[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:58

Oké fijn om te horen dat zo een net in ieder geval al veel verlichting kan brengen. Schudden de paarden in de zomer dan ook constant? Ik heb een filmpje bij de vorige eigenaar en daar doet ze het duidelijk niet.. Ben zo bang dat ze het altijd al heeft gehad en dat ik er gewoon nu pas achter kom.

De osteopaat die komt is ook met cranio therapie bezig dus dat is al wel een goede. Heb haar een berichtje gedaan of ze echt niet eerder kon.

Iemand ervaring met cortisone spuiten richting die zenuw?? Dit stelde mijn (vervangende) DA voor maar dat vond ik zelf een beetje een eng idee.

vandaag:


janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:02


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:09

Ik heb hier wel een foto van ongeveer een maand geleden. Een recentere moet ik nog even maken. Grappig dat je dat zegt want dat zei mijn osteopaat ook al. Ik dacht eerlijk gezegd van doe niet zo zweverig maar je kan dus effectief al wat zien op een foto.

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:17

Is dit voor of na het ongeluk op de wasplaats?
Je kan hier al zien dat er daar al verschil zit in de hoogte van de ogen , het linkeroog is hoger, meer spanning en het rechteroog staat meer naar buiten. Ook de bespiering op het voorhoofd is ongelijk. Na een cranio behandeling zal je zien dat de ogen weer gelijk zijn.

Benieuwd of het nu meer verschil is, meer spanning in het hoofd.
Laatst bijgewerkt door janouk op 14-03-18 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:28

Dit is er voor, deze is er vlak na. maar is beetje schuin genomen deze foto.

Afbeelding

Dit is ook nog voor het ongeluk
Afbeelding

(mss kunnen we beter verder gaan via PB weet niet of dit storend is voor de andere mensen)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:30

Foto is niet recht van voren. Ik kan het zo niet beoordelen.
Straks goed om voor en na de behandeling ostepaat / cranio sacraal een foto te enemen van de voorkant

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:14

Geeft zo een masker direct verlichting normaal? Heb het idee dat het niet helpt hier jammer genoeg. Ze staat eigenlijk elke dag wanneer het niet regent te shaken.. heb echt de indruk dat ze erg veel jeuk heeft aan haar neus. Ook vaak langs haar benen krabben enz.

Ze heeft het masker nu een half u op en heb haar even in het oog gehouden maar het leek me vrij weinig te doen. Sta momenteel vanop een afstandje te kijken en heb de indruk dat het nu toch wel beetje beter is..

Pff zo moeilijk dit. Zaterdag komt een osteo / cranio therapeut. Ben daar heen benieuwd naar. Hoop zo dat die ons kan helpen.

Heb hier ook nog een recente voor foto:

Afbeelding

Ejc
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-01-18

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:20

De kap duurt wel een poosje hoor, cranio heb ik ook 2 x erbij gehad. Als het regent niet zeg je dus dat zou echt door de pollen zijn dan?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:29

Ik heb de indruk dat het oftewel pollen is, oftewel het ongeluk dat gebeurd is. Sindsdien is het (wel pas 3 of 4 dagen erna). Als het regent gebeurd het niet.

Mijn bevindingen tot nu toe:
- zonlicht maakt niet veel uit want op een warmere dag doet ze het 's avonds ook.
- bij regen doet ze het ook niet
- temperatuur maakt ook niet veel verschil want bij 3° stond ze het ook te doen (maar wel evt pollen aanwezig dan?)
- Op de laatste foto zie je effectief dat haar linker oog veel hoger staat zoals janouk al wist te vertellen

Of ze heeft last van met het ongeluk toch nog. Alhoewel de klachten pas 3 of 4 dagen daarna zijn begonnen en ik eigenlijk denk dat het niet zo erg was.

Ik gok op pollen. Hopelijk kan het masker toch nog verlichting brengen. Ik heb nog even staan kijken daarnet en ze was wel rustiger, maar dan ineens uit het niks toch weer fel schudden soms. Heel moeilijk allemaal dit. Ben zo benieuwd voor zaterdag. Ik ga die vrouw denk ik vastpakken en niet meer loslaten als ze dit kan oplossen :+

Ejc
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-01-18

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:35

Tis een lange puzzel hoor! Begrijp je gevoel ik was ook helemaal in de war ervan! Het is denk ik wel goed om foto’s te laten maken van z’n hoofd, ik heb dat ook laten doen, nek hoofd, endoscopie neus oren keel en tandarts en omdat er bij jou toch iets voorgevallen is met het hoofdstel zou ik dat wel voor de zekerheid doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:45

Ik wacht nu ff de orteo af en dan zullen we zien wat de verdere stappen zijn. Aangezien ze het op stal niet doet wil ik hier nog even mee wachten. Lijkt me sterkt dat ze echt pijn heeft ergens dat het dan op stal in een keer over is. Dierenarts zag ook niets gek aan haar en heeft alles nagekeken. Maar we zullen zien!

