Eqvalan Duo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Eqvalan Duo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 15:20

Ik zag vorig weekend in de IDS een advertentie staan over Eqvalan Duo. Deze zou ook tegen lintwormen beschermen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
In principe lijkt mij dat dit gewoon de concurrent is van Equimax, klopt dat? Wat zijn de voordelen van dit product t.o.v. Equimax of andersom??

<3 2014 <3
<3 2016 <3


Needje

Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Eqvalan Duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:40

Volgens mij heb ik m n x gehad. Beetje vaag. Als je nl tegen lintwormen wil beschermen, moet je de hele spuit geven, maar als je "gewoon" ontwormt, hoef je maar de halve spuit te geven (en kan je r dus 2 paarden mee doen). Beetje raar. En hij is erg duur.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Eqvalan Duo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 21:10

Ik heb eens gekeken naar de prijs, maar hij is net iets goedkoper als de Equimax. Op de site van de paardendrogist. Maar het gaat mij meer om die lintwormen. Op stal verzorg ik de wormenspuiten, dus ik dacht dat dit misschien een idee zou zijn. Ik denk dat het toch maar de Equimax wordt, totdat hier wat meer bekend over is.

<3 2014 <3
<3 2016 <3

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: Eqvalan Duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:35

Eqvalan duo werkt alleen maar tegen de perfoliata ( 1 soort lintworm)
de andere 2 lintwormen dood hij niet.
zit minder praziquantel in vandaar.
Tevens is het vulmiddel anders, dit heeft in de USA al gezorgd voor blaren en wonden in de mond door allergische reacties.

Equimax is veilig voor alle paarden vanaf 2 weken leeftijd .

Eqvalan Duo is niet voor veulens onder de 5 maanden, niet voor zogende en drachtige merries, dus niet voor fokpaarden.
Dus het is niet hetzelfde.............?? Nee

Hoe ik dit weet ?
Heb het registratiedossier gelezen van beide................. Bloos

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Eqvalan Duo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:36

Het wordt dus gewoon Equimax dus Haha! . Geen zin om zo'n risico te lopen met een nieuw product. Zeker niet als het deels niet mijn eigen paarden zijn.
Bovendien zitten we met een hoogdrachtige merrie op stal, dus tegen de tijd dat ze gegeven worden, zal het zeker een zogende merrie zijn.

<3 2014 <3
<3 2016 <3

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Eqvalan Duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:53

Bedankt voor de toelichting Kiana. Echt goed om te weten.

Kyona is een lieve JRT. Met als hobby's: lange wandelingen maken, met de bal spelen, muizen/fazanten jagen, kluiven op schoot en naar REX kijken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freddydeshet en 22 bezoekers