op de weg niks aan de hand, in de bak stijf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

op de weg niks aan de hand, in de bak stijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 22:53

als ik met queen op de weg rijd is e rnisk aan de hand maar ind e bak is ze heel stijf
voorbeeld:
zondag ging (zou) ik gaan vrijrijden op de manege.. maar dan moet ik eerst over de weg stappen... toen was er niks aan de hand liep ze goed... ik kwam de bak in ( was ook net omgeploegd) liep ze ineens heel stijf en niet meer voorwaarts te krijgen... ( dit heeft ze ook als de bak niet geploegd oid is)
daarna ben ik met een vriendin een buitenrit gaan maken omdat het in de bak toch niet goed ging en toen was er ineens niks meer aan de hand Verward

wie kan mij helpen???? snap er niks meer van

groetjes ingrid

Love the life that you live, live the life that you love


Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:12

Het kost gewoon minder spierkracht voor een paard om over het harde te lopen dan over mulle ondergrond.
Paarden die dus op zachtere ondergrond moeite ondervinden, hebben soms peesproblemen of soms spierproblemen.

Zie het als een waarschuwing, Vaak is het andersom en loopt het paard juist soepeler op zachte ondergrond. Weet je zeker dat je paard lichamelijk in orde is?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 23:17

ja ze is laatst door de da weer helemaal gezond verklaard..
is lichtelijk kreupel geweest ( lees onregelmatig) en heeft maandagziekte gehad in een lichte vorm.. na 3 weken rustig aan gestapt en gedraafd te hebben in de bak tijdens de les en heel veel op de weg mocht ik nu weer rustig aan met de training beginnen.... ( de laatste week ging het weer super lekker en heb toen ook weer rustig aan gegaloppeerd)... van de da mocht ik donderdag weer een klein sprongetje maken.. ik heb 1 sprong gemaakt voelde gelijk al dat het niet goe voelde en gelijk gestopt niet meer gesprongen... alleen nog gestapt en gedraafd en toen liep ze dus weer fijn...

Love the life that you live, live the life that you love

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:00

Mijn [naam verwijderd] is heel erg gevoelig voor bevangenheid, zoals maandagsziektes/tying up. De laatste paar keer kon ik slechts 20 minuten stappen en dan werd haar hele voorhand kort en stijf.... Ook bij de dierenarts geweest, die vond haar in orde....Toch gebeurde het weer een keer.
Ik de boeken erbij, voedingsanalyse gemaakt en teveel eiwit kon het eigenlijk niet zijn. Te weinig beweging ook niet, ze komen er twee keer daags uit en een paar keer per weer wilde ik wel rijden of longeren. Wel was er een vrij lage gift aan vitamine E, wat wel eens de oorzaak wil zijn van tying-up ed.
Nu voer ik [naam verwijderd] een dag of tien vitamine Eplus van Pavo bij, 3 schepjes per dag en ....het gaat vooralsnog prima. paard is weer helemaal fit, ik kan weer een minuut of 40 rijden met veel draf, los in de bak is ze ook veel aktiever geworden. Gaat prima zo te zien, ik blijf ermee doorgaan.

Ik besef dat 10 dagen niet genoeg is om een heel goed beeld te krijgen. Toch, vitamine E helpt de spieren weldegelijk.
Misschien een tip om te proberen?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:00

Helpt dat echt goed vitamine E, want ik herken Peru toch wel een beetje in het verhaal hoor.... op harde grond niets aan de hand, op zachte bodem, weing stelling en buiging en lijkt hij echt vast te zitten.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 14:10

hey bedankt dees,
ik ga het van de week gelijk halen en hoop dat het werkt

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, Fly_high, fro, Saartjuh_b, Sababber en 102 bezoekers