Ejc
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:51

Snap ik helemaal zijn ook meteen veel kosten! Hoop dat de cranio iets kan brengen

Maggy1989

Berichten: 27
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:30

k_m schreef:
Ik heb de indruk dat het oftewel pollen is, oftewel het ongeluk dat gebeurd is. Sindsdien is het (wel pas 3 of 4 dagen erna). Als het regent gebeurd het niet.

Mijn bevindingen tot nu toe:
- zonlicht maakt niet veel uit want op een warmere dag doet ze het 's avonds ook.
- bij regen doet ze het ook niet
- temperatuur maakt ook niet veel verschil want bij 3° stond ze het ook te doen (maar wel evt pollen aanwezig dan?)
- Op de laatste foto zie je effectief dat haar linker oog veel hoger staat zoals janouk al wist te vertellen

Of ze heeft last van met het ongeluk toch nog. Alhoewel de klachten pas 3 of 4 dagen daarna zijn begonnen en ik eigenlijk denk dat het niet zo erg was.

Ik gok op pollen. Hopelijk kan het masker toch nog verlichting brengen. Ik heb nog even staan kijken daarnet en ze was wel rustiger, maar dan ineens uit het niks toch weer fel schudden soms. Heel moeilijk allemaal dit. Ben zo benieuwd voor zaterdag. Ik ga die vrouw denk ik vastpakken en niet meer loslaten als ze dit kan oplossen :+


Mijn paardje heeft precies hetzelfde k_m! Nu is die van mij een oud manegepaardje en liep hij er blijkbaar al jaren mee... :( Hij heeft tijdens zijn manegetijd meerdere ongelukken gehad die hebben bijgedragen aan het headshaken en nu is dan eindelijk de link tussen het headshaken en zenuwbeklemming/schedelcompressie gelegd. Helaas lijdt hij ook aan EOTRH waardoor al zijn voortanden zijn verwijderd door de da, dit schijnt ook een oorzaak te kunnen zijn van headshaken.

Ik heb hem in 2017 gekocht van de manege en ik ben sindskort begonnen met behandelingen van cranio sacraal therapeute Fabienne Kiesebrink. Bij hem zie je nu al een enorm verschil! Zn ene oog stond ook hoger dan de andere (een kant van het gezicht was strak getrokken).

Regen en wind zijn/waren een trigger, hij ging dan vaak helemaal schuin met z'n hoofd staan en schudden. Tijdens het rijden was een pluisje op zn snoet al voldoende om hem met zn hoofd te doen schudden. Daarnaast schuurde hij ook vaak met zn lipje langs zn been. Dit is nu allemaal een stuk minder. Komende week wordt hij weer behandeld. Kwestie van lange adem vrees ik, maar het is op te lossen! +:)+ +:)+ Succes!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:56

Wou hier net een berichtje plaatsten. Toch ergens ‘fijn’ om te horen dat ik niet alleen ben. En ook goed dat die therapie toch wel echt blijkt te helpen. Hopelijk knapt die van jou ook helemaal op!

Mijne staat nu paar dagen met masker en is gewoon even dramatisch.. heb nu terug een eskadron halster gekocht die iets beter aansluit. Helpt ook geen hol maar ja voor het zelfde geld was het opgelost.. Morgen komt de therapeut ik ben zo benieuwd. Ik ben echt een beetje radeloos. Is echt zo sneu om te zien. Heb der vandaag ook maar binnen laten staan toen ik kwam kijken. Ze is echt helemaal veranderd totaal niet meer zo happy als eerst en heel onrustig.

Ik las op een Facebook groep goede verhalen over een top stock product, iemand daar ervaring mee?? Heb deze week ook nog met mijn eigen DA gebeld en die dacht wel heel goed mee, zijn advies was nu de osteo weer even afwachten..

Nieuwe halster dat wat beter past en goed zacht onderlegd...
Afbeelding

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:09

@k_m wat balen zeg! Altijd sneu als ze zo schudden. :(:) Ik hoop echt dat het bij jou komt door het ongelukje met het halster, dat is iets wat op te lossen is iig.

Ik heb voor Guus hetzelfde masker, en bij hem scheelt het gelukkig wel. Schudden is nu wel weer terug, maar lijkt echt pol-gerelateerd. Vrees dat we ff moeten volhouden tot de lente een beetje op gang is gekomen, dan gaat het vaak beter bij hem.
Gelukkig heeft Guus geen last op stal, de paddock of de wei, alleen bepaalde delen van het bos triggeren hem. Helaas zit daar ook een stuk bos bij wat ik niet kan omzeilen, maar met stappen is het vaak goed te doen daar.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:03

Dat top stock staat,hier wel
http://topstocksupplements.com

Je zou kunnen kijken naar de ingrediënten , of het wat is voor je paard?
Geen idee of je dat hier bestellen kunt,maar wellicht valt er zelf wat samen te stellen.
Lees trouwens ook erg goede berichten over de PENS behandeling :j

Appie schud een beetje,stelt niet zo heel veel voor.
Maar het is nog aan de frisse kant, als het wat warmer word en er komen meer pollen dan gaat het bij hem ook wel weer wat erger

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:52

Wat waren jullie ervaringen met laten onderzoeken in de kliniek? Iemand daar positief resultaat mee? Heb ze vanmorgen even gebeld. Die zouden haar 2 dagen opnemen en dan röntgen van de tanden en dan alles proberen uit te sluiten door onderzoeken..

