Koorts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 10:38

Mijn paard heeft nu voor de derde keer in dire jaar tijd van het ene op het andere moment een koortsaanval gehad die samen gaat me hele dikke achterbenen. De eertse keer begon het met hoesten. Daar heeft hij toen Ventipulmin voor gekregen en toen begon de koorts. 16 dagen over de 40 graden koorts! Uiteindelijk zijn we gestopt met de Ventipulmin en toen zakte ook de koorts. Volgens mijn veearts had hij toen een ontsteking aan zijn bloedbaan. Artritisnogwat. De tweede keer begon ook met een hoestje, dus Ventipulmin. Hij kreeg na twee dagen weer hele hoge koorts en mega dikke benen. We hebben toen de link met de Ventipulmin gelegt en zijn daar meteen mee gestop. De koorts zakte alleen niet. Na drie dagen heeft de veearts hem toen Prednison gegeven. Dat hielp en de koorts zakte. We hebben toen bloedonderzoek laten doen. Niets uitgekomen. Volgens Utrecht en mijn veearts kan het ook geen virus geweest zijn, dachten ze in eerste instantie wel, want Prednison doet niets op een virus. Bovendien hadden we toen drie paarden op stal. De rest werd niet ziek. Gister had hij weer koorts en een beetje dikke benen. Gelukkig was het vandaag weer over. Geen hoest en geen Ventipulmin deze keer....ik snap er dus helemaal niets van. geen veearts die hier iets zinnigs op kan zeggen. Het komt wel steeds in de "verhaar" periode. Verder is mijn paard, ook volgens de veearts, kerngezond. Hoest verder nooit, op deze twee keer na, heeft geen neus uitvloeiing en of wat dan ook. Herkend iemand van jullie dit mischien????

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

maf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:59

hoi,
dat is ook maf zeg....weer omstreeks dezelfde periode...
het begint toch steeds meer op een allergie te lijken, die gepaard kan gaan met ergens een ontsteking.
maar wat Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward
heel vreemd Frusty Frusty Frusty
of hij moet allergisch zijn voor de "zwarte buurmanharen" in verhaar periode Haha! Haha! Haha!
gr.
s.