het inderdaad ik 1 keer heel snel met afbouwen, had ik zelf ook niet verwacht. Maar wel fijn! Nu ik er over nadenk, na de cranio behandeling ging het heel snel... Kan toeval zijn natuurlijk, even afwachten wat volgend jaar brengt ;) Maar ik ben al lang blij dat ik iets gevonden heb dat werkt *\%/*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:33

Diva heeft ineens weer heel veel last. Ik geef haar Loratadine, wat normaal goed helpt, maar nu dus even niet, wat voor pillen geven jullie?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:53


Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:48

Bij mijn paard is het nagenoeg weg *\o/*
Heel zelden dat ze nog iets laat zien maar ze lijkt er vanaf te zijn.
Het gekke is dat ik er niets voor heb gedaan waardoor het helemaal een raadsel is waar ze het van gekregen heeft in de eerste plaats.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:33

Ah wat fijn *\o/* *\o/*


Is bij appie eigenlijk ook.
Hij schudde altijd best heftig.
Maar wel veel geprobeerd, en toen zochten ze voor dat onderzoek van utrecht proefpaarden voor een medicijn en toen ineens schudde hij bijna niet meer. :D

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:39

Is er iemand die een goedkoop adresje weet waar je ze voordelig in kan slaan de loratadine en cetirizine?

Behalve de standaard winkels zoals Kruidvat?

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:40

amber_steph schreef:
Is er iemand die een goedkoop adresje weet waar je ze voordelig in kan slaan de loratadine en cetirizine?

Behalve de standaard winkels zoals Kruidvat?


Die Grenze!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:51

Bij Die Grenze kosten 30 loratadinepillen 2,99, zelfde prijs voor Ceterizine zag ik. Vanaf 50,- gratis verzenden.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:50

Is dat beide per 100 kg 1 pil?

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:11

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:57


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:32

Dank je, ga eens lezen :)

@ nathalie_v : volgens mij niet. De DA hier heeft het er wel over gehad dat het bestond maar er was iets mee, weet alleen niet meer wat :o


Hoe gaat het bij jullie allemaal? En degene die aan de medicatie zitten: hoe gaat het afbouwen?
[***] gaat op zich goed, probeer toch af te komen. De komende week gaat hij naar 3 pilletjes, even kijken hoe dat gaat, zal vooral afhangen hoeveel regen er komt. Merkte dat hij deze week met 4 pillen toch wat last had, maar als ik dan voor het rijden een extra pilletje gaf was het weer geen probleem. En gisteren besloot ik last minute dat ik zou rijden en toen ging het zonder extra pilletje ook goed. Dus eventueel kan ik dat komende week ook doen en dan zo toch stilaan afbouwen. Is even kijken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:15

Diva heeft onwijs veel last de laatste dagen. Ondanks regen....

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:00

Met Nayeli gaat het erg goed nu, krijgt nog maar 2 cetirizine per dag en doet het hier heel goed op.
De cranio sacraal therapeute is afgelopen week ook weer geweest en ze was minder heftig als de vorige keer, dus het doet zijn werk :) Erg blij mee. Na de eerste behandeling had ze al veel minder vaak hoofdpijn, hopelijk nu niet meer.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:51

Geert gaat echt hartstikke goed. Ondanks de wind. Ik rijd nog wel met pollennetje maar geen druppels puur pollen of immunoboost meer

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:29

Marloezz schreef:
Geert gaat echt hartstikke goed. Ondanks de wind. Ik rijd nog wel met pollennetje maar geen druppels puur pollen of immunoboost meer


Ik durf niet zo goed te stoppen met de druppels, ben bang dat Guus weer gaat schudden. Nu gaat het goed, hij is wel waar onrustig soms met zijn hoofd maar dat accepteer ik maar.

Heb jij afgebouwd of ben je acuut gestopt met de druppels?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:38

Met die van mij gaat het super! Voor hem is het seizoen weer voorbij gelukkig en staat hij helemaal zonder medicatie/supplementen. Tot volgend jaar maart/april...