Ejc
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-01-18

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:02

Wat is alles? Ik heb endoscopie, foto’s hoofd en nek en tanden na laten kijken in een middag was dat. Tis natuurlijk nog mooier twee dagen observeren. Is het elke dag het schudden?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:00

Ja ze doet het echt elke dag nu. Ze zouden dan inderdaad eerste dag endoscopie foto's enz doen. En dan 2de dag willen ze dan dingen gaan proberen om uit te sluiten. Bv dingen verdoven en dan kijken of het weg is,....

Osteo komt om 14u ben zeer benieuwd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:00

De therapeut is langs geweest. Moet zeggen dat ik het gebeuren allemaal beetje vreemd vind, maar ze was wel relaxed op het einde. Buiten was er wel weinig verschil, nog steeds schudden.

Ze denkt dat ze wel kan helpen dus ze mag van mij nog een keer komen. Ze heeft een combinatie van sport massage, therapie met pure oliën en cranio gedaan. Ze is zeker 2 uur bezig geweest met haar, ze zat op veel plekken vast. Vooral vanboven in de hals en in de kaak. Dus volgende stap tandarts erbij ook maar.

Nu viel het haar op dat ze kuil achtig hooi kreeg, en na wat navraag ook te weinig. Nu ga ik kijken of ik zelf iets puurder hooi kan vinden en zorgen dat ze met een hooinet ook overdag kan knabbelen. Ze zat ook een beetje aan een maagzweer te denken dus kijken of dit een beetje op te lossen valt door ander hooi en meer.

Pff moeilijk allemaal!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:15

Hier is het ook weer bal, helaas.... weer erg schudden. Arm dier.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:19

Kuilachtig hooi hoeft niet slecht te zijn hoor.
Kon ze ook vertellen waarom?

Appie eet het al jaren en doet het daar vele malen beter op dan hooi.
Zit namelijk voor hem teveel schimmels en stof in waar hij niet tegen kan,hij heeft ook copd namelijk.

Hier vandaag ook schudden ,maar zag dat alleen toen appie nog in de groep stond.
wilde filmpje maken ,maar ja hij zag mij haha,toen was het over!
Heb wel het zadel er op gedaan en ben gaan stappen in de bak.
Wel ontzettend veel proesten, neusjeuk.maar gelukkig geen geschud onder het zadel

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:22

Hier viel het al bij al goed mee, had veel erger verwacht. Hij had wel een loopneus (geen traanogen) en wat jeuk maar op wat plaatselijk knikken na (ook op vliegend spul denk ik) ging het best goed. Vond hem tijdens het wandelen zelfs vrolijk, hebben dik 8 km gedaan. Bos ging hem wel beter af dan veld had ik het idee maar kan niet zo meteen denken waar het verschil zit, misschien meer beestjes ofzo.. meer wind zal ook wel...

Ben benieuwd naar de bevindingen k_m, als ze zo vast zit in kaak en hals kan dat volgens mij ook wel voor schudden zorgen, toch? Dan is het misschien ook voorbij als ze weer goed los is (en blijft).

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:19

Hoi allemaal ik heb een vraagje ik heb mijn paardje in augustus nu twee jaar, het eerste jaar merkte ik al dat hij af en toe wat met zijn hoofd schudden en dan vooral met het rijden in de zomer, het is niet constant maar hij gooide af en toe zijn hoofd de lucht in, ik vermoeden eigenlijk dat het door vliegjes kwam aangezien hij het vooral met buitenrijden had. Nu al een heele tijd geen last meer van gehad, maar nu gisteren was het redelijk warm en in het bos en de duinen een aantal keren met zijn hoofd gegooid het is af en toe en maakt niet uit of je in stap of draf zit, teugels opmaat of lang hebt. Nu vroeg ik me dus af zou hij dan een pollen alergie hebben of iets soortgelijks ? Of mischien toch al insecten die ik niet zie ? Ik dacht eerst dat hij het deed omdat hij redelijk snel achter zijn oren zweet en er dus druppeltjes naar beneden vallen en dat mischien kriebelt ? Maar daar zou ik dan extra op moeten letten en dat is best lastig te zien vanaf de rug hahah. Ik heb vorig jaar een aantal keren met een zo een neus netje gereden om te testen maar dat was geen succes hij probeerde er steeds aan te ruiken , snoof hem op en ging dus raar ademen haha. Vroeg me af of er iemand is die deze dingen herkent ( het schudden net het obsessef snuffen van netjes lol ) En hoe jullie er achter gekomen zijn wat het precies was ?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:23

Pff wordt net gebeld door de stal eigenaresse dat ze zo iets nog nooit gezien had, dat ze der echt niet buiten durfde laten zo. Ze was helemaal aan het flippen constant schudden, lopen,... Hebben haar terug binnen gezet.. Dierenarts komt in de late namiddag nog eens.. Word hier zo verdrietig van